تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802902051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد: امامزاده ابوالحسن(ع) بروجرد ماٌمن دل‌های بی‌قرار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد:
امامزاده ابوالحسن(ع) بروجرد ماٌمن دل‌های بی‌قرار
بقعه امامزاده ابوالحسن(ع) بروجرد محلی برای توسل و دل‌گشایی است.

خبرگزاری فارس: امامزاده ابوالحسن(ع) بروجرد ماٌمن دل‌های بی‌قرار



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، امامزادگان همواره مامنی برای انسان‌هایی هستند که دل در گرو اعتقادات و باورهای دینی داشته و ارادتی ویژه به نوادگان ائمه اطهار(ع) دارند.
نقش امامزادگان در القاء آرامش و تقویت باورهای دینی در بین مردم بر کسی پوشیده نیست به طوری که از قدیم الایام اقشار مختلف مردم پس از حضور در بارگاه و آستان امامزادگان و تبرک و توسل به آنها، به آرامش خاطر رسیده و گویی بار سنگین مشکلات و ناملایمات را به یک باره زمین گذاشته‌اند.
شهرستان بروجرد که از قدیم الایام از شهرتی برجسته در حوزه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ... برخوردار بوده و هست، چند تن از این امامزادگان را در آغوش پر مهر خود جای داده و به وجود چندین درهای گرانب‌هایی بر خود می‌بالد.

امامزاده ابوالحسن(ع) یکی از بزرگ زادگانی است که بارگاه ملکوتی و معنوی ایشان در قلب بازار بروجرد قرار گرفته است و همواره مملو از مشتاقان پیر و جوانی است که دمی از هیاهوی زندگی و مشکلات ریز و رشت آن دور شده و در جوار مقبره نورانی و منور ایشان به انجام عبادت و راز و نیاز با پروردگار و معبود خود بپردازند.
*حضور پررنگ اقشار مردم در آستان امامزاده ابوالحسن(ع)
یک شهروند بروجردی گفت: وجود امامزادگانی همچون ابوالحسن(ع) مایه فخر و مباهات مردم این شهرستان است به طوری که حضور چشمگیر و پر رنگ اقشار مختلف مردم در بارگاه ایشان گواهی بر ارادت شهروندان بروجردی به امامزاده‎ای است که در این محل دفن شده است.

رضا عسگری اظهار کرد: وجود مبارک امامزادگان از ارزش والایی برخوردار است، همچنین علاوه بر جنبه معنوی وجودی آنها، بارگاه این نوادگان انبیاء الهی و توسل و تمسک مردم به آنها نقش موثری در جلوگیری از انحراف‎های اجتماعی و انحراف از دین دارد.
*بقعه امامزاده محلی برای توسل و دل‌گشایی
دیگر شهروند بروجردی با اشاره به ارادت بالای خانواده وی به امامزاده ابوالحسن(ع)، گفت: اعتقاد و باور قلبی به ایشان موجب می‎شود، هنگام بروز مشکلات و تنگناها با توسل به این امامزاده و شفاعت قرار دادن ایشان در محضر خداوند متعال به آرامش خاطر رسیده و شاهد رفع مشکلات خود باشیم.

زهرا یاراحمدی با اشاره به نقش موثر وجودی این امامزاده در ایجاد آرامش قلبی برای مشتاقان حضرتش، ادامه داد: والدین باید کودکان خود را به این اماکن متبرکه آورده و آنها را با روح اعتقادات دینی و تمسک و توسل به این بزرگ زادگان آشنا و مانوس کنند.
کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد گفت: بقعه امامزاده ابوالحسن (ع) که عامه مردم شهرستان بروجرد آن را به "شاهزاده ابوالحسن" می‎شناسند، در محله‎ای قرار دارد که در گذشته آن را "صوفیان" می‎نامیدند و اکنون این نام به خیابان صفا تغییر نام یافته است.
*نسب امامزاده ابوالحسن (ع) به امام سجاد(ع) می‌رسد
محمد مهدی گودرزی با اشاره به اینکه نسب ایشان به امام سجاد(ع) می‎رسد، اظهار کرد: بنای فعلی این امامزاده متعلق به دوره قاجاریه است و قریب به 150 تا 180 سال پیش ساخته شده است و این احتمال وجود دارد در گذشته بنای قدیمی‎تری بر روی این بقعه وجود داشته است.
وی ادامه داد: بقعه این امامزاده پیش از به وجود آمدن خیابان صفا فعلی متشکل از یک سردرب ورودی قوس‌دار بوده که وارد بقعه می‎شده است، اما پس از تعریض خیابان صفا سردرب قدیمی از بین رفته است.

این کارشناس میراث فرهنگی عنوان کرد: بقعه فعلی بنایی تقریبا مربع شکل دارد که مرکب از یک گنبد مرکزی است که ضریح و قبر این امامزاده در زیر این گنبد قرار دارد، همچنین در اطراف این گنبد چهار گنبد کوچک‌تر موجود است و اطراف این چهار گنبد را هشت گنبد کوچک‌تر فرا گرفته است.
گودرزی با اشاره به اینکه این فضاهای سرپوشیده به وسیله طاق و پایه‎های آجری متصل شده‎اند، خاطر نشان کرد: بنای این امامزاده در گذشته تزئینات زیادی نداشته و تنها کاشی کاری‎هایی در پایین دیوارهای بنا وجود داشته است.
*کاشی و آئینه کاری امامزاده در دو دهه اخیر
وی اضافه کرد: در دو دهه اخیر تزئیناتی مانند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه به این بنا اضافه شده است.
کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد تاکید کرد: در گذشته در اطراف این امامزاده قبرستان وجود داشته به طوری که تعداد قبر متعلق به افراد سرشناس دوره قاجار و پهلوی و دیگر افراد سرشناس شهر در اطراف این امامزاده وجود دارد.
----------------------
گزارش از حسین کردی
----------------------
انتهای پیام/2304/

93/12/17 - 07:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن