تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820751788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعمال دخانیات فاکتور شناخته شده در ایجاد سرطان دستگاه تنفسی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
استعمال دخانیات فاکتور شناخته شده در ایجاد سرطان دستگاه تنفسی
نایب رئیس انجمن سرطان ایران با بیان اینکه دخانیات به عنوان یکی از فاکتورهای کاملا شناخته شده در ایجاد سرطان به شمار می رود، تصریح کرد: مصرف دخانیات در سرطان های دستگاه تنفسی ثابت شده و باید آگاهی و شناخت مردم از این عامل سرطان زا به حدی عمیق باشد که نسبت به ترک سریع آن اقدام کنند.


دکتر عبدالله فضل علیزاده نایب رئیس انجمن سرطان ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهارداشت: از آن جایی که بسیاری از عوامل ایجاد کننده سرطان در حال حاضر شناخته شده است، می توان به صورت فعال و عاقلانه با آن مبارزه کرد.


وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از عوامل سرطان زا اثر آنی بر جای نمی گذارد، اظهار داشت: اثرات مواد سرطان زای موجود در مواد دخانی یا غذایی زمان بر است که به تدریج موجب تغییرات سلولی شده و به مرور زمان روی هم جمع و زمینه برای ایجاد سرطان آماده می شود لذا اصرار بر داشتن شیوه و روش زندگی صحیح به علت همین مسائل است.


وی با توضیح اینکه استفاده فراوان از مواد گوشتی نمک سود و فست فودها بلافاصله موجب ایجاد سرطان نشده اما عوارض تجمیعی آن در آینده خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: باید روش تغذیه کودکان را از همان دوران کودکی روی یک برنامه صحیح و منظم پیش برد و به جای تنقلات، نان، پنیر، خرما، گردو، سبزیجات و میوه را برای نیمروز کودک اختصاص داد.


نائب رئیس انجمن سرطان ایران با عنوان اینکه با رژیم غذایی صحیح می توان با حالت افزایشی در شیوع سرطان مبارزه کرد،خاطرنشان کرد: توصیه همه متخصصین در این زمینه استفاده از میوه، سبزیجات تازه و گوشت سفید است که در کنار آن ورزش و تحرکات بدنی، مانع از افزایش وزن بدن  می شود که خود زمینه را برای ایجاد سرطان فراهم می کند.






انتهای پیام/




اخبار مرتبط

لزوم کاهش 25 درصدی مرگ و میر میانسالان تا سال 2025/ کنترل سلامتی با نرم افزار «خود ارزیاب میانسالان»
افزایش میزان خطرات سیگار
استفاده از برگ‌های بو داده شده این گیاه، بدنتان را از بین می‌برد
وجود 7 میلیون بیمار مبتلا به آسیب‌های خفیف کلیه در کشور
این دود بیشتر از سیگار خطرناک است
استعمال دخانیات و سیگار موجب سرطان روده بزرگ در افراد می‌شود




۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن