تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803024942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد ‌کمبود آب ‎در روستاهای بروجرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
‌کمبود آب ‎در روستاهای بروجرد
مردم روستاهای شهرستان بروجرد با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

خبرگزاری فارس: ‌کمبود آب ‎در روستاهای بروجرد



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، مشکل کمبود آب یکی از عوامل اصلی و محدود کننده توسعه کشاورزی در روستاهاست و از آنجا که بیشتر محصولات کشاورزی در اراضی آبی تولید می‌شود، لذا اهمیت آب مصرفی بخش کشاورزی بر کسی پوشیده نیست. کمبود آب طی چند سال گذشته باعث شده، تا خیلی از روستاهای لرستان با مشکل کمبود آب مواجه شوند، اما علاوه بر این مشکل اقدامات برخی از روستاییان شهرستان بروجرد بر این مسئله دامن زده است. انشعاب غیرمجاز آب در برخی روستاها باعث ایجاد مشکلاتی برای روستاییان و اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد شده است.

 این انشعاب‌‌ها خسارات و مشکلاتی را به شبکه آب شرب وارد کرده و باعث افت فشار آب برای سایر روستاها نیز می‌شود. این‌گونه انشعاب‌ها همچنین منجر به اخلال در خدمات‌رسانی منظم و توزیع حقوق سایر مشترکان، موجب آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع آب می‌شود. شهرستان بروجرد دارای 184 روستا با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر است از این تعداد 1222 روستا به آب و فاضلاب روستایی و هشت روستای دیگر به آب و فاضلاب شهری مرتبط هستند، هم‌اکنون تامین آب شرب مورد نیاز برخی از روستاها مهمترین دغدغه مسئولان شهرستانی است. رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد در این خصوص به فارس گفت: در حال حاضر اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان با مشکل سرقت آب توسط تعداد زیادی از روستاها مواجه است.

عبدالرضا عبدی افزود: با بررسی‌های انجام شده، بیش از 4 تا 5 هزار حفره غیر‌مجاز در روستاهای این شهرستان وجود دارد. ‌وی ادامه داد: این اداره در ابتدا به روستاییان در خصوص اقداماتشان اخطار داده و در صورت رعایت نکردن و بی‌توجهی در قالب اکیپ‌هایی مشخص شده به روستاها مراجعه کرده و در صورت مشاهده این تخلفات از طریق مراجع قضایی پیگیری تخلفات آنها در این خصوص می‌شود.
این مسئول اظهارکرد: به مراتب از روستاییان خواسته شده که نسبت به اصلاح شبکه‌های آبی خود اقدام کنند و به همین دلیل شناسایی روستاها از طریق اکیپ‌ها و به صورت مانور انجام می‌گیرد به گونه‌ای که منازل روستایی بررسی می‌شود، همچنین بازدیدهای میدانی نیز توسط ماموران این اداره در خط و خطوط آبرسانی به عمل می‌آید. رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد گفت: عمده مشکلات این اداره در مناطق روستایی جنوب بروجرد است و در شمال این شهرستان به ندرت با موضوع سرقت آب مواجه هستیم، چرا که اصلا این مناطق آبی در اختیار ندارند که بخواهد سرقتی درآن صورت بگیرد.

عبدی در خصوص دلایل روستاییان در خصوص انشعابات غیر‌مجاز توضیح داد: این اقدام عمدتا برای تامین آب شرب و غیر‌شرب کشاورزی و موارد دیگر مورد استفاده روستاییان، انجام می‌شود. وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون یکی از مشکلات اداره آب و فاضلاب روستایی بروجرد در منطقه ونایی است و آلاچیق‌هایی که در این مسیر قرار دارند، غیرمجاز بوده و به دلیل اینکه آلاچیق‌های ونایی از فواره‌های غیرمجاز برخوردار بوده، باعث افت فشار آب برای روستاهای پایین دست می‌شوند و در نهایت نیز مشکلات اجتماعی نیز توسط روستاییان به وجود می‌آید. عبدی با اشاره به مشکلات اجتماعی و نزاع‌های روستاییان گفت: این اداره در نظر داشت تا آب شرب 10 روستا را تامین کند، اما به دلیل مشکلات اجتماعی روستاییان مانع از انجام این کار شده و در حال حاضر از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیر این مسئله هستیم.
وی ادامه داد: بحث‌های قومیتی و مشکلات آن اجازه آبرسانی به سایر روستاها را نمی‌دهند به طوری که این موضوع سبب می‌شود، تا یک منطقه از آب نسبتا خوبی نسبت به منطقه همجوار خود برخوردار باشد. رئیس شعبه آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به نقش فرهنگسازی حق استفاده آب برای عموم، افزود: در این راستای لازم است، تا دستگاه‌های متولی این امر با ما همکاری کنند، چرا که ما تنها یک شرکت خدمات‌رسان هستیم و مشکلات اجتماعی نمی‌تواند به تنهایی توسط اداره آب و فاضلاب رفع شود.

عبدی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات بیشتر، پروژه‌های نیمه تمام می‌توانند تکمیل شوند، چرا که در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد 17پروژه نیمه تمام دارد و در صورت بهره‌برداری برسد، مشکلات این شهرستان در خصوص تامین آب برطرف می‌شود.  وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی به صورت مجتمعی و تجهیز چاه‌ها گفت: هم‌اکنون یکی از پروژه‌های مهم مربوط به شمال بروجرد است که در نظر داریم، تا از طریق شبکه آب شهری به هفت روستا آبرسانی شود. عبدی گفت: روستاهای شمال بروجرد با بحران کم آبی مواجه هستند و از 48 روستای آن مسیر 34 روستا با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند و آب مورد نیاز آنها از طریق تانکر و جیره‌بندی تامین می‌شود.
---------------------------------------
گزارش از مژگان شمس
---------------------------------------
انتهای پیام/2304/ش20

93/12/21 - 09:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن