تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804900760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی، بهانه برای نمایشگاهی که فقط برگزار شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گزارش از مظلومیت فرهنگ:
سبک زندگی، بهانه برای نمایشگاهی که فقط برگزار شد!
برنامه‌ها و تولیدات با موضوع سبک زندگی، بیشتر از آن که در پی تحقق این مهم در جامعه مبتنی بر نظام فکری رهبری باشد، دستآویزی برای رزومه سازی مسئولین شده و عملا هیچ گونه محصول مفیدی در پی ندارد.



  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز،  موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با  جوانان استان خراسان شمالی در سال 91 به صورتی جدی مطرح شد و تاکنون برنامه‌ها و تولیدات قابل توجهی در این موضوع انجام شده است. تولیدات تلویزیونی، نمایشگاهی و مکتوبی که بیشتر از آن که در پی تحقق این مهم در جامعه مبتنی بر چارچوب مفهمومی و نظام فکری رهبری باشد، دستآویزی برای رزومه سازی مسئولین و مدیران شده و عملا در اکثر موارد خروجی موثری در پی ندارد.


نخستین نمایشگاه ملی کتاب سبک زندگی ایرانی- اسلامی که از سه شنبه هفته گذشته کار خود را در هتل لاله تهران آغاز کرده است، یکی از همین نمایشگاه‌هاست که علی الظاهر برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی برپا شده است ولی گزارش تأسف‌بار "حلقه وصل" از این نمایشگاه سرد و کم مخاطب گویای حقیقت دیگری است:  
نمره‌ی صفر برای اطلاع رسانی و تبلیغات
اگر قرار به برگزاری نمایشگاهی باشد که مخاطب آن عموم مردم هستند، باید اطلاع رسانی آن از طریق رسانه‌های جمعی و همچنین امکانات محیطی مانند بیلبوردهای شهری صورت گیرد نه اینکه برای تبلیغات و اطلاع رسانی آن به یک پیش خبر ساده از زمان و مکان نمایشگاه که در خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد، بسنده کرد. موضوعی که دقیقا در مورد نخستین نمایشگاه ملی کتاب سبک زندگی ایرانی- اسلامی اتفاق افتاده است. نمایشگاهی که پیشوند ملی را در نام خود یدک می‌کشد ولی حتی یک پوستر ساده هم در حوالی محل برگزاری آن دیده نمی‌شود چه رسد به اینکه برای آن اگهی تلویزیونی درست کنند و از بیلبوردهای بزرگ شهری استفاده کنند!

پس اگر شماهم بعد از گذشتن از یک راهروی طولانی به آخرین سالن لابی هتل لاله رسیدید و با یک سالن خالی از بازدید کننده روبرو شدید، تعجب نکنید. انگار قرار نیست کسی خبردار شود که چنین نمایشگاهی هست و به سراغ آن بیاید.  
دسته بندی بدون قاعده و معیار
با ورود به سالن اصلی نمایشگاه با غرفه‌های روبرو شدیم که هرکدام با نامی خاص از دیگری متمایز شده بود؛ مثل سبک زندگی اجتماعی، سبک زندگی در خانواده و کودک ونوجوان... . اما اساسا این تقسیم‌بندی‌ها با چه هدفی انجام شده است؟ اصلا آثار ارائه شده در هرکدام از این غرفه‌ها تطابقی با نام بخش خودش دارد؟ مثلا سبک زندگی در خانواده یعنی ما «کتاب آشپزی» و «راهنمای قدم به قدم قلاب بافی» را بخوانیم و با سبک زندگی ایرانی- اسلامی در خانواده آشنا شویم؟! و یا بخشی که نام آن را «بهار زندگی، بهار کتاب» نامیده‌اند و مختص ارائه آثار نفیس و گرانقیمتی مثل قرآن‌های خطاطی شده و دیوان حافظ با جلد چرمی و خط اساتید خوشنویسی است، قرار است در این وانفسای مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در روزهای مانده به سال نو، سبک زندگی ایرانی و سالامی را در زندگی مردم پررنگ‌تر کند؟!  
نام‌هایی که هرگز نشنیده‌‌اید و نخواهید شنید!
نمایشگاهی که نام ملی را به خود گرفته است، باید همه فعالیتش‌های در خور نامش باشد. گذشته از موضوع اطلاع رسانی نمایشگاه که بسیار ضعیف بود، کیفیت ارائه محصولات نمایشگاه ملی کتاب سبک زندگی ایرانی- اسلامی نیز نمره قابل قبولی کسب نمی‌کند. کتاب‌هایی که در بخش‌های مختلف این نمایشگاه عرضه شده است از آن دست آثاری است که به قول معروف «در دکان هیچ عطاری آن را پیدا نمی‌کنید!»
 
به جز یک غرفه که تعدادی از آثار خوب انتشارات سوره مهر و رسول آفتاب را درخود جای داده‌اند، تقریبا هیچ نامی از آثار نویسندگان شاخص و انتشارات‌های شناخته شده‌ نمی‌بینید و غالب کتاب‌های موجود در نمایشگاه در ردیف آثاری قرار می‌گیرند که در اصطلاح به آن‌ها «کتاب‌های زرد» می‌گویند.   این درحالی است که حتی با یک جستجوی ساده در اینترنت نیز می‌توان نام علما و اساتید بسیاری را دید که در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی آثار بسیار شاخص و درخور توجهی را تولید کرده‌اند. برای نمونه کتاب «مفاتیح الحیات» حضرت آیت الله جوادی آملی که جای خالی آن بشدت در این نمایشگاه احساس می‌شد.  
ستاد خبری نمایشگاه، از نامگذاری تا عملکرد
ستاد خبری یکی از اجزای لازم و ضروری هر نمایشگاهی است که وظیفه انتقال آخرین اخبار نمایشگاه را به سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها دارد تا اخبار مبوط به نمایشگاه بهتر پوشش داده شود. اما گویا این بخش در نخستین نمایشگاه ملی کتاب سبک زندگی ایرانی- اسلامی بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و اصلا قرار نیست که کسی در غرفه ستاد خبری مستقر شود و اخبار نمایشگاه را برای رسانه‌ها مخابره کند. هرچند که نباید از مسئولین این بخش ایرادی گرفت چرا که وقتی نمایشگاه کتابی در بدترین زمان ممکن، یعنی روزهای نزدیک عید نوروز که مردم یا همه درگیر خانه تکانی هستند و یا مشغول خرید عید؛ برگزار می‌شود و اطلاع رسانی و تبلیغات و محصولات ارائه شده در آن همه ضعیف هستند، حتی با ارائه انواع بن‌های تخفیف خرید کتاب نیز دیگر نمی‌توان انتظار حضور بازدید کننده‌ای غیر از سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد را داشت.
نفس برگزاری نمایشگاه کتاب پیرامون موضوعاتی همچون سبک زندگی بسیار شریف و پسندیده است ولی بیشتر از آن باید به این موضوع دقت کرد که تبلیغ نادرست و اشتباه خود نوعی ضد تبلیغ است. پس اگر قرار به برگزاری نمایشگاهی آن هم در سطح ملی باشد، باید به کیفیت آن در همه‌ی حوزه‌های پیرامونی آن با نهایت دقت نگریست.
    104  



۲۳/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن