تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798950758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرخش 180 درجه‌ای نحوه تصویب حداقل دستمزد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شورایعالی کار در نشست شب گذشته با نگاهی یکسان دستمزد سال آینده تمام سطوح کارگری را با 17 درصد افزایش اعلام کرد در حالی که طی سال‌های گذشته افزایش سایر سطوح برای ایجاد عدالت کمتر از حداقل‌بگیرها اعمال می‌شد.

به گزارش تراز ، شب گذشته در تصمیمی دور از انتظار اعضای شورای عالی کار برای تمام سطوح کارگری افزایش 17 درصدی دستمزد 94 در نظر گرفت.

در نگاه اول افزایش یکسان حقوق تمام کارگران را نشان می‌دهد اما با بررسی دقیق‌تر کارگرانی که در لباس دکتر، مهندس و یا اعضای هیأت علمی فعالیت می‌کنند در صورت داشتن حداقل دستمزد 3 میلیون تومانی با کارگری که حداقل مزد 609 هزار تومانی دریافت می‌کند، افزایش حقوق چشمگیری خواهند داشت.

علاوه بر این کارگرانی که با تجربه بیش‌تر در آستانه بازنشستگی هستند با این افزایش حقوق شاهد جهش مزدی خود خواهند بود و به این صورت بر مبنای حقوق بالاتری مستمری خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای‌عالی کار معتقدند که طی سال‌های گذشته افراد متخصص و با تجربه بسیاری در سایر سطوح کارگری فعالیت می‌کنند که کمتر از میزان مصوب حداقل دستمزد افزایش مزد داشته‌اند بنابراین برای جبران کاهش فاصله حداقل مزد با سایر سطوح افزایش یکسان 17 درصدی پیشنهاد شد.

سبد معیشتی کارگران در نشست شبانه اعضای شورای کار هم مورد تأکید قرار گرفت و با وجود عدم تأمین کامل هزینه‌ها گام رو به جلو برداشته شد.

* 75 درصد از جامعه کارگری را سایر سطوح شامل می‌شوند/ ایجاد رغبت و افزایش بهره‌وری با تصویب افزایش 17 درصدی تمام کارگران

در این باره، فتح‌الهی یکی از اعضای شورای عالی کار درباره دلیل تصویب این رقم و تأثیر آن بر دستمزد دریافتی تمام سطوح کارگری به خبرنگار فارس، گفت: طبق آمارهای رسمی سازمان تأمین اجتماعی بیش از 75 درصد از حقوق بگیران جزء سایر سطوح هستند یعنی این افراد قشر بیش‌تری از کارگران را شامل می‌شود.

وی افزود: با این تصمیم فاصله دستمزد حق‌بگیران با سایر سطوح برای ایجاد رغبت میان کارگران تحصیل‌کرده، با تجربه و متخصص افزایش خواهد یافت و درآمد بیش‌تر برای افزایش بهره‌وری پرداخت می‌شود.

این عضو شورایعالی کار در پاسخ به این سوال که آیا تمام بنگاه‌های اقتصادی توان پرداخت این رقم را خواهند داشت؟ تصریح کرد: کارگران سایر سطوح معمولا بین 200 تا 700 هزار تومان بیش‌تر نسبت به حداقل بگیرها حقوق دریافت می‌کنند و معدود افراد متخصص و پزشکانی بنا بر تصمیمات بنگاه‌های بیش‌از 3 یا 4 میلیون تومان دریافت می‌کنند بنابراین عمده افراد در راستای افزایش انگیزه در سال جاری برای اولین بار از افزایش حقوق یکسان برخوردار خواهند بود.

* منطق افزایش 17درصدی حقوق سال 94 همه سطوح کارگران

علاوه بر این، فرامرز توفیقی ساعتی پس از اتمام نشست نیمه شب شورای عالی کار در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه روند تعیین حداقل مزد سال 94 کارگران به خوبی طی شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تورم 15.2 درصد اعلام شده بود اما حداقل مزد برای سال 94 و برای سایر سطوح کارگری 17 درصد افزایش یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که افزایش 17 درصدی دستمزد برای تمام سطوح کارگری با چه منطقی تصویب شد؟ تصریح کرد: هر ساله نسبت به حقوق سایر سطوح کارگری غفلت می‌شد یعنی فاصله مزد سایر سطوح با حداقل بگیرها کاهش چشمگیری پیدا کرده بود.

عضو شورای عالی کار تأکید کرد: به دلیل کاهش انگیزه و رغبت در قشر تحصیلکرده و با تجربه باید دستمزد سایر سطوح عادلانه تعیین می‌شد، بنابراین برای افزایش منطقی آن و پوشش عقب‌ماندگی‌ها، این تصمیم با اجماع اعضا به تصویب رسید.

توفیقی با اشاره به تصویب بن خواروبار و پایه سنوات تصریح کرد: امسال موضوع جبران عقب‌ماندگی دستمزد کارگران مورد توجه قرار گرفت و با تصمیم سه جانبه پایه سنوات در گروه یک به 1000 تومان و در گروه 20 به 1560 تومان در روز رسید که در مزد مبنا اثرگذار است.

* رضایت کارفرمایان از مصوبه دیشب شورای عالی کار

محمدرضا راهداری‌زاده هم درباره تعیین حداقل دستمزد تمام سطوح کارگری به میزان 17 درصد معتقد است، سایر سطوح کارگری به این دلیل که در بهره‌وری نقش بیشتری دارند، مورد توجه اعضای سه‌جانبه قرار گرفتند و بر همین اساس، حقوق این قشر هم 17 درصد افزایش خواهد داشت.

راهداری‌زاده درباره جزئیات بیشتر افزایش 17 درصدی حقوق همه سطوح دستمزدی کارگران گفت: طی سال‌های گذشته هر آنچه که برای حداقل مزدبگیرها تصویب می‌شد، سایر سطوح نرخ کمتری افزایش دستمزد داشتند. به عبارت دیگر، اگر سال گذشته 25 درصد به حداقل دستمزد اضافه شد، سایر سطوح بین 14 تا 18 درصد افزایش داشتند.

به گزارش فارس، در آخرین لحظات نشست یکشنبه شب شورای عالی کار، اعضای حاضر نسبت به افزایش 17 درصدی حقوق تمام سطوح کارگری توافق کردند و برای اجرا توسط علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما ابلاغ شد.

علاوه بر این، مزد روزانه 237475 ریال و حق اولاد 712425 ریال، حق مسکن 40 هزار تومان و پایه سنوات در ماه 30 هزار تومان تعیین شد؛ بن خواروبار هم با  30 هزار تومان افزایش به 110 هزار تومان رسید.


منبع: فارس


دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن