تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800164613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران، ۵برابر حقوق ماهیانه‌شان «توریست کارت» می‌گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سلطانی‌فر:
مسافران، ۵برابر حقوق ماهیانه‌شان «توریست کارت» می‌گیرند
رییس سازمان میراث فرهنگی در آخرین نشست خبری گفت: سال 93 سال بسیار سختی برای سازمان میراث فرهنگی بود چراکه این سازمان وارث نابسامانی های زیادی از گذشته بوده است.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مسعود سلطانی فر به بی انضباطی مالی و اداری در سازمان میراث فرهنگی در گذشته اشاره کرد و گفت: توانسته ایم در همگرایی با دستگاه های مختلف به بخش زیادی از اهداف مان برسیم و با تثیت وضعیت سازمان میراث فرهنگی که دچار از هم گسیختگی شده بود در ارتباط این سازمان با دستگاه های دیگر هماهنگی و همگرایی ایجاد کنیم.

او در مورد دستاوردهای حوزه میراث فرهنگی گفت: 349 شی تاریخی متعلق به خوروین از بلژیک به ایران پس از 35 سال منازعه حقوقی بازگشت.

سلطانی فر ثبت جهانی شهر سوخته در سی و هشتمین اجلاس یونسکو و ثبت جهانی پرونده نوروز با حضور 12 کشور و با محوریت ایران در یونسکو را که در آینده نزدیک تصویب می شود از دیگر اقدامات مهم سازمان میراث فرهنگی خواند.

او ادامه داد: 286 اثر تاریخی در سال گذشته به ثبت ملی رسیده که برای 400 اثر تعیین حریم انجام شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه از راه اندازی طبقه دوم موزه ملی ایران در تعطیلات نوروز و همچنین راه اندازی موزه دوران اسلامی پس از 11 سال در هفته میراث فرهنگی در 28 اردیبهشت سال آینده خبر داد.

سلطانی فر گفت: سال 93 پرونده ثبت جهانی بیابان لوت، بادگیرها و پرونده زنجیره ای یازده قنات کشور برای ثبت در فهرست جهانی به یونسکو ارسال شد.

او گفت: یک تندیس پنه لوپه که در ایران نگهداری می شود بر اساس توافق دولت ایران و ایتالیا قرار است به مدت 6 ماه در ایتالیا به نمایش گذاشته شود و ایتالیا متعهد شده که پس از این دوره 4 مجسمه دیگر برای نمایش وارد ایران شوند. مجمسه‌های پنه لوپه ایتالیا قرار است در نیمه دوم سال 94 در ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون رییس جمهور در بخشی از نشست خبری آخر سال خود درباره طرح تعطیلات زمستانی که پیش از این در گفتگو با خبرآنلاین از آن خبر داده بود، گفت: این موضوع چندین بار مطرح شده، اما وزارت آموزش و پرورش به خاطر تنوع اقلیمی در کشور نمی‌تواند در همه استان‌های کشور این تعطیلات را ساماندهی کند. ما دوباره طرح تعطیلات زمستانی را از 16 تا 22 بهمن‌ماه با اصلاحاتی مطرح کردیم. اما وزارت آموزش و پرورش هنوز پاسخ مثبت نداده است.

صنایع دستی

سلطانی فر گفت: 90 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک صندوق توسعه ملی به کارگاه های تولیدی و بخش بازرگانی در صنایع دستی پرداخت شده که 1900 کارگاه صنایع دستی با تسهیلات ارائه شده به چرخه تولید بازگردانده شد.

او تاکید کرد: صادرات صنایع دستی در سال 93، رشد 50 درصدی داشته اما چالش عمده در بخش بازرگانی و فروش صنایع دستی همچنان باقی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به راه اندازی خانه های صنایع دستی در 7 استان کشور ابراز امیدواری کرد که سال 94 تعداد خانه های صنایع دستی به 25 خانه برسد.

گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره طرح کردیت‌کارت گردشگران داخلی گفت: همه کسانی که در کشور زندگی می‌کنند و شغل دولتی و یا خصوصی دارند، تا سقف پنج برابر حقوق ماهیانه خود و یا با ارائه گردش مالی حساب‌هایشان می‌توانند توریست کارت دریافت کنند.

او درباره نحوه استفاده از این کارت‌های اعتباری توضیح داد: گردشگران در زمان استفاده از این کارت‌ها در شبکه خدمات گردشگری کشور وجه مورد نظر را از طریق این کارت اعتباری می‌پردازند و مبلغ آن به صورت اقساط در طول شش ماه تا یک سال از حقوق‌شان و یا حساب بانکی‌شان کسر خواهد شد.

سلطانی فر ادامه داد: توریست کارت گردشگران داخلی در مرحله آماده‌سازی است، فقط با مشکلات نرم‌افزاری مواجه شده که امیدواریم تا یکی دو ماه آینده طرف قرارداد این موضوع آن را رفع کند.

برخورد با آژانس های متخلف

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه درباره برخورد با آژانس‌های متخلف گفت: اطلاع دارم برخی از آژانس‌ها تورهایی را از کشورهای همسایه مخصوصا دو مقصد اصلی و پرطرفدار ایرانی‌ها در شرایطی به دو برابر نرخ می‌فروشند که در آن کشورها زمان پرترافیک سفر نیست و قاعدتا هیچ افزایشی در نرخ خدمات نباید داشته باشند.

او ادامه داد: آن کشورها متوجه تعطیلات و تقاضای زیاد ایرانی‌ها برای سفر در نوروز شده‌اند و با وجود آنکه در کشورشان دوره پرازدحام سفر نیست، ولی به واسطه مراجعه بیشتر ایرانی‌ها بی‌دلیل هزینه‌های خدمات خود را افزایش می‌دهند. در بخش تورهای خارجی کم‌فروشی زیادی اتفاق می‌افتد. این موضوع را به آژانس‌ها اخطار داده‌ام و گفته‌ام که خیلی ریز همه چیز را می‌دانم. آن‌ها حقوق مردم را از بین می‌برند برای همین گروهی را مشخص کرده‌ایم تا به موضوع رسیدگی کند.

برنامه های توسعه گردشگری

سلطانی‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توصیه و تأکید جدی مقام معظم رهبری درباره قطع اتکاء به درآمدهای نفتی و توجه دولت به موضوع گردشگری اقدام فوری مجموعه دولت برای بهره‌برداری و کسب درآمد بیشتر از گردشگری چیست؟ گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر عمدتا هر سال را با محتوای اقتصادی، تولید و فعالیت‌های توسعه‌ای نامگذاری کرده‌اند و با رویکرد خوبی که داشته‌اند همواره به استفاده از ظرفیت داخلی برای رشد و توسعه مملکت تأکید کرده‌اند، بویژه در مبانی اقتصاد مقاومتی صریح و روشن برای استفاده از همه توانمندی‌های اقتصادی تأکید داشتند.

او گفت: تلاش دولت به صورت جدی این بود که در زمینه اجرایی و مبانی عملیاتی اقدام کند. برای همین جلسات مکرری در هیأت دولت با موضوع گردشگری داشته‌ایم. در کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری هشت تا 10 درصد از تولید ناخالص ملی به گردشگری اختصاص دارد، در ایران گردشگری دو درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود در حالی که ظرفیت ما بیش از این است. هدف نیز آن است که این حجم افزایش یابد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه گفت: شخص رئیس جمهور به موضوع گردشگری به شدت علاقه‌مند است و من همواره در حاشیه دولت اخبار این بخش را شفاهی به ایشان منتقل می‌کنم.

لغو ویزای ایران

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر دولت به گردشگری ابراز تمایل و علاقه نشان می‌دهد پس چرا طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه شده به دولت با تأخیر صادر می‌شود و ظاهرا عزم جدی دولت صرفا به شکل ابراز علاقه است، گفت: من درباره برخورد دولت با موضوع گردشگری این احساس را ندارم، چرا که صدور مصوبه نیازمند شرایط است. مثلا درباره لغو روادید ایران با سایر کشورها، وزارت خارجه به عنوان متولی تنظیم روابط بین‌الملل ایران به لحاظ حفظ پرستیژ سیاسی مصلحت نمی‌داند یک طرفه لغو روادید داشته باشد، باید این اتفاق با حفظ کرامت مسافران ایرانی نیز رخ دهد.

سلطانی‌فر همچنین در پاسخ به این پرسش که با وجود این عزم و توجه دولت به موضوع گردشگری چرا صندوق توسعه ملی بنابر اظهارات سرمایه‌گذاران معرفی شده به صندوق هنوز اعتبار مالی را به پروژه‌های معرفی شده پرداخت نکرده است، گفت: این خبر درستی نیست و تاکنون یک پروژه موفق شده بخشی از اعتبارات مصوب شده را از صندوق توسعه ملی دریافت کند.

به گفته او این پروژه مربوط به ساخت یک هتل پنج ستاره با 537 اتاق است که به بانک عامل معرفی شده و 50 میلیارد تومان اعتبار مصوبه گرفته که در قسط اول 20 میلیارد تومان و در قسط دوم 15 میلیارد تومان آن را دریافت کرده است: این سرمایه‌گذار دیروز تماس گرفت و پیگیر بود که 15 میلیارد تومان باقی مانده را این طرف سال بگیرد.

سلطانی‌فر برای مشخص شدن صحت موضوع و تأیید اظهاراتش تماس تلفنی با امیری، سرمایه‌گذار این هتل برقرار کرد که او اظهارات سلطانی فر را تأیید کرد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر بهترین همکاری‌ها و تعامل با بخش گردشگری در دولت صورت می‌گیرد، ما در بهترین شرایط هستیم که آن هم ناشی از رویکرد خوب شخص رئیس جمهور می‌شود. در کل 35 سال گذشته هیچ‌گاه وزیر اطلاعات دولت با بخش خصوصی گردشگری چهار، پنج ساعت دیدار نداشته و شخصا تضمینی برای تأمین امنیت نداده است و درباره فهرست دیپورتی‌ها صحبت نکرده است.

سلطانی فر گفت: آیین‌نامه ارتقای امنیت گردشگران قبلا حدود هفت تا هشت بار از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شده بود، اما در شورای امنیت حتی تره هم برای آن‌ها خرد نکردند. ما این آیین‌نامه را بردیم در کمتر از یک ساعت با عنایت شخص وزیر کشور تصویب شد و حالا همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ملزم به رعایت آن هستند.

او در ادامه با اشاره به تسهیلات بانکی اختصاص یافته به پروژه‌های گردشگری گفت: تاکنون 165 پروژه با اعتباری معادل 1146 میلیارد تومان به سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی معرفی شده است. از این میان 111 پروژه با 970 میلیارد تومان اعتبار برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و 43 پروژه با 157 میلیارد تومان برای استفاده از منابع داخلی بانک‌ها معرفی شده است. ما تعهد می‌کنیم پروژه‌هایی که برای استفاده از منابع داخلی بانک‌ها معرفی می‌شوند از ردیف کمک‌های فنی و اعتباری شش تا هفت درصد یارانه سود بدهیم تا نرخ تسهیلات آن برابر با صندوق توسعه ملی شود. تاکنون 374 میلیارد تومان به تصویب بانک‌ها و صندوق توسعه ملی رسیده که پروژه‌ها باید تشکیل پرونده دهند.

سلطانی‌فر در ادامه سخنانش درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ساخت هتل توضیح داد: ما با توجه به تحریم‌ها در ناوگان هوایی، فرودگاه و استفاده از کارت‌های اعتباری و همچنین شبکه حمل و نقل داخلی مشکلات زیادی داریم. اما با این حال 10 گروه هتل‌ساز معتبر و دارای سابقه از کشورهای عربی، ترکیه، فرانسه و جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در هتل اعلام درخواست داده‌اند؛ اما به خاطر تحریم‌های ناعادلانه 1+5 نمی‌توانند وارد شوند. امیدواریم در آینده نزدیک با رسیدن به حقوق حقه ایران در موضوع هسته‌ای این مشکل حل شود./خبرآنلاین/110
 



۲۷/۱۲/۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن