تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819250622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی بخشهای قم برای پذیرایی از مسافران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آمادگی بخشهای قم برای پذیرایی از مسافران نوروزی قم- ایرنا- بخش های استان قم با فراهم آوردن امکانات رفاهی آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی هستند و برنامه های فرهنگی تحت عنوان طرح آرامش بهاری نیز دربقاع متبرکه به اجرا درآمده است.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، نماینده اوقاف و امور خیریه در کهک قم با بیان اینکه سه بقعه متبرکه این بخش دارای زائرسرا است، گفت: آمادگی اسکان همزمان 35 خانواده در نوروز امسال در کهک فراهم است.
حجت الاسلام ابوالحسن خسروانی با اشاره به وجود بقاع متبرکه متعدد در بخش کهک، اظهار کرد: سه بقعه متبرکه در این بخش دارای زائرسرا می باشد.
وی افزود: این سه زائرسرا در مجموع 35 اتاق ویژه اسکان 35 خانواده را به صورت همزمان دارند که در نوروز امسال نسبت به تجهیز و آماده سازی آنها اقدامات لازم به عمل آمده است.
وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزادگان نورعلی(ع) واقع در روستای کرمجکان، هادی(ع) در روستای وشنوه و اسماعیل(ع) در بخش کهک دارای زائرسرا می باشد.
خسروانی ادامه داد: تجهیزاتی همچون فرش، پتو، سرویس های بهداشتی، حمام و آب جوش در نوروز امسال در اختیار زائرانی که قصد اقامت در این زائرسراها را داشته باشند قرار می گیرد.

* آماده سازی زائرسرای پنج امامزاده قم برای اسکان همزمان 150 مسافر نوروزی
مسوول فرهنگی آستان مقدس پنج امامزاده قم نیز گفت: زائرسرای این مکان مقدس در نوروز امسال برای اسکان همزمان 150 نفر تجهیز شده است.
حجت الاسلام سید محسن زهراپور با اشاره به برپایی خیمه معرفت در آستان مقدس پنج امامزاده شهرستان قم اظهار کرد: این خیمه معرفت شامل غرفه های مشاوره و کودک و نوجوان است.
وی افزود: در غرفه نخست، مشاوره در مورد تربیت فرزند، ازدواج، وقف و احکام شرعی ارائه می شود و غرفه کودک نیز شامل برنامه هایی همچون قرآن بخوانید جایزه بگیرید و نقاشی است.
وی با بیان اینکه خیمه معرفت دایر شده در این مکان از 28 اسفند برپا شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت گفت: همچنین این آستان مقدس دارای هشت اتاق و یک سالن 40 نفره ویژه زائران است که در نوروز امسال با استقبال گسترده مسافران و گردشگران روبه رو شده است.

* آمادگی اسکان همزمان 60 نفر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه
نماینده اوقاف و امور خیریه در جعفریه گفت: امکانات لازم برای اسکان همزمان 60 نفر از مسافران نوروزی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه فراهم شده است.
جهانگیر مرادی با اشاره به تشرف زائران و مسافران نوروزی به قم با هدف زیارت حرم بانوی کرامت فاطمه معصومه(س) و سایر امامزادگان واجب التعظیم، اظهار کرد: بیشتر مسافرانی که به قم مشرف می شوند یا برخی از شهروندان قمی در ایام نوروز به بقاع متبرکه بخش جعفریه نیز می آیند تا این اماکن مقدس را زیارت کنند.
وی افزود: برخی از زائران به دلیل حضور در ساعات پایانی شب در بخش جعفریه تمایل دارند تا صبح در همین بخش اقامتی کوتاه مدت داشته باشند و سپس به سفر خود ادامه دهند به همین دلیل در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، امکانات رفاهی برای اسکان زائران و گردشگران نوروزی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه آمادگی اسکان همزمان 60 نفر در این مسجد وجود دارد، گفت: ایستگاه صلواتی به منظور عرضه چای و آبجوش به صورت دائمی در این مکان برپا شده است.
مرادی ادامه داد: تعدادی فرش و پتو نیز برای اسکان شبانه زائران در اختیار آنها قرار داده می شود و علاوه بر این سوله ای نیز با هدف برپایی چادرهای مسافرتی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تجهیز آشپزخانه مسجد برای استفاده زائران و مسافرانی که قصد اقامت در این مکان را دارند، عنوان کرد: سرویس های بهداشتی نیز تا پیش از شروع تعطیلات عید تجهیز و آماده سازی شدند تا در نوروز امسال، مشکلی برای اقامت زائران به وجود نیاید.

* برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در بخش جعفریه قم
نماینده اوقاف و امور خیریه در جعفریه قم نیز گفت: طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه معرفت همزمان با سراسر کشور در بخش جعفریه، طی نوروز امسال اجرایی شده است
جهانگیر مرادی با اشاره به آغاز طرح آرامش بهاری در بخش جعفریه از 28اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: این طرح همزمان با دیگر نقاط استان قم، تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برنامه تحویل سال جدید هجری شمسی نیز با حضور خیل عظیم مشتاقان اهل بیت(ع) و مردم جعفریه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
وی با بیان اینکه در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) خیمه معرفت ویژه ایام نوروز برپا شده است، گفت: این خیمه با چندین غرفه همچون قرآن بخوانید جایزه بگیرید، پاسخ به مسائل شرعی و کودک و نوجوان در خدمت زائران و گردشگران نوروزی است.
مرادی ادامه داد: در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نیز طرح آرامش بهاری به همراه خیمه معرفت پیش بینی شده و خدمات فرهنگی با محوریت مسائل مذهبی و دینی به زائران ارائه می شود.

* برگزاری طرح آرامش بهاری در دو بقعه متبرکه بخش خلجستان
نماینده اوقاف و امور خیریه در خلجستان قم نیز گفت: طرح آرامش بهاری در دو بقعه متبرکه امامزادگان زکریا(ع) و هادی(ع) بخش خلجستان قم آغاز شده است.
حسین امینی خواه با اشاره به فرا رسیدن نوروز فاطمی و آغاز سال 1394 هجری شمسی، اظهار کرد:در دو بقعه متبرکه امامزاده زکریا(ع) واقع در روستای عیسی آباد و امامزاده هادی(ع) روستای قاهان، طرح آرامش بهاری همراه با غرفه هایی با موضوعات گوناگون اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه روحانیون مستقر در هر دو این بقاع متبرکه از 28 اسفند 93 تا 15 فروردین ماه سال جاری حضور خواهند داشت، گفت: این روحانیون به ارائه خدمات فرهنگی از جمله مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی می پردازند.
امینی خواه ادامه داد: غرفه های ایجاد شده در این دو بقعه متبرکه نیز شامل قرآن بخوانید جایزه بگیرید، کودک و نوجوان و مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل و احکام شرعی است.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت در این دو بقعه طی 17 روز فعالیت و در قالب طرح آرامش بهاری از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.ک/1
/2085/ 6133/



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن