تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبشارغسلگه دلفان بهشت کوچک گمشده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آبشارغسلگه دلفان بهشت کوچک گمشده خرم آباد - ایرنا - یکی از جلوه های زیبا و دیدنی در شهرستان دلفان استان لرستان آبشارغسلگه است این آبشار در ۱۵ کیلومتری نورآباد مرکز شهرستان واقع شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا آبشار غسلگه که در گویش محلی خسلگه گفته می شود از ارتفاعات کوه بزکن شروع شده و پس از عبور از شیارها و کانال های طبیعی بوجود آمده از بهم پیوستگی سنگ های ریزو درشت ، به دره سرسبز و زیبایی می پیوندد که در مسیر خروش خود چشم اندازهای زیبا و بدیع از خلقت رابه تماشا می گذارد.
نوای بارانی این آبشار انواع درختان جنگلی به ویژه درختان کهنسال بلوط و انواع گیاهان دارویی و غذایی را سیراب کرده و اندیشه سبز را در رخسارشان متجلی می کند.
آبشارغسلگه، جلوه ای بدیع از خلقت است که به یمن شبنم های آسمانی ، هستی در مسیر آن جان گرفته و نوای بارانی آن ، پس از طی مسافت دو کیلومتری در رودخانه ای به همین نام ، آرام می گیرد.
این آبشار با عبور در مسیر خود تنگه زیبایی را بوجود آورده که چشم هر بیننده صاحب هنر را مجذوب خود می کند ودل هردوستدار طبیعت را شیفته خود می کند.
پوشش جنگلی اطراف آبشار، چشم اندازهای باشکوهی را برای گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم کرده است.
وقتی با کمی کوهنوردی درداخل تنگه ای که جاری زلال آبشار در ان جریان دارد وارد می شوی صخره های زیبا سر به فلک کشیده و زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت آرامش خاصی به انسان می بخشد.
در 200 متری این آبشار، مقبره ای کوچکی بنام حسن گاویار وجود دارد که مورد احترام مردم محلی است .
منطقه حسن گاویار بهشتی کوچک است که هنوز برای بسیاری ازعلاقمندان به طبیعت بکر و گردشگران ناشناخته مانده که شناسایی و معرفی بیشتر جاذبه های منطقه از سوی متولیان امری ضروری است.
اما با این حال این جاذبه طبیعی در ایام سال بخصوص تعطیلات پذیرای بسیاری از خانواده های خسته از زندگی ماشینی است .
بخشدار مرکزی نورآباد گفت : اخیرا راه دسترسی این آبشار از روستایی دیماندول تا نزدیکی آن آسفالت شده که دسترسی خانواده ها را به آن آسان کرده است.
ابوالقاسم خسروپور افزود: این منطقه به عنوان یکی از مناطق گردشگری شهرستان دلفان از حداقل زیرساخت های گردشگری ازجمله شبکه انتقال آب، روشنایی، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی ساختمان نگهبانی محروم است.
به گفته وی در سالجاری 500 میلیون ریال جهت ساماندهی مقبره حسن گاویار که در نزدیکی آبشار واقع شده پیش بینی شده بود که تاکنون اقدام عملی جهت اجرای ان توسط اداه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نشده است .
وی ، بیان داشت : برای رفاه علاقمندان و دوستداران طبیعیت هماهنگی لازم با ادارات منابع طبیعی ، هلال احمر و پاسگاه انتظامی میربگ شده که گردشگران بتوانند از این منطقه تفریحی بازدید کنند.
باتوجه به طبیعت بکر، جنگل های انبوه بلوط و شرایط مناسب آب و هوایی و نزدیکی به شهرستان دلفان می توان این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری در استان لرستان تبدیل کرد تا زمینه جذب گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم شود.
آبشارغسلگه در دهستان میربگ جنوبی و در 15 کیلومتری نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است .
گزارش: فاطمه بابایی
7270/6001



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن