تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799198300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه تکانی دل و ذهن، مهمتر از تمیز کردن خانه است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خانه تکانی دل و ذهن، مهمتر از تمیز کردن خانه است
کد خبر: ۴۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ - 11 March 2015


یک روانپزشک گفت: نگاه سطحی به نوروز این است که همزمان با نو شدن طبیعت، خانه هایمان را هم تمیز کنیم اما نگاه عمیق تر این است که باید همواره و در همه فصول به خانه تکانی دل و ذهن و کنار گذاشتن کینه‌ها همت کنیم.

به گزارش فارس، افشین یداللهی با بیان اهمیت تحقیق درباره آداب و رسوم فرهنگ کشور اظهار داشت: نگاه ما به برخی از مناسک سطحی و کلیشه‌ای است و دلایل و مفاهیم این مناسک را کمتر می‌دانیم با اینکه خانه تکانی می‌کنیم و هفت‌سین می‌چینیم اما دلایل آن را نمی‌دانیم.

وی افزود: حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم تحقیق درباره آ‌داب و رسوم فرهنگ کشورمان است. عادت سطحی، شکلی از رفتار است و به نظر می‌رسد برخی افراد در مواجهه با نوروز از نگاهی سطحی برخوردارند.

این متخصص بهداشت روان گفت: برخی معتقدند با آغاز سال نو همزمان با خانه‌ تکانی باید کینه‌ها را از دلها پاک کنیم و خانه تکانی لزوماً موجب تجدیدنظر در کدورت‌هایی که سالیان درازی است در دل ما وجود دارد نمی‌شود. با اینکه افرادی هستند که خانه تکانی می‌کنند اما این آیین موجب تغییری در نقاط ضعف و دیدگاه‌های آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد خانه تکانی و تغییر رویه زندگی خود را به بهار، اول ماه یا شنبه موکول می‌کنند تصریح کرد: موکول کردن تغییر و تحولات زندگی به بهار و دوره‌های خاصی از زندگی لزوماً موجب تغییر نمی‌شود ضمن اینکه همه فصلها به یک اندازه اهمیت دارند و اگر بهار و نو شدن طبیعت الگوی مثبتی برای تغییر در افراد باشد ناخودآگاه این ذهنیت ایجاد می‌شود که پاییز الگویی منفی است. در حالی که باید لحظه به لحظه در حال تغییر و تحول باشیم.

یداللهی با تأکید دوباره بر لزوم تغییر و تحول در تمام لحظات زندگی گفت: نگاه به بهار برای تازه شدن مانند فردی است که تغییر را به شنبه موکول می‌کند با اینکه حفظ آیین‌‌هایی مانند خانه تکانی لازم است اما کافی نیست زیرا باید در کنار این آیین به مفاهیم و آموزه‌های آنها نیز بپردازیم. تغییر باید در تمام لحظه‌های زندگی انجام شود.

وی افزود: حتی تغییر و تحول در فصل خاصی از سال نباید بیشتر شود بلکه باید در تمام فصول سال جریان داشته باشد. نگاه تک بعدی برای تغییر به طبیعت موجب می‌شود تا از فصول دیگر سال غافل بمانیم این در حالی است که تغییر در همه فصول سال وجود دارد. همچنین تغییر و تحول را نباید در نظافت خانه دید و باید با نگاه عمیق‌تر در نگرش‌های خود به تجدیدنظر و تعمیق آنها بپردازیم.

این روانپزشک تأکید کرد: شاید افراد بتوانند خانه‌های خود را نظافت کنند اما برای کنار گذاشتن کینه‌ها نیاز به گرفتن مشاوره داریم مهم این است که فرد انگیزه نو کردن ذهن خود را داشته باشد و کسانی که توانایی کمک به او را دارند، کمک بگیرند.

یداللهی گفت: منظور از تغییر رشد است همانطور که بدن در طول روز و لحظه تغییر می‌کند اما ما یک فرد واحد را می‌بینیم تغییر و تحول نیز باید موجب عمیق‌تر شدن عقاید و آگاهی‌ها و بینش ما شود. این مهم با دم‌دمی مزاج بودن و بی‌ثباتی متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: تغییر و تحول باید در همه لحظه‌های زندگی اتفاق بیفتد و بهتر است افراد آن را به روز، زمان و فصل خاصی موکول نکند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن