تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار: ارتقای فرهنگ دینی در قم ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار: ارتقای فرهنگ دینی در قم ضروری است قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: با وجود اینکه قم یک شهر فرهنگی محسوب می شود ولی ساکنان و زائران نیاز به آشنایی و شناخت بیشتر احکام و اعتقادات دینی و الهی دارند.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، رضا سیار روز سه شنبه در بازدید از پایگاه های پاسخ به سئوالات دینی ادامه داد: صرف فضای فرهنگی و حوزوی، روح معنوی مردم را تغذیه نمی کند و این فضا به تنهایی نمی تواند سطح فرهنگ دینی مردم را ارتقا دهد بلکه سلسله برنامه هایی برای آموزش احکام دین، اخلاق و مبانی اعتقادی مردم اجرا شود.
فرماندار قم از مبانی دینی و اعتقادی به عنوان اصول اساسی زندگی و جامعه شیعی یاد کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی و دینی و فراگیری تعالیم عالیه اسلام رهایی بخش انسان ها از گرفتاری ها و رهنمون کردن آنها به سعادت دنیوی و اخروی است.
سیار با اشاره به اهمیت استفاده از روش های کاربردی و جذاب برای آموزش قشرهای مختلف مردم بر لزوم استمرار طرح های فرهنگی حوزه دین تاکید کرد.
وی به استقبال زائران نوروزی از خدمات پایگاه های پاسخ به سئوالات دینی اظهار کرد: این استقبال نشان می دهد که مردم در امور زندگی خود برای رسیدن به سعادت نیاز به راهنمایی و مشاوره دینی دارند.
فرماندار قم از تلاش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم که در برپایی این پایگاه ها اهتمام داشته و از مبلغان دینی که در ایام تعطیلات نوروزی به فعالیت های فرهنگی تبلیغی می پردازند قدردانی کرد.
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیز در این بازدید اظهار کرد: خدماتی که در پایگاه های پاسخ به سئوالات دینی به زائران نوروزی ارائه می شود بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
یونس عالی پور تاکید کرد که پاسخگویی مناسب به شبهات جوانان بهترین رویه برای هدایت و روشنگری این قشر است و پاسخ به شبهات مردم به ویژه جوانان در روشنگری آنها نسبت به فتنه های مختلف گروه های سیاسی و اجتماعی ضددین تاثیر زیادی دارد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران ایجاد پایگاه های پاسخ به شبهات دینی و مبلغانی که در این پایگاه ها فعالیت دارند ابراز امیدواری کرد که با توسعه طرح های فرهنگی حوزه دین بتوان جوانان را به سمت معنویات سوق داد.
پایگاه های پاسخ به سئوالات دینی؛ شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره دینی زائران نوروزی از اولین روز امسال توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مکان های پرتردد و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ایجاد شده و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مبلغان دینی در این پایگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
پاسخ به سئوالات اعتقادی و شرعی، مشاوره دینی و تربیتی، توزیع بسته های فرهنگی، تذکر لسانی، آموزش تصحیح قرائت نماز، برگزاری مسابقه فرهنگی و سایر موارد از برنامه های مبلغان دینی در این پایگاه ها است ،در هر یک از این پایگاه ها دو مبلغ دینی توانمند به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی (از 9 صبح تا 21 شب) می پردازند.ک/2
/8138/ 6133/



04/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن