تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799280169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد کتابخانه‌های مدارس بروجرد نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
کتابخانه‌های مدارس بروجرد نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند
کتابخانه‌های مدارس بروجرد نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند.

خبرگزاری فارس: کتابخانه‌های مدارس بروجرد نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، بی‌شک ‌رونق فرهنگ مطالعه در‌ بین اقشار مختلف جامعه در ‌ارتقاء کیفیت زندگی افراد جامعه در ‌سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی،‌ تربیتی و ... بر کسی پوشیده نیست.
در ‌این میان گرایش کودکان،‌ نوجوانان و ‌جوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه به مطالعه کتب درسی و‌غیر ‌درسی از ‌اهمیت بیشتری برخوردار‌ است و ‌بر این اساس نهادهای مربوط باید تمام تلاش خود ‌‌را برای تحقق کامل این مهم به کار‌ گمارند.
اما آنچه امروزه شاهد‌ آن‌ هستیم، میانگین مطالعه در‌ کشور ایران در ‌مقایسه با میانگین جهانی در‌ وضعیت مطلوبی قرار‌ نداشته و ‌تا رسیدن به آن راه زیادی در ‌پیش است.
در ‌شهرستان بروجرد نیز ‌میزان سطح مطالعه و ‌گرایش نسل جوان به این مهم با کاستی‌هایی مواجه بوده و‌ این نیازمند ‌توجه بیشتر خانواده‌ها‌ و‌ مسئولان امر‌ به خصوص مدارس به عنوان دومین خانه دانش‌آموزان را‌ می‌طلبد.
یک شهروند بروجردی در‌ این باره گفت: ‌مدارس به‌ عنوان مکان تعلیم و ‌تعلم دانش‌آموزان جایگاه ویژه‌ای در ‌ارتقاء سطح مطالعه آنان دارند، در‌ حالی که عموما برنامه مدون و ‌سازمان یافته‌ای برای این منظور وجود ‌نداشته و دانش‌آموزان ‌بهره لازم را ‌از ‌زنگ تفریح  و ‌اوقات فراغت خود نمی‌برند.
کبری گنجی افزود:‌ در ‌کنار سواد‌آموزی، پرورش روح دانش‌آموزان یکی از‌ مهمترین وظایف و ‌اصول کاری مدارس ‌است به گونه‌ای که‌ علاوه بر‌ فراگیری‌ علوم، بن مایه‌های تفکری،‌ اعتقادی،‌ خودباوری،‌ بروز‌استعدادهای مختلف و ... نیز ‌در‌ دانش‌آموزان‌ تقویت و ظهور ‌یابد ‌و ‌دستیابی به این مهم نیازمند تقویت ‌فرهنگ مطالعه اعم‌ از‌ مطالعه درسی و‌غیر‌ درسی در ‌بین دانش‌آموزان ‌است.
یک شهروند دیگر‌ گفت: کتابخانه‌های مدارس ‌ماهیت وجودی خود ‌را‌ آن‌گونه که باید به دست نیاورده و ‌در ‌اکثر موارد ‌به ویترینی برای نمایش چند جلد کتاب تبدیل شده‌اند‌ که دانش‌آموزان‌ عمدتا بهره‌ای از ‌آنها نمی‌برند.
شیرین سبزی افزود: ‌این در حالی است که وجود کتابخانه در ‌مدارس از‌ اهمیت ویژه‌ای برخوردار ‌بوده و باید کتب منطبق با علم روز‌ در‌ موضوعات مختلف مورد نیاز ‌و ‌اقتضای سن دانش‌آموزان در‌ آن موجود بوده و ‌از سوی دیگر معلمان و‌ مسئولان ‌فرهنگی و پرورشی مدارس نیز ‌از طرق مختلف زمینه ایجاد ‌انگیزه در ‌بین دانش‌آموزان را برای حضور‌مستمر ‌و‌ موثر ‌در‌ کتابخانه و ‌ارتقاء سطح دانایی آنها فراهم کنند.
وی اضافه داد:‌ بیشتر ‌کتابخانه‌ها از‌ کتب لازم و‌ کافی بهره‌مند نبوده و‌عمدتا نیمه تعطیل‌ هستند که باید ریشه‌های ‌این ضعف توسط کارشناسان امر ‌شناسایی و ‌نسبت به رفع آنها‌ اقدام شود.
یک دانش‌آموز ‌بروجردی ‌گفت: ‌در ‌برخی مدارس مکان مجزایی برای کتابخانه وجود ندارد به طور ‌مثال بعضا دیده می‌شود، قسمتی از ‌نمازخانه به ‌همین منظور ‌اختصاص یافته که نبود‌ مکان تعیین شده و‌مجزا نیز‌ به نوبه خود ‌در ‌کاهش سطح مطالعه دانش‌آموزان دخیل است.
سبحان گودرزی افزود:‌ باید محیط‌هایی آرام و‌ مجزا که همه امکانات لازم برای مطالعه در ‌آن موجود باشد، در ‌مدارس تعبیه شود، حتی دسترسی به رایانه نیز ‌در ‌آن امکان‌پذیر ‌باشد، تا دانش‌آموزان از‌ طریق فضای مجازی اطلاعات لازم را‌ در‌ زمینه‌های مختلف علمی در ‌اختیار گرفته و‌ محدودیتی از‌ این نظر ‌نداشته باشند.
وی یادآور شد:‌ بی‌شک با‌ ارتقاء سطح مطالعه علاوه بر‌آگاهی دانش‌آموزان از‌ علوم روز دنیا، شاهد کیفیت بخشی به سطح دانش آنان هستیم، چرا که در‌ این صورت نسل جوان و نوجوان که شیفته دستیابی به بهترین‌ها هستند، ‌دیگر ‌به مطالب ارائه شده در ‌کتب درسی اکتفا نکرده و ‌با استفاده از ‌طرق مختلف نظیر ‌تحقیق، پژوهش،‌ آزمایش و ... در صدد بالا بردن سطح دانایی خود بر‌می‌آیند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در‌ رابطه با کتابخانه‌های مدارس گفت: برای اینکه مدارس دارای کتابخانه با‌ فضای مجزا ‌باشند، باید‌ کتابدار‌ ‌برای مدیریت آن کتابخانه مشغول فعالیت شود.
جمشید‌ ابوالفتحی ادامه داد:‌ کتابخانه‌ها نرم مشخصی داشته و ‌هر ‌زمان که از‌ آن بالاتر ‌رود برای اداره آن کتابخانه یک کتابدار‌ برای انجام کارهای کتابخانه منصوب می‌شود.
وی افزود: ‌تعدادی از ‌مدارس سطح شهرستان بروجرد دارای کتابخانه‌های مجهز بوده و ‌انواع کتب آموزشی و ‌کمک آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان در‌ مقاطع مختلف وجود دارد.
این مسئول اظهار کرد: طرح جدیدی توسط وزیر‌ آموزش و‌پرورش مبنی بر‌داشتن کتابخانه مدرسه و‌ کلاسی ارائه شده است که بر‌اساس ‌آن همه کلاس‌ها‌ در ‌پایه‌های مختلف کتاب‌های مورد نیاز‌ آنها تهیه تا ‌دانش‌آموزان بتوانند به سهولت از ‌آن ‌استفاده کنند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بروجرد تصریح کرد: ‌کتابخانه‌های موجود در ‌مدارس به کتاب‌های جدید و‌ مطابق با نیاز روز دانش‌آموزان احتیاج دارد ‌‌و‌ در ‌حال حاضر ‌یکی از ‌مشکلات کتابخانه‌های ما‌ در ‌مدارس وجود کتب قدیمی است.
ابوالفتحی عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه کتب درسی مدارس‌ با طرح تحول بنیادی‌ در ‌حال تغییر ‌است و ‌در پایه‌های جدید‌ تحصیلی نیز‌ اضافه شده است به تبع آن سر‌فصل کتاب‌های درسی تغییر‌می‌کند و ‌نوع کتاب‌های درسی و‌ کمک آموزشی باید به روز شوند.
وی خاطر‌نشان کرد: ‌تزریق کتاب به مدارس توسط وزارتخانه، اولیا با‌ همکاری مدیر ‌مدرسه و ‌گاهی موسسات آموزشی کتب کمک آموزشی را به کتابخانه‌های مدارس تحویل داده و ‌اداره آموزش و پرورش نیز ‌در‌ قسمت تالیف کتب درسی بر‌اساس نیاز ‌آموزش و پرورش کتب را به کتابخانه‌ها تزریق می‌کند.
این مسئول عنوان کرد: ‌با توجه به اینکه 333 مدرسه در‌ سطح شهرستان بروجرد وجود دارد، ‌حدود یک پنجم این مدارس دارای کتابخانه مجهز ‌با فضای فیزیکی مناسب بوده و‌ در ‌اختیار دانش‌آموزان قرار ‌دارند.
وی ادامه داد: ‌در‌حال حاضر‌کتابخانه دکتر‌شهیدی واقع در‌ میدان امام حسین متعلق به آموزش و پرورش بوده و ‌بعد از ‌چند سال تعطیلی شروع به فعالیت کرده است.
رئیس آموزش و ‌پرورش شهرستان بروجرد تاکید کرد:‌ حدود شش نیرو برای انجام کارهای مربوط به کتابخانه مشغول فعالیت هستند و ‌به دنبال گسترش آن هستیم.
ابوالفتحی ادامه داد:‌ کتابخانه دکتر ‌شهیدی عمومی بوده که دومین کتابخانه در‌غرب کشور است و ‌دارای فضایی بزرگ است و دارای چندین سالن مطالعه با کتاب‌های است که با همکاری بسیاری از‌ مسئولان به دنبال گسترش آن هستیم.
-------------------------
گزارش از مژگان شمس
-------------------------
انتهای پیام/85001/

93/12/06 - 06:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن