تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد مردان همچنان رکورددار فوت در کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
مردان همچنان رکورددار فوت در کاشان
مدیرعامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان، مردان کاشانی را رکورددار مرگ و میر در این شهرستان طی سال جاری عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: مردان همچنان رکورددار فوت در کاشان



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سال 1393 با همه خوبی و بدی‌هایی که داشت برای برخی‌ها شروع زندگی و برای برخی نیز پایان زندگی بود.
عده‌ای از تولد تا مرگشان چند دقیقه طول کشید و برخی 100 بهار و زمستان و تابستان و پاییز را تجربه کردند.
پایان سال بهانه‌ای است شد تا عده‌ای با حضور در آرامستان‌ها یادی از اموات خود کرده و در آخرین ساعات باقی مانده از سال برای آنها طلب رحمت کنند.
هر چند شعار می‌دهیم که در پایان سال کدورت‌ها و نامهربانی‌هایی که از دیگران شاهد بوده‌ایم را کنار بگذاریم و سالی بی‌کینه و شاد را آغاز کنیم ولی بدون شک می‌دانیم بسیاری از این کدورت‌ها کهنه شده و حتی تا پایان زندگی افراد نیز ادامه داشته است.
اما آغاز و پایان مقدر شده برای حیات و ممات انسان‌ها یک امر طبیعی است که دنیا را به سفری کوتاه و انسان را مسافر دنیای فانی معرفی کرده‌اند. در سال 1393 کاشان شاهد فوت یک‌هزار و 624 نفر بوده است که از این میان 852 نفر مرد،621 نفر زن و 151 نفر نوزاد زیر سه سال را تشکیل می‌دهد. این آمار درحالی است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 104 نفری بوده است.
اما آنچه که در این آمار قابل تأمل است زمان و میانگین سنی فوت‌شدگان در بازه‌های زمانی خاص می‌باشد بطوری که در فصل تابستان و ماه‌های تیر و مرداد شاهد افزایش متوفی‌های با میانگین سنی 25 سال هستیم که اکثر آنها نیز به دلیل تصادف و راکبین موتور سیکلت هستند و اما در فصل زمستان و بازه زمانی دی و بهمن بیشترین فوت‌شدگان مربوط به افراد مسن است.
مدیرعامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: از مجموع یکهزار و 624 فوتی سال 93 تعداد  یکهزار و 152 نفر در کاشان دفن شده‌اند و 202 نفر به شهرهای دیگر و حتی خارج از کشور منتقل شده‌اند.
محمدرضا خالدی تصریح کرد: مردها با 852 فوت و حدود 53 درصد متوفی‌ها رکورددار مرگ در سال 93 هستند که میانگین سنی پایین‌تری نسبت به بانوان داشته‌اند و بانوان فوت شده به تعداد 621 نفر حدود 39 درصد متوفی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و 151 نوزاد زیر سه سال نیز فوت کرده‌اند.
به گفته وی، به دلیل شاهراه بودن و حضور اتباع دیگر کشورها در کاشان بر اثر تصادفات جاده‌ای و یا فوت مهاجرین به طور میانگین هفته‌ای پنج اعزام فوتی به خارج از شهرستان داشته‌ایم و با احتساب مجموع فوتی‌ها در کاشان روزانه 4.04 نفر در کاشان فوت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان از وجود قطعات ویژه برای اتباع خارجی در دارالسلام کاشان خبر داد و گفت: قطعه‌های علما، شهدا، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، ایوان آلاچیق، ایوان خانوادگی، نام‌آوران و عمومی از دیگر قطعات در نظر گرفته شده برای متوفیان است.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای کفن و دفن بیان کرد: هزینه شست‌و‌شو و کفن و دفن افراد با توجه به مایحتاج و نوع شست‌و‌شو متفاوت می‌باشد که هزینه غسل، کفن و قبر در داخل دارالسلام از 15 میلیون ریال تا 45 میلیون ریال هزینه به دنبال دارد. انتهای پیام/2406/س10

93/12/29 - 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن