تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803354552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه شورای دانشگاه شیراز به رییس جمهوری درباره زمین های درخواستی علوم پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نامه شورای دانشگاه شیراز به رییس جمهوری درباره زمین های درخواستی علوم پزشکی شیراز- ایرنا- شورای دانشگاه شیراز متشکل از رییس، معاونان و روسای دانشکده های مختلف این مرکز آموزش عالی در نامه ای سرگشاده از رییس جمهوری خواستند تا در خصوص زمین های درخواستی دانشگاه علوم پزشکی از اراضی دانشگاه شیراز توافقنامه سال 1369 مبنای عمل قرار گیرد.


به گزارش دریافتی شامگاه دوشنبه ایرنا، شورای دانشگاه شیراز در این نامه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اعلام کرده است: ابهامات و مطالب نادرستی در نامه اعضای محترم هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جنابعالی درباره زمین های مورد ادعا وجود دارد که برای روشن شدن اذهان این فرهیختگان و استحضار حضرتعالی به برخی از آنها اشاره می شود.
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شیراز در این باره نوشت: موقوفه بودن اراضی تحت تصرف دانشگاه شیراز که مستند به اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با بهره برداری دانشگاه شیراز است در هیچ مرجع قضایی یا اجرایی نه تنها به اثبات نرسیده است که در بررسی های به عمل آمده از سوی کمیسیون مستندسازی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری ملکی بودن آنها ثابت شده و مورد تایید قرار گرفته است.
در نامه شورای دانشگاه شیراز خطاب به رییس جمهوری آمده است: رییس کل دادگستری استان به عنوان عالیترین مقام قضایی استان در مصاحبه مندرج در روزنامه خبر جنوب مورخ 19 اسفند صفحه 6 به صراحت بیان کردند: «این اراضی هم در تصرف دانشگاه شیراز و سند مالکیت آن به نام دانشگاه شیراز است».
این نامه می افزاید: بنابراین موقوفه بودن اراضی مذکور بر خلاف ادعاهای مکرر دانشگاه علوم پزشکی در هیچ مرجعی به اثبات نرسیده و مردود است.
در این نامه همچنین آمده است: نقل قولی که از جانب مدیر حقوقی این دانشگاه در کمیسیون لوایح مبنی بر وقف بودن اکثریت زمین 400 هکتاری در نامه ی اعضاء محترم هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیده می شود صحیح نبوده و در بهترین حالت ناشی از سوء برداشت مدیران دانشگاه مذکور حاضر در جلسه کمیسیون لوایح است.
شورای دانشگاه شیراز در این نامه افزود: طرح تجمیع واحدهای پراکنده‏ دانشگاه شیراز از سالیان دور با صرف هزینه های هنگفت طراحی شده و سه بار موضوع در هیات وزیران مطرح شده و دارای مصوبات هیات وزیران ، هیات امنا و تخصیص اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده که بخشی از آن نیز اجراء و مابقی در حال اجرا است.
در این نامه آمده است: با اجرای کامل طرح مذکور پیش بینی می شود که سالیانه بالغ بر 200 میلیارد ریال از هزینه های دانشگاه کاسته می شود که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
شورای دانشگاه شیراز افزوده است: احداث مراکز بهداشتی و درمانی در اراضی دیگر امکان‏پذیر است ولی دانشگاه شیراز برای توسعه جز اراضی مذکور گزینه‏ دیگری ندارد.
این نامه می افزاید: مجوز لازم برای فروش ساختمان‏ها و اراضی سطح شهر دانشگاه شیراز تنها به منظور اجرای طرح تجمیع دانشگاه در پردیس ارم از طرف هیات امنا صادر شده و با درآمد حاصله از آن بدون بار مالی برای دولت محترم اجرای طرح تجمیع دانشگاه میسر است.
در این نامه خطاب به رییس جمهوری آمده است: از حضرتعالی که پیام‏آور تدبیر و امید در دولت یازدهم می‏باشید استدعا دارد با درخواست اعضای فرهیخته علمی که در بین آنان نیمی از دانشمندان ایرانی جهان اسلام و چهره‏های ماندگار علمی حضور دارند نسبت به توسعه آینده دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین دانشگاه جامع منطقه جنوب کشور بذل عنایت کنید.
شورای دانشگاه شیراز از رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته است که صورتجلسه تفاهم و جداسازی نهایی بین دانشگاههای شیراز در علوم پزشکی شیراز مورخ 11 مهر 69 که با امضای دو وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت و وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه مشترک به نامه شماره 23378/8196/72 مورخ 22 آبان 69 و به هر دو دانشگاه ابلاغ شده است، همچنان مبنای عمل قرار گیرد.
به دنبال جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت، در سال 1366 جلسه ای در دفتر مرحوم دکتر حسن حبیبی وزیر دادگستری وقت تشکیل و مسائل مالی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز در صورتجلسه ای هفت صفحه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه ها تبیین شد و این موضوع در جلسات بعدی نیز به امضای یک تفاهم نامه منجر شد.
سیدعلی اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز در نشست خبری نهم اسفند93 در این باره گفت: آخرین ابلاغیه در این ارتباط سال 1369 با امضای دکتر مصطفی معین به عنوان وزیر علوم و دکتر ایرج فاضل به عنوان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با عنوان تفاهم نامه جداسازی نهایی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز برای اجرا به این دو دانشگاه ابلاغ شد، تفاهم نامه ای که امضای رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را پای پیش نویس آن داشت اما وی حاضر به امضای متن تایپ شده آن نشد. این موضوع مانع از ابلاغ این دستور العمل نشد و دولت این تفاهم نامه را با امضای وزرای دو وزارتخانه برای اجرا ابلاغ کرد.
درحالی که دانشگاه شیراز، این تفاهم نامه را به عنوان محصول کار کارشناسی دستگاه های مختلف فصل الخطاب می داند، دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدگاه دیگری دارد.
محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفته است: امضای پیش نویس توافق بر سر این اراضی توسط رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتفی است چرا که 48 ساعت بعد از امضای پیش نویس این توافق رسما ملغی شده و موضوع به اطلاع مسوولان وقت رسیده و مستندات آن نیز موجود است.
از سوی دیگر، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 36 هکتار از زمین های محدوده پردیس ارم را موقوفه مرحوم نمازی می داند، موضوعی که دانشگاه شیراز با اشاره به وجود اسناد غیروقفی این زمین ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرده است.
استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه شیراز تاکنون سه تجمع اعتراضی برپا کرده اند که آخرین آن با تعطیلی کلاس های درس دانشگاه صبح یکشنبه دهم اسفند صورت گرفت.
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شیراز دوشنبه 18 اسفند اعلام کرد: دانشمندان برتر جهان اسلام، چهره های ماندگار و استادان نمونه کشوری دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به رییس جمهوری اعلام کردند که در اعتراض به تعدی به اراضی دانشگاه شیراز ، همه فعالیت های آموزشی، علمی و پژوهشی خود را تعطیل می کنند.
هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز 19 اسفندماه در واکنش به این نامه، خطاب به رییس جمهوری نامه نوشت. ک/1
2027/ 5054






26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن