تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804265650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات میهمان پلیس


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: چهارشنبه‎سوری از سنت‎های دیرین ایرانیان است که به سبب عدم مراقبت و استفاده از مواد محترقه آتش‎زای خطرناک گاهی شادی خانواده‎ها به غم بدل می‎شود و زمینه یک عمر تأسف برای تعدادی از خانواده‎ها را فراهم می‎کند.

به گزارش تراز ، آخرین چهارشنبه قبل از حلول سال جدید را چهارشنبه سوری می‎گویند و جشن این مراسم که در غروب روز سه‎شنبه برگزار می‎شود برای ما ایرانیان بسیار جذاب و مفرح به شمار می‎آید.

در آئین چهارشنبه سوری اهل خانه در فضای بازی بیرون از منزل با چوب‌های مازاد آتش درست می‎کنند و دور آتش جمع می‎شوند و با گفتن جمله «زردی من از تو، سرخی تو از من» بیماری‎ها و ناراحتی‎ها و نگرانی‎های سال کهنه را به آتش می‎سپارند، تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند.

البته انداختن کوزه کهنه مملو از آب و سکه از بالای پشت بام به داخل کوچه، فال گوش ایستادن، فال گرفتن و قاشق‎زنی از دیگر آئین چهارشنبه سوری در گذشته بوده است که امروز به فراموشی سپرده شده است و تنها به افکندن آتش بسنده می‎شود.

امروز توسط برخی از افراد سودجو مواد محترقه غیرمجازی ساخته و وارد بازار می‎شود که به سبب عدم آگاهی از نحوه استفاده آسیب‎های بسیاری بر اعضا و جوارح کودکان، جوانان و بزرگسالان وارد کرده است.

چه بسا با انفجار این مواد محترقه آتش‎زای تاکنون اعضای بدن بسیاری از مردم آسیب دیده است و هفت‎سین سال نو آنها با غم آغشته شده است و در آتش چهارشنبه سوری سوخته است بنابراین لازم است والدین و بزرگترها علاوه بر مراقبت از خود، فرزندانشان را از استفاده این مواد محترقه غیرمجاز خطرناک بر هزر داشته باشند.

در گذشته جشن چهارشنبه‎سوری به صورت محله محوری برگزار می‎شد اما اکنون جوانان در مکان‎هایی خاصی تجمع می‎کنند و بدون رعایت حال افرادی که در اطراف آتش حلقه زده‎اند از مواد محترقه استفاده می‎کنند و سلامت خود و اطرافیان را به مخاطره می‎اندازند.

در این راستا پلیس و گشت‎های نیروی انتظامی در خط مقدم برقراری امنیت و آرامش برای مردم طرح‎های ویژه‎ای برای چهارشنبه پایان سال تدارک دیده‎اند تا بتوانند با اعمال محدودیت‎های لازم از میزان آسیب‏ها از سوی افراد هنجارشکن بکاهند.

هنجارشکنان چهارشنبه‎سوری تا پایان ایام نوروز میهمان پلیس هستند

فرمانده انتظامی استان همدان در این باره با اعلام هشدار نسبت به افراد هنجار شکن در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: به مناسبت مراسم چهارشنبه آخر سال طرح امنیتی، انتظامی و ترافیکی ویژه‎ای در استان همدان اجرا می‎شود تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

سردار حاجی‎محمد مهدیان‎نسب افزود: در شب چهارشنبه آخر سال بیشترین محل تجمع جوانان و خانواده‎ها در شهر همدان در بلوار ارم است بر این اساس برنامه امنیتی با ایجاد محدودیت در چهار نقطه شهر که منتهی به این منطقه است، اجرا می‎شود به طوری که از میدان پژوهش، بلوار بعثت تا بند ورودی جاده دره مرادبیگ با استفاده از ابراز ترافیکی بسته می‎شود.

وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‎کنیم که مراسم جشن چهارشنبه سوری که بین مردم مرسوم است را به صورت محله محوری برگزار کنند تا کمترین آسیب و مجروحیت را به دنبال داشته باشد و امنیت مردم دچار مخاطره نشود.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: افراد هنجارشکنی که اقدام به سلب آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال داشته باشند به همراه خودرو تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان پلیس هستند.

نیروهای آتش‎نشان در آماده باش کامل به سر می‌برند

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان نیز از آماده باش نیروهای این سازمان در چهار شنبه آخر سال خبر داد و گفت: متأسفانه به سبب عدم توجه و مراقبت مردم جشن چهارشنبه‎سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است و هر ساله شاهد مصدومیت و آتش گرفتن منازل، افراد، درختان و حتی خودروها بوده‎ایم.

مسعود دهبانی افزود: به منظور کاهش تلفات ناشی از مراسم چهارشنبه سوری، موتورسواران آتش‎نشانی همدان همراه با نیروهای پلیس در این شب در سطح شهر همدان گشت می‎زنند تا در صورت بروز هر حادثه‎ای سریعا اقدام کنند.

وی گفت: همچپنین پنج اکیپ نیروهای آتش‎نشانی در پنج نقطه حساس همدان که طبق سنوات گذشته بیشترین تجمع را شاهد بوده‎ایم، مستقر می‏شوند تا با بروز حادثه در کوتاه‎ترین زمان اقدام به اطفاء حریق کنند.

موادمحترقه غیرمجاز بیشترین آسیب را به ناحیه چشم و صورت وارد می‏‌کند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی همدان نیز اظهار داشت: اورژانس 115 و بیمارستان‎های همدان در شب چهارشنبه سوری امسال در آماده باش کامل قرار دارند و چهار بلوک به عنوان مکان‎های پرخطر و نزدیک به بروز حادثه شناسایی شده است تا خودرو‎های آمبولانس در این مکان‎ها مستقر شوند.

حبیب معصومی افزود: در سال‎های گذشته عدم مراقبت و بی‎توجهی سبب شده است که سلامت کودکان و جوانان بسیاری از دست برود و حتی دچار نقص عضو شوند بنابراین لازم است در این مراسم از انجام فعالیت‎های تهدیدآمیز و خطرآفرین پرهیز شود.

وی بیان کرد: چهارشنبه سوری سال گذشته 67 مورد مصدومیت در استان همدان رخ دارد که نسبت به سال 91 تعداد مصدومیت‎ها افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: بیشترین مصدومیت‎های ناشی از سوختگی و پارگی اعضای بدن به سمت افکندن آتش و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز بوده است و همچنین در این میان دست‎ها و صورت بیشتر عضوی بوده است که دچار آسیب شده است.

وی افزود: چهارشنبه سوری سال گذشته 21 مورد از ناحیه چشم‎ها، 28 مورد دست، 16 مورد صورت و مابقی از دیگر نواحی بدن دچار آسیب شده‎ بودند که 21 تا 30 سال و کودکان زیر 10 سال بالاترین گروه سنی بوده که مصدومیت در آنها گزارش شده است.

معصومی تصریح کرد: مرکز فوریت‎های پزشکی استا نهمدان با 65 تیم عملیاتی و 350 نیرو در چهارشنبه پایان سال و ایام نوروز آماده خدمات‎رسانی به شهروندان است.

به گزارش تسنیم، در این راستا لازم است، شهروندان بزم پایان سال را به رزم تبدیل نکنند و روزهای شاد پایان سال را با ناراحتی و نگرانی چهارشنبه سوری جایگزین نکنند و حفظ سلامتی خود را در اولویت قرار دهند.


منبع: تسنیم


سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 15:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن