تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819930287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت بدون تغییر 85درصد هتل ها در کیش/ جای خالی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قیمت بدون تغییر 85درصد هتل ها در کیش/ جای خالی نیست کیش - ایرنا - رییس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه 85 درصد هتل ها برای ایام نوروز قیمت ها را تغییر نداده اند، از اشغال صد درصدی هتل های کیش برای ایام نوروز 94 خبر داد.


مسیح الله صفا روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد تجهیز هتل ها برای ایام نوروز گفت: پس از نخستین جلسه ستاد نوروزی با معاونت گردشگری سازمان، از سوی جامعه بخشنامه ای به هتل ها برای تعویض و تجهیز ابلاغ شد و بیش از 80 درصد هتل ها آنچه را که مستعمل بود تعویض و شرایط را برای استقبال از مسافران آماده کردند.
وی گفت: دستور العمل ها از طریق معاونت گردشگری به جامعه ابلاغ و ما نیز آن را به هتل ها ابلاغ می کنیم ضمن اینکه اجرایی شدن بخشنامه ها از سوی جامعه و معاونت گردشگری به جد پیگیری می شود.
صفا با یاد آوری اینکه درخواست های منطقی، از سوی هتلداران تا کنون به خوبی انجام گرفته است، گفت: هتل ها به نسبت هزینه دریافتی خدمات ارائه می دهند و نمی توان بیش از داشته ها از آنها توقع داشت .
رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: از سال 69 تعدادی از هتل ها گروهی به نام "تورهای کیش " راه اندازی و پرواز ها را چارتر و هتل ها را سالیانه اجاره می کردند؛ این گروه بسته ای تعریف کرده بودند که نرخ آن بر اساس عرضه و تقاضا متفاوت بود.
وی با بیان اینکه از آن زمان به بعد این بدعت در جزیره ماندگار شد اضافه کرد : این چارتر کنندگان به مرور با هتل ها مذاکراتی مبنی بر اینکه پس از ایام نوروز در یک بازه زمانی و همچنین پس از بازگشایی مدارس هتل ها خالی خواهند ماند انجام دادند و هتل ها را به صورت سالیانه و با تخفیف در اختیار گرفتند، در این میان هتلداران هم متضرر نشدند چرا که برایشان صرفه اقتصادی داشت .
به گفته صفا، چارتر کنندگان پرواز ها را از شرکت های هواپیمایی به نرخ واحد و کمتری گرفتند و به نسبت عرضه و تقاضا قیمت ها را افزایش دادند که نتیجه ماندگاری این بدعت است، برای برداشتن آن نیازمند یک ساختار اساسی و زیربنایی هستیم که بر اساس آن منافع هتلدار و صاحبان شرکت های هوایی تامین شود.
وی تصریح کرد: مشکلات ناشی از گرانی آب و برق و هزینه ها ، حقوق کارکنان هتل ها و بدست آوردن سود از سرمایه گذاری سبب شده تا هتلداران به مسافران اندک بسنده نکرده و هتل ها را به چارتر کنندگان بدهند .
رییس جامعه هتلداران کیش به اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی اشاره کرد و گفت : دولت در نرخ گذاری کالاهای اساسی دخالت می کند و از آنجا که گردشگری کالای لوکس بشمار می رود بر اساس عرضه و تقاضا و خدمات نرخ آن تعیین می شود.
صفا با تاکید بر اینکه رویکرد مثبت دولت به گردشگری و اینکه این صنعت پس از نفت و پتروشیمی در آمدزا و اشتغالزا است اظهار داشت: مدیریت جدید منطقه نیز توجه ویژه ای به زیر ساخت ها کرده است، به عنوان نمونه توجه به هندورابی و ایجاد زیر ساخت های مناسب در این راستا صورت گرفته تا گردشگران بتوانند جدا از مراکز خرید به سایر جاذبه های گردشگری و تفریحی ایجاد شده نیز توجه کنند.
* بازاریان برای کسب سود باید تفکر خود را عوض کنند
وی کسب درآمد از کنار گردشگران برای بازاریان را وابسته به تغییر تفکر آنان دانست و گفت : وقتی بازاری در کیش هزینه گمرکی پرداخت نمی کند قطعا کالای خود را ارزانتر تهیه می کند بنا براین باید ارزانتر نیز بفروشد ضمن اینکه کیفیت کالایی را که به مسافر می دهد را باید روزبه روز افزایش دهد .
صفا با بیان اینکه در سال های اخیر برندهای خوبی به جزیره وارد شده است افزود : اگر کالای خوب عرضه شود گردشگران، دیگر رغبتی برای سفر به دبی ، ترکیه و یا چین نخواهند داشت ، البته این امر وابسته به ارائه کالا با قیمت مناسب است .

* نظارت جدی بر هتل ها و آماده باش از 27 اسفند تا 15 فروردین
وی در مورد نظارت جدی بر هتل ها و تورها به ایرنا گفت : اعضای هیات مدیره و دبیرخانه از 27 اسفند تا 15 فروردین 94 آماده باش هستند ، علاوه بر آن در فرودگاه افرادی مستقر شدند که مسافران را به محل اسکان و هتل ها هدایت کنند.
صفا وظیفه جامعه هتلداران را نظارت بر ارائه خدمات با کیفیت از سوی هتل ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر نظارت جامعه، معاونت گردشگری و کارکنان آن نیز نظارت مستمر و مداوم بر فعالیت هتل ها در این ایام دارند ، در صورت مشاهده تخلف، گزارش ها به صورت کتبی به معاونت ارسال و در کوتاه ترین زمان به شکایات رسیدگی می شود.
وی در مورد جرایم در نظرگرفته شده، گفت: ما قدرت اجرایی نداریم اما اگر اشکال ایجاد شده با تفاهم حل و مسافر راضی نشد از طریق قوه قضایه آن را پیگیری می کنیم .

* صدور برگه برای اسکان مسافران ازاد در فرودگاه
وی در مورد سوء استفاده احتمالی برخی از رانندگان در هدایت نادرست مسافران برای اسکان در هتل ها به دلیل دریافت وجه و جلوگیری از این کار به ایرنا گفت : در هر قشری برخی برای در آمد زایی بیشتر سو استفاده می کنند و در مقابل گرفتن وجه های قابل توجه یک هتل را بزرگ و دیگری را تخریب می کنند.
وی گفت: خوشبختانه این مساله هم از سوی معاونت های اجتماعی ،حمل و نقل و گردشگری پیگیری و ساماندهی شده است .
صفا اظهار کرد: برای جلوگیری از این روند، کسانی که با تور سفر می کنند مقوله ای جداست اما مسافران آزاد در فرودگاه به مرکز رزور جامعه هتلداران مراجعه می کنند و نسبت به هزینه کرد، هتل مناسبی به آنها معرفی می شود ، با صدور یک برگ به عنوان Wacher " واچر " و مبلغ دریافتی برای یک شب اسکان ، مسافر به محل مورد نظر مراجعه می کند و به دلیل پرداخت هزینه ، راننده نمی تواند وی را به هتل دیگری هدایت کند .
وی گفت : مینی بوس هایی نیز با عناوین هتل ها در فرودگاه مستقر می شوند تا فردی که برگه استقرار در هتل را دریافت کرده از آن طریق به مکان مورد نظر رفته و هزینه اضافی پرداخت نکند این روش دست واسطه ها و سو استفاده کنندگان را محدود می کند .

* خانه های استیجاری باید ساماندهی شود
وی در مورد تعداد هتل های فعال و اینکه مراکزی به مجموعه هتل ها در ایام نوروز اضافه خواهد شد به ایرنا گفت : یکی از این هتل ها پنج ستاره و دیگری سه ستاره است ، اگر چه امکانات خریداری شده در حد هتل پنج ستاره است اما هنوز معاونت گردشگری و جامعه هتلداران آن را تایید نکرده است و مراحل کار را طی می کند .
صفا به فعال بودن 50 هتل در جزیره کیش در ایام نوروز اشاره کرد و گفت : بیش از چهار هزار و 100 اتاق و 12 هزار تخت آماده خدمت رسانی هستند که از این تعداد هشت هتل با دو هزار و 500 تخت ، مسافران Change visa " تغییر روادید " که از دبی و امارات به کیش سفر می کنند ( از یک تا 14 روز) اختصاص داده می شود و نه هزار و 500 تخت در 42 هتل 2 تا 5 ستاره باقیمانده به سایر تورها و مسافران آزاد خدمات ارائه می دهند.
رییس جامعه هتلداران به مسافران ورودی از طریق مبادی دریایی اشاره کرد و گفت : درصورتی که این گردشگران از قبل هتل رزرو نکرده باشند از طریق کانترهای مستقر در این مبادی به هتل های خالی راهنمایی می شوند ، در صورت نبود جا به کمپ های از پیش آماده شده توسط معاونت گردشگری هدایت و اسکان داده می شوند ، مدارس هم برای پذیرایی آماده هستند.
وی در مورد خانه های استیجاری و بحث نظارت بر آنها نیز گفت : درخواست ما از معاونت گردشگری ساماندهی این خانه ها است چرا که به دلیل موارد امنیتی ، شرعی ، ارائه خدمات مناسب و جلوگیری از مسائلی همچون سرقت و سو استفاده های احتمالی باید نظارت بر آنها صورت بگیرد .

* 85 درصد هتل ها دست به ترکیب قیمت ها نزدند / هتلداران سود سالانه را به درآمد 15 روزه نوروز نفروشند
صفا در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا در مورد افزایش نجومی قیمت هتل ها، اخبار منتشره در سایت ها مبنی بر این افزایش و اینکه چند درصد مجاز به بالا بردن قیمت های خود هستند گفت : نمی توان گفت مجازند یا نیستند اما جلسات متعددی برگزار شد و به روسای هتل ها اعلام کردیم در صورت افزایش قیمت همین تعداد گردشگر را هم از دست خواهید داد .
وی تصریح کرد: بر این اساس بیش از 85 درصد هتل های چارتری دست به ترکیب قیمت ها نزدند، آن دسته از هتل هایی هم که به چارتر کننده سالانه اجاره داده اند نمی توانند قرار داد خود را عوض کرده و قیمت ها را افزایش بدهند ، در حاضر 10 تا 15 درصد هتل ها قیمت ها را افزایش دادند و به نسبت آن قرار است خدمات خود را نیز افزایش دهند.
وی قیمت یک شب هتل پنج ستاره در کیش را 700 تا 800 هزار تومان اعلام کرد و گفت: افرادی که قیمت ها را در ایامی همچون نوروز افزایش می دهند درآمد حاصل از این مدت زمان کوتاه را به باقیمانده سال ترجیح می دهند اما بدانند این گرانی تا پایان عمر در ذهن مسافر خواهد ماند که کیش مقصد گرانی برای گردشگری است و این به ضرر آینده کیش و صنعت هتلداری خواهد بود.

* راه اندازی سامانه برای ثبت شکایات
رییس جامعه هتلداران کیش در مورد راه اندازی سامانه شکایتی برای گردشگران گفت: معاونت گردشگری سامانه ای را برای ثبت شکایات مسافران در نظر گرفته است و جامعه هتلداران نیز دو شماره تلفن 09347691178 ( ارتباط مستقیم با رییس جامعه ) و 07644453337 و 39 برای این منظور در نظر گرفته است ، با ارسال پیام یا تماس بلافاصله به محل رفته و به شکایات رسیدگی خواهد شد ، در صورت منطقی بودن شکایت، مرکز مورد نظر باید به رفع نواقص خود اقدام کند.

* کارکنان و کارگران هتل ها جای ثابت ندارند
وی عمده مشکلات صنعت هتلداری در کیش را نداشتن مکان ثابت کارکنان و کارگران هتل ها برشمرد و افزود : به دلیل گرانی اجاره ها ، نبود مسکن مشخص و دوری از خانواده تعداد زیادی کارگران بیشتر از چند ماه در جزیره نمی مانند ، جایگزین کردن نیرو هم زمان بر و هزینه بر است ، این مساله کاهش کیفیت خدمات را هم در پی خواهد داشت .
صفا به درخواست جامعه هتلداران از مسوولان منطقه برای گرفتن زمین ارزان قیمت اشاره کرد و گفت : مدیر عامل منطقه دستور اینکار را نیز صادر کرده اند که زمینی به هتل داده شود تا برای ساخت کارکنان هتل ها مورد استفاده قرار گیرد البته ساکنان حق فروش و اجاره به غیر را نخواهند داشت ، این طرح هنوز اجرایی نشده است و نیازمند پیگیری است .
رییس جامعه هتلداران گرانی آب و برق ، کمبود آب را از دیگر مشکلات در مسیر هتلداری عنوان کرد.

* نمایشگاه هتلداری در فصل های کم مسافر برگزار شود
وی برگزاری نمایشگاه های هتلداری ، گردشگری و صنایع وابسته را در رونق گردشگری و افزایش تعاملات در این حوزه موثر خواند و گفت : زمان برگزاری نمایشگاه بسیار مهم است ، کشورهای صاحب صنعت معمولا این گونه نمایشگاه ها را در فصل کم گردشگر برگزار می کنند تا در آن بازه زمانی بتوانند گردشگران و فعالان را به کشور بیاورند و با حضور آنان به رونق گردشگری کمک کنند.
صفا اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری و هتلداری کیش در فصل خوب گردشگری برگزار شد و هتلی از کیش درآن شرکت نکرد، اگر این نمایشگاه در فصل کم مسافر برگزار می شد تعداد زیادی از فعالان این عرصه در آن شرکت می کردند. علاوه بر آن وقتی هتل ها چارتر هستند نیازی به حضور در چنین نمایشگاهی را نمی بینند چرا که موضوع جدیدی برای عرضه نیست .
هشتمین نمایشگاه هتلداری ، گردشگری و صنایع وابسته اوایل اسفند ماه در کیش برگزار شد .

* درصد اشغال هتل ها در کیش در طول سال 75 تا 80 درصد
صفا درصد اشغال هتل های کیش را در طول سال 75 تا 80 درصد عنوان کرد و گفت : پیش بینی ما اشغال صددرصدی برای نوروزاست ، ما باید برای فصل های کم مسافر همچون فروردین تا خرداد و مهر و آبان برنامه ریزی کنیم ، البته جشنواره های مختلفی در این راستا برگزار می شود که تاثیر گذار است .
وی در پایان گفت وگو از هتلداران خواست تا ضمن افزایش کیفیت خدمات ، برخورد خوب با مسافر از افزایش غیر منطقی در هتل ها نیز خودداری کنند و بخاطر سود 15 روزه سود سالیانه را از دست ندهند.
گفت و گو از مریم زباندان
1630**1641/ 6048 /1596



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن