تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820001174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوم گردی زیر شاخه طبیعت گردی مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بوم گردی زیر شاخه طبیعت گردی مازندران ساری - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران به اهمیت بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه هایی است که با کیفیت مشخص و قابل قبول به گردشگران در محیط های طبیعی خدمات می دهند.


دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه نخستین مجوز اقامتگاه بوم گردی در هزار جریب ،حد وفاصل روستای پر کلا و قریب محله بهشهر صادر شده است، افزود: این اقامتگاه با ظرفیت 50 نفر و با ایجاد فضاهای مختلف و نمادی از نانوایی سنتی،کارگاه جاجیم بافی وصنایع دستی ،آهنگری ،آسیاب آبی و حمام سنتی در هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم گردی زیرشاخه طبیعت گردی است، ، ادامه داد : در این طرح گردشگری آسیب زیست محیطی بر منطقه وارد نمی شود و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شود.
بزرگ نیا تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه از مزیت های این طرح است.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تاکید دولت مبنی بر توسعه جوامع محلی با رونق گردشگری، تصریح کرد: طبق آیین نامه کمیته ملی طبیعت گردی هرگونه تاسیسات و امکانات اقامتگاهی و گردشگری از قبیل کمپینگ و چادر و سایرتاسیسات باید هماهنگ با شرایط محیط و خصوصیات طبیعی و فرهنگی منطقه بوده و با رعایت ضوابط ومقررات مربوط به تایید کمیته ملی گردشگری کشور برسد.
وی از صدور چندین اقامتگاه بوم گردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:استان مازندران به دلیل تنوع اقلیمی ظرفیت ایجاد اقامتگاه های مختلف بوم گردی را دارد و مناطق مختلفی را می توان شناسایی و معرفی کرد.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان زیادی برای ساخت اقامتگاه بوم گردی در مناطقه هزار جریب گلوگاه،نکا و بهشهر اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی طرح و رعایت استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی و آموزش سرمایه گذاران، این نوع از تاسیسات گردشگری به جاذبه های گردشگری استان اضافه خواهد شد.
مدیر کل گردشگری مازندران گفت: یکی از مهمترین شاخص های گردشگری که این مبحث را به صنعتی پاک در دنیا مشهور کرده است اقتصادی کردن این صنعت با حفظ محیط زیست و پایداری منطقه از لحاظ شاخص های زیست محیطی است که در گردشگری به شیوه طبیعت گردی و اقامت گردشگران در اقامتگاه های بومی با بیشترین نزدیکی به سبک سنتی مصداق پیدا می کند.
وی بر لزوم عزم جدی به رونق گردشگری سلامت در مازندران تاکید کرد و گفت:احداث اقامتگاه های بوم گردی و پذیرایی با غذاهای های سالم و طبیعی و ایجاد فضایی آرام برای گردشگران برای تجدید قوا در طبیعت یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای رونق بیشتر گردشگری سلامت است.
بزرگ نیا افزود:علاقمندان به احداث اینگونه فضاهای گردشگری در استان به ویژه بهره برداری از منازل شخصی در مناطق روستایی می توانند در جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و استانداردهای منازل بوم گردی به معاونت گردشگری استان مراجعه کنند.
مازندران به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی و اقلیم مناسب هر ساله در ایام تعطیلات نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.ک/3
6990/6097



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن