تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804490674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندران در سال 93: برخورد با متجاوزان به طبیعت و احیای کارخانه نساجی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مازندران در سال 93: برخورد با متجاوزان به طبیعت و احیای کارخانه نساجی ساری - ایرنا - مازندران درحالی به آخرین روزهای سال 1393 نزدیک می شود که چندین رخداد طبیعی ،اجتماعی و اقتصادی مهم را تجربه کرد که مهمترین آن را می توان برخورد با متجاوزان به عرصه های طبیعی و کشاورزی و حل مشکلات کارگران و احیا کارخانه نساجی قائمشهر اشاره کرد.


شکل گیری شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اجرای احکام تخریب و آزاد سازی زمین در استان مازندران که بر اساس آمار دادگستری حدود 11 هزار پرونده تغییرکاربری و تجاوز به عرصه های طبیعی آماده اجرای حکم است ، از مهمترین فعالیت مدیران و مردم فهیم استان در سال 1393 بوده است.
مقوله رعایت ضوابط و قوانین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری و برخورد با متجاوزین به عرصه های طبیعی ( کوه خواری و جنگل خواری و ساحل خواری) در افکار عمومی مازندران و حتی کشور به حدی قدرتمند شده است که لابی گری ها برخی از دست ها و رانت ها نیز خنثی شد.
بر اساس بررسی پرونده های تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این استان نشان می دهد حدود 97 درصد این اراضی خلاف قانون تغییر کاربری داده شده اند.
مدیر ارشد و نماینده عالی دولت در استان مازندران کشاورزی و گردشگری را به عنوان اولویت نخست توسعه استان مطرح و تاکید کرد که با حفظ زمین می توانیم کشاورزی و در نتیجه امنیت غذایی را بوجود بیاوریم.
کشاورزی ،صیادی و شیلات ،جنگل های هیرکانی و منابع طبیعی ،طبیعت گردی در دشت ، جلگه و کوهستان ،استفاده گردشگری ازسواحل زیبای خزر از جمله توانایی ها و مشخصه های ملموس و قطعی استان مازندران است.
پرداخت 517 میلیارد ریال مطالبات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی مازندران از دیگر اقدامات مهم مسوولان استان در سال 93 بوده است.
نخستین کارخانه نساجی مازندران در سال 1309 به عنوان یکی از صنایع بزرگ ایران فعالیت خود را در قائمشهر آغاز کرد و در گذشته نه چندان دور کارخانه های نساجی مازندران در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره یک، دو و سه هر کدام به تنهایی از صفر تا صد تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می داد و در سراسر کشور شعبه های فروش پارچه داشت.
این کارخانه ها مانند بسیاری دیگر از برندهای ملی کشور از ده تا 15 سال پیش رو به زوال رفت و یکی یکی قدرت تولید و رونق خود را از دست داد و سه کارخانه شماره یک ، دو و سه بتدریج دچار آنچنان رکودی شد که طی دو سال 90 و 91 به طور کامل تعطیل شد و کارگرانش خانه نشین شدند.
در این شرایط سخت مسوولان با همفکری و همکاری مشکلات کارگری واحد نساجی مازندران را حل وفصل و این واحد با 480 نیرو در حال فعالیت است.
همایش فرصت های سرمایه گذاری در مازندران با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، و حدود 500 نفر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر رخداد اقتصادی سال 1393 استان بوده است.
برگزاری نخستین دوره کشتی آزاد جام باشگاه های جهان در جویبار و المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور با حضور دو هزار کارگر دو رخداد مهم ورزشی در سال 93 استان مازندران بوده است.
کشتی آزاد جام باشگاه های جهان با برتری تیم کشتی آزاد بیمه رازی شهدای جویبار بر تیم تایتان مرگوری آمریکا و دریافت جایزه 25 هزار دلاری به پایان رسید.
نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور که با قهرمانی تیم مازندران به کار خود پایان داد از دیگر رخداد ورزشی استان در سال 93 بوده است.
این رقابت ها به میزبانی 14 شهر مازندران با شرکت حدود 2 هزار ورزشکار مرد و زن در 24 رشته ورزشی به مدت دو روز در مازندران برگزار شد تیم های تهران و اصفهان دوم و سوم شدند.
از آنجاییکه تخصص و تجربه فعالیت خدمت و مدیریتی استاندار مازندران در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی است، و خطرات ناشی بارندگی و سیلاب تهدید جدی علیه استان مازندران محسوب می شود ، در یک اقدام منطقی ردیف مستقل اعتباری برای اجرای طرح های آبخیزداری استان را از هیات دولت دریافت کرده است.
معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهوری موظف شد با ایجاد ردیف مستقل در لوایح بودجه سال های 1394 و1395 نسبت به پیش بینی و تامین اعتبار مورد نیاز تحت عنوان اقدامات پیشگیرنه ومقابله با سیل استان مازندران اقدام کند.
براساس این مصوبه دستگاههای اجرایی ذی ربط استان هم به منظور تسریع در روند اجرایی طرح های یادشده،موظف شدند با تامین اعتبار از محل منابع تملک دارایی سرمایه ای استانی خود،منابع مالی مربوط را تقویت کرده و برای ساماندهی ،دیواره سازی و لایروبی رودخانه های محدوده داخل شهر ها نیز با مشارکت شهرداری ها اقدام کنند.
جابه جایی 221 واحد مسکونی واقع در حریم و بستر رودخانه ها و خرید واحد های مسکونی واقع درحریم و بستر رودخانه ها و آزاد سازی حریم از مفاد اجرای طرح اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سیل است.
با توجه به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر اینکه بخش خصوصی باید در کنار دولت تمامی فعالیت های اقتصادی را در بخش های مختلف انجام دهد، 62 هزار میلیارد ریال طرح های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی در استان عملیاتی شد که 13 هزار میلیارد ریال مجوز سرمایه گذاری به بخش خصوصی داده شد.
افتتاح هزار و 385 پروژه با بیش از 648 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دهه فجر امسال در مازندران از مهمترین فعالیت اقتصادی استان بوده است.
پروژه پرورش ماهی خاویاری و پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای خزر از مهمترین طرح های شیلاتی مازندران نیز است.
استان مازندران در یک سال 1393 پذیرای رییس قوه مقننه و 14وزیر و چهار تن از معاونین رییس جمهوری بوده است .
نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی، (اکو) بیست و هفتم مردادماه امسال با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، میهمانان خارجی شرکت کننده و جمعی دیگر از مسوولان در شهر نمونه گردشگری رامسر برگزار شد.
آیین بهره برداری از دفتر منطقه مرکز و غرب آسیای کنوانسیون بین المللی تالاب ها موسوم به کنوانسیون رامسر اسفند ماه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در هتل قدیم رامسر آغاز شد.
نخستین کنگره ملی تالاسمی کشور با تمرکز بر بررسی دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری 23 و 24 مهر ماه سال جاری در هتل بزرگ شهرستان رامسر برگزار می شود.
وقوع سیل و خسارت 80 میلیارد ریالی در تنکابن و رامسر در آذرماه ، مسدود شدن ازاد راه تهران در منطقه مرزن اباد که به تازگی افتتاح شده بود ، خسارت 750 میلیارد ریالی سیلاب به نوشهر در مهرماه ، سرشماری کشاورزی ، سقوط هواپیمای تبعه عربستان و کشتن شدن مسافر و خلبان آن در دریای خرر ، وقوع سیل در خردادماه در شهرستانها بهشهر ، میاندرود و ساری از جمله حوادثی بود که در سال جاری باعث ایجاد خسارتهای مالی فراوان به مازندران شد و موجب حضور معاون رییس جمهوری و دادستان کل کشور در مناطق سیل زده شد.ک/4
6990/6097



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن