تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802916118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تابناک» از اتهامی که سعید مرتضوی نسبت داده بود، تبرئه شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «تابناک» از اتهامی که سعید مرتضوی نسبت داده بود، تبرئه شد
«تابناک» متهم شده بود که حکم محکومیت بدوی مرتضوی را افشا کرده است، در حالی که این اتهام به دلایل متعددی مردود به نظر می‌رسید؛ به دلایلی مانند اینکه اشاره‌ای به حکم صادر شده برای وی در متن خبر نشده بود، حکم صادر شده علیه وی پیشتر در چند خبرگزاری منتشر شده و در خبرگزاری های بیگانه نیز انعکاس یافته بود تا محرمانه بودنش، بی معنا باشد، وکیل متهم به صراحت در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، حکم را تایید کرده بود و...
کد خبر: ۴۸۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶ - 08 March 2015




دادستان سابق تهران که با اتهاماتی جدی در پرونده جنایت کهریزک مواجه بود، اکنون هم از آن بابت محکومیتش قطعی شده و هم با اتهامات متعدد دیگر در چند پرونده مواجه است اما همه اینها هم موجب نشده که ذره‌ای، حتی ذره ای خود را مقصر بداند و هیچ فرصتی را برای در محاق قرار دادن رسانه های منتقد، از دست بدهد!

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که از سرشناس ترین متهمان پرونده جنایت کهریزک به شمار می‌آمد، وقتی با حکم محکومیت قطعی خود در این پرونده مواجه شد و دریافت که تمامی افشاگری های یکسویه‌اش از دادگاهی که غیر علنی برگزار شده بود (و افشای جزئیات آن، غیر قانونی بود!)، راه به جایی نبرده و به گفته خودش، دادگاه افکار عمومی را نیز مغلوبه به انتها برده، به سراغ راهکارهای قدیمی خود در این موارد رفت و با شکایت از «تابناک» تلاش کرد محکومیتی نصیب این سایت خبری تحلیلی کرده و بدین طریق، محکومیت خود را به محاق ببرد که در این مسیر هم توفیقی حاصل نکرد.

ماجرا از آن قرار بود که قاضی مخلوع، بعد از آنکه تمامی جزئیاتِ دادگاه غیر علنی را، برخلاف قانون و به صورت یکسویه برای خبرنگاران در انتهای هر جلسه دادگاه کهریزک بیان می‌کرد و دلیل این اقدام را مخالفت اکیدش با برگزاری این دادگاه به صورت غیر علنی و تلاش برای روشنگری افکار عمومی (که وی معتقد بود دادگاه اصلی در آنجا شکل گرفته)، با اعلام حکم محکومیتش و بازخوردهایی که در جامعه گرفت، به ناگاه خود را در قامت یک بازنده یافت تا به گونه‌ای عمل کند که یکی از شاکیانش، حین برگزاری جلسات دادگاه، به خبرنگاران گفته بود؛ «الغریق، یتشبث بکل حشیش»!

بدین ترتیب دادستان سابق -که می‌بایست به لحاظ حقوقی از جمله سرآمدان بوده و به غایت دقیق و مسلط به امور حقوقی باشد،- شکایتی علیه «تابناک» در مراجع قضایی مطرح کرد که بر اساس آن، انتشار مطلبی در این سایت خبری تحلیلی را، افشای بخشی محرمانه از پرونده ذکر کرده بود. افشای بخشی از پرونده‌ای که پیشتر خودش، متن لایحه قرائت شده در یک و نیم جلسه آن را در اختیار خبرگزاری ها و روزنامه ها قرار داده بود و غیر علنی بودنش را به کرات نقض کرده بود!

بر اساس این شکایت، «تابناک» متهم شده بود که در مصاحبه با وکیل یکی از شاکیان پرونده، حکم محکومیت بدوی مرتضوی را افشا کرده است، در حالی که این اتهام به دلایل متعددی مردود به نظر می‌رسید؛ به دلایلی مانند اینکه اشاره‌ای به حکم صادر شده برای وی نشده بود، حکم صادر شده علیه وی پیشتر در چند خبرگزاری منتشر شده و در برخی خبرگزاری های بیگانه نیز انعکاس یافته بود تا محرمانه بودنش، بی معنا باشد، حکم صادر شده علیه وی به دلیل بدوی بودن در «تابناک» که تمامی روند پرونده محاکمه وی را پوشش داده بود، منتشر نشده بود، وکیل متهم به صراحت در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، حکم را تایید کرده و از اعتراض موکلش به آن خبر داده بود و... .

با این تفاسیر به نظر می‌رسید که اعلام شکایت علیه «تابناک»، راه به جایی نخواهد برد و نه هیات منصفه دادگاه مطبوعات و نه قاضی پرونده را برای مجرم دانستن این سایت، قانع نخواهد کرد و در نهایت هم همین‌گونه شد.

صبح امروز، هنگامی که مدیر مسئول سابق سایت خبری تحلیلی «تابناک» در مقابل هیات منصفه حضور یافت و مستنداتی که نشان از افشای حکم بدوی محکومیت مرتضوی و همکارانش در پرونده جنایت کهریزک توسط برخی خبرگزاری ها و وکیل مدافع وی داشت را به علاوه برخی مستندات از افشای جزئیات غیر قابل انتشار پرونده مطروح در دادگاه غیر علنی توسط مرتضوی را ارائه کرد و توضیحاتی به آن منضم نمود، هیات منصفه به درستی به این نتیجه رسید که طرح شکایت علیه «تابناک»، همانگونه که بازپرس پرونده در ابتدای طرح شکایت رای داده بود، قابل تعقیب نیست و بدین ترتیب رای برائت صادر شد.

این در حالی است که وقتی به برخی مباحث پیرامون پرونده دقیق شویم و به عنوان مثال، علت عذرخواهی چند باره سردار احمدی مقدم از خانواده جان باختگان بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک و افشاگری های وی درباره اصرار شخص سعید مرتضوی به انتقال جان باختگان به آن بازداشتگاه را که منجر به مرگ دردناکشان شد، مورد دقت قرار دهیم، جای شگفتی بسیار دارد که می‌بینیم مرتضوی هنوز از بابت عملکردش در آن ماجرای تلخ پشیمان نیست، عذرخواهی نکرده و حتی سعی دارد با فرافکنی، به گونه‌ای عمل کند که رسانه هایی مانند «تابناک» را مقصر جلوه داده و روی محکومیت قطعی خود در این پرونده، به نوعی سرپوش بگذارد!

از این موضوع عجیب تر آنجاست که می‌بینیم، در مطلبی که «تابناک» منتشر کرده و مورد شکایت دادستان سابق واقع شده، به مطرح بودن چند شکایت دیگر از مرتضوی و همکارانش در ارتباط با جنایت کهریزک اشاره شده بود که هنوز به قوت خود باقی است و رسیدگی به آنها، هر چند بسیار آهسته، کماکان ادامه دارد و احتمال محکومیت دوباره وی از باب عملکرد پر اشکالش در ماجرای جنایت کهریزک را دور از انتظار نشان نمی‌دهد.

البته به این اتهامات مطرح علیه سعید مرتضوی، صف اتهامات متعدد از بابت عملکردش در چند کسوتی که در سالیان اخیر عهده دار بوده را می‌توان افزود که هر یک ممکن است به محکومیتی علیه وی منجر شده و وی را مجاب به شکایت از رسانه هایی کند که درباره آنها خواهند نوشت! پرونده های مشهوری که گاه به دوران حضور وی در دادستانی تهران باز می‌گردند (مانند پرونده بازداشت هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، مشهور به پرونده پالیزدار)، گاه از عملکرد جنجالی وی در دوران حضور در ریاست سازمان تامین اجتماعی نشات می‌گیرند و گاه به سمت وی، ارتباط مستقیمی ندارند (مانند شکایت لاریجانی علیه وی بابت تهیه فیلمی که در مجلس شورای اسلامی به دست محمود احمدی نژاد، رئیس دولت سابق پخش شد و سر و صدای زیادی به راه انداخت).

اینجاست که بار دیگر می‌توان تاکید کرد «به نظر می‌رسد سعید مرتضوی هنوز تا رسیدن به ساحل آرامش فاصله بسیاری داشته و چه بسا انفصال پنج ساله از خدمات دولتی و انفصال دائم از خدمات قضایی، تنها نقطه شروع محکومیت وی از بابت عملکرد گذشته‌اش باشد!»





مطالب مرتبط
مرتضوی و حیدری‌فر هنوز با اتهامات سنگینی روبه‌رو هستند
آقایان از ضرب‌المثل زدن ما هم ناراحت می‌شوند









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن