تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801500014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشکال پرونده‌های زمین‌خواری در ده سال گذشته |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اشکال پرونده‌های زمین‌خواری در ده سال گذشته
رییس سازمان امور اراضی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را متولی امر زمین در کشور اعلام کرد و گفت: در 10 سال گذشته در مورد حفظ کاربری و برخورد بدون اغماض با متخلفان اقدامی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۴۸۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ - 19 March 2015


رییس سازمان امور اراضی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را متولی امر زمین در کشور اعلام کرد و گفت: در 10 سال گذشته در مورد حفظ کاربری و برخورد بدون اغماض با متخلفان اقدامی صورت نگرفته است.


به گزارش ایرنا، قباد افشاری که به همراه حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضع تغییر کاربری اراضی و زمین خواری شرکت کرده بود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید اقدام به تشکیل یگان حفاظت کرده و در نتیجه 130 شهر را تحت پوشش قرار داده است.


وی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد ضمن توسعه این یگان به 250 گروه همچنین سامانه 3 رقمی را نیز با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به منظور گزارش مردمی ایجاد کند.


افشاری گفت: در حریم شهرها شهرداریها اقدام به صدور پروانه ساخت می کنند که از این نمونه می توان به صدور بیش از یک هزار پروانه ساخت در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند اشاره کرد.


وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در سال 93 نخستین اقدام در زمینه آمایش سرزمینی و بحث جامع مکانی اراضی کشاورزی را انجام داد.


افشاری ادامه داد: در این راستا برای 10 میلیون هکتار از اراضی کشور برنامه ریزی صورت گرفت.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فروش زمین به تعاونیهای مسکن ادارات اشاره کرد و گفت: در گذشته زمین های بدون کاربری مسکونی به برخی تعاونیها واگذار شده است.


افشاری 4میلیون و 500 هزار هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی در کشور را در معرض نابودی اعلام کرد و گفت: باید هزینه تخلف بالا رود تا دیگر شاهد زمین خواری نباشیم.


تغییر کاربری 150 هکتار اراضی سد لتیان


نماینده مردم شهرستانهای شهریار ،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه تحقیق و تفحص نیز در این برنامه دستگاه های متعددی را در مورد زمین خواری دخیل دانست و گفت: در استان تهران 150 هکتار اراضی بالای سد لتیان تغییر کاربری پیدا کرد و به همین واسطه ارزش آن چند برابر شد.


حسین گروسی افزود: باید وزارت جهاد کشاورزی دراین ارتباط لایحه ای برای تصویب و تبدیل شدن به قانون به مجلس بیاورد.


وی خاطر نشان کرد: در همین ارتباط دو معاون سابق استاندار تهران در زندان بسر می برند.


گروسی با تاکید بر لزوم آمایش سرزمینی گفت: استانداریها در گذشته اقدام به ایجاد شهر در برخی از زمین های کشاورزی کرده و سپس با استفاده از همین روش زمین ها را از سیطره جهاد کشاورزی خارج کرده و در کمیسیون ماده 5 نسبت به تغییر کاربری اقدام کرده اند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونیهای پرقدرت مانند شهرداریها با کمک دستگاه های دولتی اقدام به تغییر کاربری کرده و در بسیاری از اراضی بدون رعایت مقررات به تفکیک زمین های کشاورزی می پردازند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن