تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801312922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص فضای کتابخوانی در کردستان فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شاخص فضای کتابخوانی در کردستان فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد سنندج - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه شاخص فضای کتابخوانی یکی از نیازهای ضروری استان است گفت: شاخص سرانه فضای کتابخوانی استان فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد.


به گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی روز دوشنبه در چهارمین نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی کردستان در سنندج، میانگین شاخص سرانه فضای کتابخوانی در کشور را 4 متر ذکر کرد و گفت: این در حالی است که شاخص سرانه فضای کتابخوانی در کردستان 1.3 متر مربع به ازای هر 100 نفر است.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخوانی در سند چشم انداز 20 ساله، 8 متر تعیین شده است گفت: امید است با احداث کتابخانه در استان، سرانه زیربنای فضای کتابخوانی در کردستان به 2.81 متر مربع به ازای 100 نفر برسد.
او از احداث شش کتابخانه عمومی در شهرستان های سنندج، قروه و دهگلان خبر داد و گفت: این کتابخانه ها با زیربنای 23 هزار متر آماده احداث است اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی آنها متوقف است.
وی اظهار کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی نهادی در استان کردستان 19 هزار و 965 متر است که از این مقدار 17 هزار و 566 متر مربع شهری و بقیه مربوط به کتابخانه های روستایی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: امید است با احداث این کتابخانه ها سرانه زیربنای فضای کتابخوانی در کردستان به 2.81 متر مربع به ازای 100 نفر ارتقا یابد.
احمدی از آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی استان در سال آینده خبر داد و گفت: توسعه بخش های مختلف کتابخانه بویژه بخش کودک، دیداری و شنیداری اولویت ها اصلی این اداره کل در سال آینده است.
وی از فعال شدن بخش خیران کتابخانه ساز در کتابخانه های عمومی شهرستان های استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این حرکت منجر به ایجاد تحولات در حوزه کتابخوانی استان شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آگاهسازی جامعه را وظیفه بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: نقش کتابخانه های عمومی در ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه بسیار اثرگذار است.
حجت الاسلام رحیم جعفری با اشاره به اینکه حمایت از بخش فرهنگی جامعه نقش مهمی در توسعه سایر بخش های جامعه دارد افزود: عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر متحول شده و بر توسعه فرهنگی کشور اثرگذار بوده است.
وی کتابداران را یکی از با اصالت ترین گروه ها در حوزه فرهنگ دانست و عملکرد این قشر را در ارتقای آگاهی و بصیرت افزایی جامعه مطلوب ارزیابی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان کمبود منابع مالی را یکی از مهمترین مشکلات حوزه کتابخوانی عنوان کرد و گفت: حمایت از ادارات فرهنگی استان ضروری است در همین راستا همه مسوولان موظفند فعالیت های موثری در این زمینه ایفا کنند.
وی بر اجرای قانون شهرداری ها و پرداخت نیم درصد هزینه کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: اکنون این موضوع دغدغه مهم کتابخانه های عمومی است.ک/2
7352/1904



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن