تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798585865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات جديد طرح مسکن اجتماعي/ روش‌هاي تأمين مسکن اقشار متوسط


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۴۷ق.ظ)
جزئيات جديد طرح مسکن اجتماعي/ روش‌هاي تأمين مسکن اقشار متوسط موج - مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن از ارائه اطلاعات خانوارهاي مشمول مسکن اجتماعي از سوي نهادهاي حمايتي به زوارت راه و شهرسازي ارائه‌شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمد پژمان، مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن، درباره نقش سازمان ملي زمين و مسکن در اجراي طرح «تأمين مسکن اقشار کم‌درآمد» اظهار کرد: نقش اين سازمان، برنامه‌ريزي براي استفاده از زمين‌هاي دولتي در اجراي طرح مسکن اجتماعي است؛ البته دولت در همه شهرها زمين ندارد، ولي؛ در شهرهايي که زمين خالص در اختيار داريم، در حال آماده‌سازي براي عرضه زمين به مشمولان طرح هستيم و در شهرهايي که زمين نداريم براي اينکه زمين براي عرضه آماده کنيم با کمک مشاوران در حال تدوين برنامه‌اي هستيم تا با کمک مديران شهري در اين زمينه به تفاهم برسيم که لازمه آن، همکاري مديران شهرداري‌هاست.
مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن ادامه داد: اينکه در طرح جامع مسکن گفته مي‌شود بايد تا سال ۱۴۰۵ صد هزار واحد دريکي از شهرهاي کشور ساخته شود بايد مديران آن شهر نشان دهند که کدام قسمت از شهر است که توانايي پذيرش ساخت اين تعداد واحد مسکوني را دارد؟ همچنين بايد مسائل ديگري از قبيل اينکه آيا اين ساخت‌وساز در زمين خالص صورت مي‌گيرد يا در بافت فرسوده، زمين‌هاي دولتي يا جزئي از تراکم شهر؛ در حريم شهرها قرار دارد يا خير و امثال آن پاسخ دهد.
معاون وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه در حال بررسي برنامه‌هايي هستيم که در تمام نقاط شهري قابليت اجراي قطعي آن باشد، گفت: دولت بايد براي تهيه مسکن اقشار کم‌درآمد با استفاده از زمين‌هايي که در اختيار سازمان ملي زمين و مسکن است يا تهيه زمين از طرق ديگر اقدام کند.
وي درمورد روش‌هاي تأمين مسکن اقشار متوسط نيز تأکيد کرد: براي اين دسته از اقشار، استفاده از مکانيزم‌هاي تشويقي و مالي در دست اقدام است، به‌عنوان مثال چند نفر از اقشار متوسط زميني باهم خريداري مي‌کنند و ما تنها کاري که مي‌کنيم اين است که با ابزارهاي پولي و مالي، خريد زمين مورد نظرشان را تسهيل مي‌کنيم تا در طول زمان قادر به بازپرداخت اقساط آن باشند.
پژمان با اشاره به وظيفه دولت مبني بر تأمين مسکن آبرومند براي اقشار کم‌درآمد، گفت: بيشترين بحث در جريان ميان دستگاه‌هاي متولي طرح مسکن اجتماعي با دولت اين است که آيا بايد اين کالا (مسکن) به‌عنوان دارايي به آن‌ها منتقل شود يا در اختيار دولت بماند؟ مثلا اگر يک‌باره به يک خانواده دهک يک، ملکي ارزشمند که منابع مالي سرشاري را به آن‌ها منتقل مي‌کند، داده شود، نتيجه‌اش اين است که اين خانواده ملک دريافتي را فروخته و تبديل به چند قلم کالاي مصرفي ديگر مي‌کند و مجددا به همان سکونتگاه غير رسمي قبلي خود براي ادامه زندگي‌اش بازمي‌گردد.
وي ادامه داد: اما؛ اگر اصل ملک در اختيار دولت بماند و با دريافت اجاره‌بهايي قابل پرداخت از سوي خانواده‌هاي کم‌درآمد، اجازه زندگي در اين املاک به آن‌ها داده شود کار شايسته‌تري است که گرايش غالب در جلسات هماهنگي مسکن اجتماعي نيز به سمت همين نظريه است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به همکاري وزارت راه و شهرسازي با نهادهاي حمايتي مانند کميته امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي کشور و ... براي در اختيار گرفتن منابع مالي لازم در اجراي طرح مسکن اجتماعي افزود: وزارت راه و شهرسازي اطلاعات خانواده‌هاي کم‌درآمد را در اختيار گرفته و قرار است مديريت و تأمين منابع مالي طرح در يک دستگاه متمرکز باشد ولي دستگاه‌هاي مجري طرح مسکن اجتماعي متکثر باشند.
وي با اشاره به ورود بنياد مستضعفان در اجراي طرح مسکن اجتماعي خاطرنشان کرد: قرار است در گام اول، مسکن ۸ هزار خانواده شناسايي‌شده داراي دو معلول يا بيشتر تأمين و در فازهاي بعدي، تأمين مسکن ساير اقشار کم‌درآمد در دستور کار قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن