تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه فرش در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موزه فرش در مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند راه اندازی می شود بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: موزه فرش در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند تا اردیبهشت سال آینده راه اندازی می شود.


حسن رمضانی، سه سنبه شب در جمع مدیران اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است که رونق آن در گرو همکاری همه دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان اینکه 719 اثر از خراسان جنوبی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، افزود: همچنین 15 اثر نیز در میراث طبیعی و 23 اثر در فهرست آثار معنوی و ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات در سال جاری، گفت: طی این مدت با انجام چهار برنامه شناسایی باستان شناسی، 365 اثر برای نخستین بار در سطح استان شناسایی شد که منجر به افزایش 300 درصدی آثار شناسایی شده و ثبت شده در شهرستان خوسف و زیرکوه شده است.
رمضانی از تهیه 20 پرونده میراث معنوی جهت ثبت در فهرست میراث ملی خبر داد و افزود: این آثار تا پایان فروردین ماه به ثبت خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: پرونده ثبت میراث فرهنگی صنایع دستی قلم زنی طبس، سفره آردی قائن و پخل بافی خضری تهیه شده است.
وی چاپ کتابچه دوبیتی های عامیانه بیرجندی، چاپ مردم نگاری شهرستان فردوس، پاسخگویی به بیش از 900 استعلام دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و آغاز مطالعات و اجرای نقشه باستان شناسی استان را از دیگر اقدامات سال جاری برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اعتبارات استانی معاونت میراث فرهنگی در سال جاری را یک میلیارد و 239 میلیون تومان دانست و بیان کرد: تاکنون 90 درصد این اعتبارات در 9 پروژه پژوهشی و 43 پروژه هزینه شده است.
رمضانی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی معاونت فرهنگی یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده، افزود: 15 مسجد تاریخی، 25 خانه تاریخی و 11 موزه و سه باغ شوکت آباد، بهلگرد و رحیم آباد از اعتبارات ملی برخوردار شدند.
وی ادامه داد: دو موزه مشاهیر و فرش به مجموع موزه های استان اضافه شده که موزه فرش در باغ اکبریه تا اردیبهشت سال 94 راه اندازی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات استانی گردشگری امسال یک میلیارد و 810 میلیون تومان بوده، عنوان کرد: این اعتبارات در حوزه کمپ کویرنوردی، مناطق نمونه و روستاهای گردشگری و تفرجگاه های استان هزینه شده است.
رمضانی یادآور شد: امسال از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حوزه گردشگری ابلاغ شده و در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال 400 میلیون دیگر نیز اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 508 اتاق با یکهزار و 226 تخت در استان وجود دارد، گفت: در خراسان جنوبی هفت هتل، 16 مهمانپذیر، 35 مجتمع بین راهی، 10 سفرخانه، 12 مجتمع گردشگری رفاهی و 19 دفتر خدمات مسافرتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تعداد مراکز آموزش صنایع دستی ثابت و موقت استان را 25 مرکز عنوان کرد و افزود: در سال جاری 810 نفر در این مراکز هنرهای صنایع دستی را فراگرفتند.6054



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن