تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه جدید دلواپسان برای تخریب وزیر علوم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پروژه جدید دلواپسان برای تخریب وزیر علوم تهران - ایرنا- روزنامه ابتکار نوشت: با روی کار آمدن دولت روحانی، هر روز بعدی جدید از اقدامات غیرقانونی دولت های نهم و دهم رو شد تا این که دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم طی یک نشست خبری در دوره تصدی فرجی دانا اقدام به افشای زاویه دیگری از اقدامات تعجب برانگیز دولت احمدی نژاد کرد.


در این نوشتار که روز چهارشنبه انتشار یافته، آمده است: پس از کشف اختلاس 3000 میلیاردی، اما انگار قرار بود 3000 برای مردم ایران تاریخی شود و این بار 3000 بورسیه غیرقانونی در دولت احمدی نژاد رو شد. تا قبل از رو شدن این موضوع مجلس و وزارت علوم با هم مشکلی نداشتند اما به یکباره افشای این موضوع باعث وارد کردن فشارهای مختلف و به بهانه های گوناگون بر وزیر علوم شد که نهایت ماجرا چیزی جز برکناری وزیر علوم با استیضاح نمایندگان نبود و این در حالی بود که نمایندگان به بهانه فتنه وزیر علوم را به پای میز محاکمه کشانده بودند. اما چرا نمایندگان بر موضوع بورسیه ها این همه تاکید می کنند؟
دلیل یکم – جذب بورسیه های علمی در دولت گذشته آنگونه که بررسی ها نشان می دهد بیشتر از آنکه جنبه علمی داشته باشد از بعد سیاسی و جناحی برخوردار است و با توجه به ترکیب کنونی مجلس که مجلسی اصولگراست طبیعی است که در برابر بررسی شرایط کسانی که به این بورس ها دست یافته اند مقاومت کند.
دلیل دوم – گیر بودن پای تعدادی از نمایندگان و اعضای خانواده های آنها در موضوع بورسیه ها به نحوی که تعدادی از نمایندگان از این بورسیه ها استفاده کرده اند.
در همین زمینه نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تاکید دارد ریشه استیضاح وزیر اتفاقا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه های غیرقانونی بوده؛ وی گفت: تا جایی که اطلاع داریم نام 10نماینده مجلس در میان فهرست سه هزار بورسیه غیرقانونی است.

* رای به دکتر فرهادی و خوشحالی نمایندگان
نمـایندگان مجلس برای رهایی از این وضع به دنبال تغییر وزیر افتادند و با رد گزینه های روحانی نهایتا به دکتر فرهادی رسیدند و تصور کردند که فرهادی گزینه مطلوب آنها برای تصدی وزارت علوم است که می توانند به راحتی بر وی نفوذ داشته باشند.ماجرا تا بدانجا پیش رفت که پس از مدتی روزنامه های اصلاح طلب تیتر زدند “اتاق وزیر علوم،محل تردد اعضای جبهه پایداری است“.
این در حالی بود که فرهادی اساسا در انتصابات وزارت خانه تغییری نداد و تنها با استعفای معاون و مشاور وزارت خانه که قبل از آمدن وی استعفا داده بودند موافقت نمود اما اعتراضی از سوی نمایندگان به این روند نشد و مشخص شد که انتصابات و فتنه بهانه نمایندگان برای برکناری فرجی دانا بوده است.نمایندگان تصور کردند که در موضوع بورسیه ها نیز آنگونه که تصور کرده اند کارها پیش خواهد رفت.اما چندی بعد وزیر اعلام کرد که موضوع برخورد با بورسیه های غیرقانونی از برنامه های ایشان در وزارت علوم است و به همین جهت و برای آنکه اعتراضات بی موردی نسبت به این روند وجود نداشته باشد، دکتر فرهادی با تدبیر، نمایندگان را به کمیته بررسی بورسیه ها دعوت کرد تا حرف و حدیثی در این خصوص نباشد.
با اعلام نتیجه کمیته تجدیدنظر بورسیه ها توسط وزارت علوم اما هجمه جدیدی توسط رسانه های اصولگرا و نمایندگان دلواپس علیه وزیر علوم به راه افتاده است. مجلس اما در اقدامی عجیب خود کمیته تعیین کرده و به شکل مجزا از کمیته وزارت علوم در حال بررسی موضوع است و جالب آنکه اهمیتی برای کمیته متشکل از نمایندگان و وزارت علوم قائل نیست و باید پرسید اگر قرار است نمایندگان خود به موضوع رسیدگی کنند چه دلیلی به وجود وزارت علوم و این همه مدیر و کارشناس است!اشتباه محاسباتی نمایندگان دلواپس درباره وزیر علوم این بود که تصور می کردند وی فردی تابع مجلس است اما در واقع فرهادی که تجربه دو دوره وزارت را داشت، با نمایندگان تعامل کرد و پذیرفت که خود نمایندگان هم شاهد بررسی موضوع باشند و البته برخی نمایندگان ظاهرا از وزیر باج می خواهند نه تعامل.
در همین باره جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره این موضوع اظهار داشت: با توجه به فراز و نشیب های بسیار در این پرونده و مقوله 3000 نفر، انتظار داشتیم به جهت حساسیت هایی که بین مردم و گروه های مختلف ایجاد شده است، دستگاه های زیربط در این قضیه جدی و منطقی ورود کرده و این قضیه را حل کنند؛ اما حل قضیه به معنی پاک کردن صورت مساله نیست. تصور من این است که در روزهای اخیر، آنان قصد پاک کردن موضوع را دارند. باید رسیدگی در قضیه بورسیه ها و تخلفاتی که محرز شده، بهتر از این می بود.وی همچنین افزود: اگر کمیته های متفاوتی که با نام های مختلفی تشکیل شده اند، بخواهند این قضیه را ماست مالی کنند، طبیعتا ما وارد خواهیم شد و تحقیق و تفحص از وزارت علوم اولین کاری خواهد بود که در این خصوص انجام می گیرد.
من این را به صراحت می گویم نظارت بر این قضیه، وظیفه ما نمایندگان است.این نماینده یادآور شد: این یک مفسده بی نظیر علمی در تاریخ کشور است. ما هم اکنون خوشحالیم که وزارت علوم در جلسات بورس شرکت می کند؛ این کار نشان دهنده آن است که می خواهند داستان را به روال خود باز گردانند، ولی این مساله نباید به قیمت پاک کردن مساله قبلی باشد.هروی در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز اصل قضیه برای بسیاری از روزنامه ها و صاحب نظران مکتوم است و آن، بحث ورود بدون آزمون این افراد است که البته باید گفت، اگر بتوان هر موضوع از جمله معدل یا سن یا موارد دیگری را پاک کرد، نمی توان بحث آزمون ندادن را پاک کرد.من امروز از گوشه و کنار می شنوم، عده ای قصد دارند این قضیه را مختومه کنند و زود آن را پایان دهند؛ اما این رفتار به نفع نظام آموزش و عالی کشور نیست و به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ آموزشی کشور خواهد ماند.
این در حالی است که گرو ه هایی هستند که با جدیت پیگیر آن هستند این داستان در همین جا پایان یابد.عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این قضیه از همه جا فشار وارد می شود؛ یعنی هم از دستگاه های اجرایی و قوه مقننه و هم دستگاه های دیگر به این قضیه ورود پیدا کرده اند، در حالی که بحث تخصصی است و شخص وزیر باید پاسخگو باشد.
اگر قرار باشد در پرونده 3000 بورسیه به همین سادگی از آن بگذریم و عده ای را تبرئه کرده و با اغماض با آن برخورد کنیم، ما نیز به قضیه به صورت جدی وارد می شویم و به گونه ای دیگر با آن برخورد می کنیم. من قول می دهم این تحقیق و تفحص را به سرانجام برسانیم.
* منبع: روزنامه ابتکار
** اول



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن