تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802371649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابناک در راستای پیگیری منویات رهبری،«اورژانس زمین‌خواری» دایر کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تابناک در راستای پیگیری منویات رهبری،«اورژانس زمین‌خواری» دایر کرد
از اینجا به بعد می‌ماند همت شما دلسوزانی که در این باره اطلاعاتی دارید که می‌تواند کارآمد باشد؛ اطلاعاتی که «تابناک» خود را موظف به پیگیری آنها می‌داند. با این امیدواری که در سایه همراهی و همکاری مسئولان، این نگرانی را برای همه زمین خواران به وجود آورد که اگر بتوانند «با زرنگی و خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر» کار خود را پیش ببرند، با سد محکم مردمِ هوشیار و رسانهِ مسئول مواجه خواهند بود.
کد خبر: ۴۸۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ - 18 March 2015


۴۸۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ - 15 March 2015






در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/483884/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DB%B1%DB%B2%DB%B0-%D9%87%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA © www.tabnak.ir


اگر روزگاری نه چندان دور، تخلفات مرتبط با ساخت و ساز، به رشوه دادن و رانت خواری محدود می‌شد و در موارد نادری، به تصرف اراضی عمومی و زمین خواری می‌رسید، حالا اوضاع آنقدر بیخ پیدا کرده که شاهد کوه‌خواری هستیم!

به گزارش «تابناک»، هرچه روز به روز بر تعداد خودروها، کارخانه ها و گروه های صنعتی، فعالیت های عمرانی و ساختمانی و... افزوده می‌شود، به تناسب آن آلودگی هوای شهرها فزونی می‌یابد و مقابله با آن سخت تر به نظر می‌رسد. مبارزه ای که یکی از ارکان آن، حفظ فضاهای سبز موجود و افزایش آن در شهرهای مختلف، به اندازه‌ای است که دست کم در تولید اکسیژن، از تولید آلودگی جا نمانیم!

این در حالی است که شاهدیم با رشد جمعیت شهرنشینی، بسیاری شهرها با رشد بی رویه مواجه شده‌اند و هم باغات و زمین های واقع در مناطق شهری با تخریب های گسترده جایشان را به آپارتمان ها و برج ها داده‌اند و هم مناطق پیرامون شهرها –حتی ارتفاعات بالا و محدوده های واقع در کمربندهای شهری که در آنها ساخت و ساز غیر مجاز است،- از این آفت مصون نمانده‌اند.

بدین ترتیب کافی است یک حساب سرانگشتی کنیم تا دریابیم که چه اتفاقات شومی در انتظار شهرهایمان و ساکنان آنها در آینده است و به این مهم پی ببریم که مراقبت از فضاهای سبز شهری و توسعه آنها تا چه اندازه ضرورت دارد.

شاید این گزاره، جان کلام و شالوده اصلی سخنان و هشدارهای مکرر و موکد رهبر انقلاب در باب مراقبت از محیط زیست باشد؛ آنجا که ایشان مشکلات بزرگ محیط زیستی را «بحران» و «چالش بزرگ» می‌خوانند که گاه علاجشان در ده سال، بیست سال و حتی صدسال ممکن نیست و البته تاکید دارند که بسیاری شان، مثل آلودگی هوا قابل درمان هستند.

البته هشدارهای رهبری جامع تر آن است که به مقوله زمین خواری محدود شود و از مشکلات گرد و غبار نواحی غربی کشور تا تهدید این غبارها برای جنگل های انبوه بلوط و از فرسایش خاک تا خطرات کمبود آب در آینده، بسیاری مسائل رادر بر می‌گیرد که برای رفع و رجوعشان، باید اقدامات زیادی صورت داد و البته از پیگیری این اقدامات، غافل نشد ولی یکی از اتفاقات شومی که رهبر انقلاب به طور ویژه بدان پرداخت و با صراحت خاصی درباره آن سخن گفت، زمین‌خواری است؛ پدیده‌ای شوم که البته قدیمی است اما حالا به کوه‌خواری ارتقا یافته است!

این موضوع در کنار اخبار فراوانی که در این باره منتشر می‌شود، «تابناک» را بر آن داشت که مقوله زمین‌خواری را در قالب پرونده‌ای ویژه، مورد توجه قرار داده و تلاش کند با کمک طیف گسترده مخاطبانِ دلسوز و همراهی مسئولان مختلف، به زدودن این پدیده زشت از چهره جامعه یاری رساند.

از اینجا به بعد می‌ماند همت شما دلسوزانی که در این باره اطلاعاتی دارید که می‌تواند در مقابله با این پدیده زشت، کارآمد باشد؛ اطلاعاتی که «تابناک» خود را موظف به پیگیری آنها می‌داند. با این امیدواری که در سایه همراهی و همکاری مسئولان، به کاسته شدن از شمار تخلفاتی از این دست در کوتاه مدت منجر شده و در بلند مدت این نگرانی را برای همه زمین خواران به وجود آورد که اگر بتوانند «با زرنگی، با دست‌کاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر در فلان دستگاه» کار خود را پیش ببرند، باز سد محکم مردمِ هوشیار و رسانهِ مسئول مقابلشان قرار دارد.

شاید خالی از لطف نباشد که بار دیگر سخنان رهبر انقلاب را در این باره مرور کنیم تا پی به اهمیت موضوع ببریم:

یک مسئله پدیده‌ی زمین‌خواری است. البتّه پدیده‌ی زمین‌خواری پدیده‌ی جدیدی نیست؛ قدیمی است؛ ما از دوره‌ی نوجوانی و جوانی مکرّر میشنفتیم زمین‌خواران، زمین‌خواران! خب، توقّع این بوده است که در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی این پدیده متوقّف بشود؛ اجازه ندهیم کسانی بیایند با دست‌اندازی به زمینهای گوناگون اطراف شهر و حومه‌های شهر و مناطق خوب، ثروت عمومی را به‌نوبه‌ی خود تبدیل کنند به ثروت شخصی. این بوستان عظیمی که فرض کنید در فلان نقطه‌ی شهر واقع است، یک ثروت عمومی است؛ [اینکه] کسانی بیایند با زرنگی، با دست‌کاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر در فلان دستگاه، این ثروت عمومی را تبدیل کنند به ثروت شخصی خودشان، خیلی رنج‌آور است!

 حالا بحث زمین‌خواری، یواش‌یواش شده کوه‌خواری! بنده گاهی که میروم ارتفاعات شمال تهران و نگاه میکنم، انسان واقعاً خیلی متأسّف میشود. بارها من در دیدار با مسئولین شهری و مسئولین دولتی و مانند اینها  این مسائل را در میان گذاشته‌ام. خب تلاش هم کرده‌اند لکن قاطع باید برخورد کنند. مسئولین باید در مقابلِ این سوءاستفاده‌کننده قاطعیّت به‌خرج بدهند؛ عُرضه باید به‌خرج بدهند؛ نگذارند فلان آدمِ سوءاستفاده‌چی با شیوه‌های مشخّص [سوءاستفاده کند]. انسان از آن بالا که نگاه میکند، میفهمد و میبیند که چه‌کار دارند میکنند. اوّل میروند اجازه میگیرند، یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست میکنند؛ بعد که انتهای زمین مال آنها شد، همه‌ی سطح زمین به‌طور طبیعی قابل نقل‌وانتقال خواهد شد؛ از این کارها میکنند. این شمال تهران و غرب تهران، در واقع مجاری تنفّسی شهر تهران است؛ ارتفاعات شمال تهران را یک‌جور، طرف زمینهای غرب تهران را یک جور. در مشهد - شهر ما - من رفتم دیدم طرف ارتفاعات جنوب شهر که درواقع مرکز تنفّس شهر است، دارند افرادی آن بالا خانه میسازند، هتل میسازند، ساختمانهای چند طبقه میسازند؛ اینها بد است، اینها غلط است؛ جرم بدانید اینها را. یکی از کارهای اساسی «جرم‌انگاری» در قانون است؛ اینها را باید جرم دانست در قانون و این کسانی که این کارها را میکنند تعقیب قضائی کرد. صِرف اینکه بروند قلع بنا بکنند، کافی نیست؛ که آن را هم متأسّفانه در مواردی نمیکنند، کوتاهی می‌کنند.

برای همراهی با «تابناک» در فرواخوان مقابله با زمین خواری به اینجا رفته و فرم طراحی شده را تکمیل نمایید.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن