تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819951211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست رسانه ملي در قبال تيم مذاکره کننده حمايتگرانه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۹ق.ظ)
عزت الله ضرغامي در گفتگوي اختصاصي با موج: سياست رسانه ملي در قبال تيم مذاکره کننده حمايتگرانه است موج- بين الملل
عزت الله ضرغامي؛ عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رييس سابق صدا و سيماي جمهوري اسلامي، در گفتگو با خبرنگار موج به سوالاتي پيرامون سياست هاي رسانه ملي در قبال مذاکرات هسته اي و تيم مذاکره کننده پاسخ داد.

- با پيشرفت در روند مذاکرات هسته اي، هجمه رسانه هاي غربي عليه ايران هر روز تشديد مي شود. صدا و سيما در دوره مديريت جنابعالي و همين طور در حال حاضر چه سياستي براي مقابله با اين موضوع پيش گرفته است؟
هرچه مذاکرات به روزهاي پاياني و توافق نهايي نزديک تر مي شود، حساسيت هاي جهاني و سياسي نيز بيشتر شده و رسانه ها منعکس کننده اين حساسيت ها هستند. نبايد فراموش کرد که بسياري از حساسيت هاي سياسي که از سوي مخالفين جمهوري اسلامي در غرب رخ مي دهد، همه براي اثرگذاري در مذاکرات به منظور سهم خواهي بيشتر از آن است که نامه اخير سناتورهاي جمهوري خواه نيز در همين جهت بود.
موضوع هسته اي و به خصوص بحث مذاکرات هسته اي در دولت فعلي، جزو موضوعات ملي است که صدا و سيما با سياست متعهدانه و حمايتگرانه نسبت به آن برخورد مي کند. در گذشته نيز همين طور بوده؛ يعني سياست هايي در شوراي عالي امنيت ملي تصويب شده و به تاييد رهبري مي رسد و صدا و سيما از آنها پشتيباني مي کند تا اين سياست به نتيجه برسد؛ و اين در واقع جهت گيري رسانه ملي در قبال اين موضوع است.
در مورد مذاکرات در طول دو سال گذشته، سازمان صدا و سيما همين سياست را پيش گرفته است. شاخص آن نيز مشخص است، چرا که اين موضوع بواسطه ملي بودن، يک موضوع چند وجهي است، يعني هم اقتصادي است، هم سياسي و هم اجتماعي و ... بنابراين نبايد مانند ساير موضوعات به نقد گذاشته نمي شود، يعني از مخالفين براي مطرح کردن نقد خود از اين موضوع دعوت به عمل نمي آيد و علت آن نيز مشخص است؛ چون مذاکرات يک مساله پيچيده و چند بعدي است و بخش عمده آن شامل مسائل اجتماعي و رواني مي شود، که تحريم ها نيز همين گونه اند.

- با وجود اين حساسيت ها اغلب رسانه هاي داخلي در موضوع مذاکرات صرفا نقل خبر و گزارش مي کنند و تحليل هاي بسياري از اين موضوع به چشم نمي خورد؛ انتقادي که مي تواند به صدا و سيما نيز به عنوان رسانه ملي کشور وارد باشد که مي تواند شائبه همراه نبودن رسانه ملي با تيم مذاکره کننده را نيز به همراه خواهد داشت. رسانه ملي براي اين موضوع چه سياستي در دستور کار دارد؟
در زمان مديريت بنده و حتي مدير جديد، نامه هايي از سوي مخالفين دريافت شد مبني بر اين موضوع که چرا به آنها اجازه نقد اين مذاکرات در رسانه ملي داده نمي شود. من به چنين موضوعي اعتقاد نداشتم و در مدت مدريت بنده هم دعوت از اين افراد اتفاق نيفتاد، چرا که اعتقاد داشتم مذاکرات به عنوان يک موضوع ملي نبايد مورد خدشه قرار گيرد تا به نتيجه دلخواه و مطلوب برسد. بحث ديگر آنکه بهترين افرادي که مي توانند در مورد روند مذاکرات توضيحي ارائه کنند، دست اندرکاران و اعضاي تيم مذاکرات هستند، بنابراين مي بينيم که تمام مذاکره کنندگان به شيوه هاي مختلف و در قالب برنامه هاي مختلف رسانه ملي در اين رسانه حضور دارند و برنامه هاي خود را تشريح مي کنند. بيشترين حجم مصاحبه در مورد مذاکرات در صدا و سيما متعلق به آقاي ظريف، آقاي عراقچي و چهره هاي وزارت امور خارجه است و در برنامه هاي زنده در مورد اين موضوع نيز جز اين چهره ها، افراد ديگري حضور ندارند.
ممکن است در اين ميان چند نماينده مجلس نيز در اين برنامه ها حضور داشته و همين سياست ها را تشريح کنند، بنابراين رسانه ملي سياست يک طرفه تبييني را در دستور کار خود در موضوع مذاکرات قرار داده، چرا که تيم مذاکره کننده را قبول داريم و حرکت آنها را نيز در چارچوب نظام و رهنمودهاي رهبري مي دانيم، بنابراين اعضاي تيم مذاکره کننده با حضور در رسانه ملي سياست هاي خود را تبيين و تشريح مي کنند. اين موضوع نيز ناشي از داد و ستدهاي سياسي نيست بلکه اعتقاد ما بر اين استوار است که چون موضوع مذاکرات هسته اي يک موضوع ملي است و با تمامي موضوعات و مسائل ديگر متفاوت است، نمي توان از چهره هايي که موجب تخريب اين روند مي شود، دعوت کرد. در حال حاضر نيز رسانه ملي کاملا در جهت تقويت روند مذاکرات قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن