تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799183589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستند نگاری آسیب بافته ها در موزه ها/ حضور در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کوتاه از میراث فرهنگی؛ مستند نگاری آسیب بافته ها در موزه ها/ حضور در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان تهران - ایرنا- طرح بررسی و مستند نگاری انواع آسیب در بافته ها توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دو موزه به صورت پایلوت اجرا می شود.


به گزارش روزدوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت با بیان این مطلب افزود: این طرح به منظور تعیین اولویت حفاظتی برای حذف عوامل آسیب رسان شناسایی شده در دو مجموعه دارنده بافته ها اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وی اظهار داشت :با تمرکز این طرح بر جمع آوری تصاویری از تنوع آسیب ها در آثار آسیب دیده مجموعه های یادشده ، هدف نهایی نزدیک شدن به استاندارد سازی روش های مستند نگاری و ادبیات مشترک در حوزه آسیب شناسی بافته ها است.

**آفت زدایی بافته ها بدون استفاده از مواد شیمیایی
رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: آفت زدایی 32 قطعه بافته از مجموعه مردم شناسی موزه سمنان در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی با استفاده از روش کاهش سریع دما انجام شد.
احمدی اضافه کرد: این آثار که مشکوک به بید خوردگی بودند در سه گروه بر اساس تنوع و ابعاد تقسیم بندی شده و در محیط خلا در دمای 18- درجه سانتی گراد به مدت 72 ساعت سرد شدند.
رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت خاطرنشان ساخت که در چنین شرایطی تخم، لارو و حشره زنده توانایی بقا نداشته و بافته ها حشره زدایی می شوند.
احمدی مزیت این روش را کاهش به کارگیری سموم شیمیایی که همواره با عوارض جانبی برای اثر و محیط زیست همراه بوده است، دانست.

** حضور سازمان میراث فرهنگی در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان
معاون گردشگری کشور از حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان با رویکرد معرفی پوشش گیاهی، غذا و سلامت خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، مرتضی رحمانی موحد افزود: اکسپو میلان 2015 با شعار تغذیه زمین، انرژی برای زندگی در شهر میلان ایتالیا برگزار می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی با اشاره به مدت زمان برگزاری و چگونگی حضور دیگر کشورها، این نمایشگاه را رویدادی خاص با ویژگی های خاص دانست.
وی بدون اشاره به روز برگزاری این رویداد اظهار داشت : تمام سعی کمیته گردشگری بر این است تا چگونگی حضورمان معرف شان و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و به سمت افزایش چشمگیر گردشگر خارجی در کشور باشد.
رحمانی موحد در خصوص چگونگی حضور ایران در این نمایشگاه تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی اکسپو میلان 2015 مدیریت، ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر امور مرتبط با گردشگری رویداد مزبور بر عهده کمیته گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی تاکید کرد: هر گونه برنامه ریزی اعزام علاقه مندان به بازدید از اکسپو و همچنین جذب بازدیدکنندگان از غرفه کشورمان به عنوان گردشگر و سایر اقدامات مربوطه از طرف دفاتر خدمات مسافرتی شامل تبلیغ و یا عرضه تور، اخذ روادید و... از طریق کمیته گردشگری ستاد اکسپو صورت می گیرد و همچنین به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت همه ذینفعان به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری و ساماندهی امور مربوطه سازماندهی واحدی انجام خواهد شد.
رحمانی موحد از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت غنی سازی محتوایی این نمایشگاه از تهیه بروشور ایران به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی و نیز تهیه فیلمی از ظرفیت های گردشگری و فرهنگی استان ها برای عرضه در نمایشگاه نام برد.
وی با اشاره به هم زمانی سه روز جهانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، بر برنامه ریزی جهت بهره برداری هر چه مناسب تر از این سه رویداد تقویمی تاکید کرد.
فراهنگ **9022 ** 1569



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن