تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح خواص مغزها و آجيل ايام نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۴۲ب.ظ)
تشريح خواص مغزها و آجيل ايام نوروز کارشناس مسوول واحد بهبود تغذيه دانشکده علوم پزشکي نيشابور خواص مغزها و آجيل ايام نوروز را براي داشتن تغذيه مناسب و كافي در اين ايام تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ليلا شورورزي افزود: تخمه کدو منبعي غني از منيزيم است که نقش بسيار مهمي در بدن و پيشگيري از بيماري‌ها ايفا مي‌کند.
وي بيان کرد: منيزيم نقش حياتي در حفظ سلامت قلب دارد و قادر است سطوح تري گليسيريد و نسبت کلسترول بد (LDL) به کلسترول خوب (HDL) را کاهش دهد و از ابتلا به بيماري‌هاي قلب و عروق جلوگيري کند.
کارشناس مسوول واحد بهبود تغذيه دانشکده علوم پزشکي نيشابور با بيان اينکه تخمه کدو منبع بسيار غني از روي است، عنوان کرد: مصرف تخمه کدو مي‌تواند تکثير خطرناک سلول‌هاي پروستات در مردان را متوقف کند. شورورزي درباره خواص تخمه آفتابگردان، اظهار کرد: تخمه آفتابگردان به‌ طور طبيعي مي‌تواند با ايجاد تعادل و تقويت روحيه، موجب درمان افسردگي شود.
وي خاطرنشان کرد: تخمه‌هاي آفتاب‌گردان منبع بسيار خوبي از فولاد و منيزيم دو ماده‌اي که نقش مهمي در تنظيم و تقويت روحيه دارند، هستند.
اين کارشناس خاطرنشان کرد: تنها يک‌مشت تخمه آفتابگردان نيمي از مقدار نياز توصيه‌ شده منيزيم بدن در روز را برطرف مي‌کند.
شورورزي با بيان اينکه مصرف بادام‌ هندي براي پيشگيري از تشکيل سنگ‌هاي صفراوي بسيار مفيد است، افزود: وجود مس در بادام‌هندي که يکي از اجزاي آنزيم‌هاي بدن است براي از بين بردن راديکال‌هاي آزاد مضر در بدن و استفاده بهينه آهن کمک مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه بادام داراي مقدار زيادي چربي نوع غيراشباع است که خطر بيماري‌هاي قلبي را کم مي‌کند، گفت: مغز پسته به دليل دارا بودن آهن، خون‌ساز است و معمولاً مصرف آن به افرادي که از فقر آهن رنج مي‌برند توصيه مي‌شود.
کارشناس مسوول واحد بهبود تغذيه دانشکده علوم پزشکي نيشابور با بيان اينکه مصرف فندق به دليل وجود مقدار زيادي فسفر براي رشد مغز مفيد است و قوه تفکر و تمرکز را افزايش مي‌دهد، عنوان کرد: بهتر است کودکان به خوردن فندق تشويق شوند.
شورورزي اضافه کرد: مغزها با تمام فوايد و خواصي که دارند چنانچه بيش‌ازحد مصرف شوند منجر به بروز چاقي، افزايش سطح چربي‌هاي خون مي‌شوند. وي يادآور شد: تخمه آفتابگردان در گروه چربي‌ها طبقه‌بندي مي‌شود و يک قاشق غذاخوري مغز تخمه معادل يک واحد چربي بوده و داراي 45 کيلوکالري انرژي است.
شورورزي خاطرنشان کرد: مصرف هر شش عدد بادام، فندق و پسته معادل يک واحد چربي بوده و 45 کيلوکالري انرژي در بدن آزاد مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن