تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798651884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت تردد سرويس‌هاي نقليه ادارات در ايام نوروز/ کاهش ۷ درصدي سوانح رانندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۱ب.ظ)
آخوندي در همايش سراسري مديران پليس راهنمايي و رانندگي مطرح کرد: ممنوعيت تردد سرويس‌هاي نقليه ادارات در ايام نوروز/ کاهش ۷ درصدي سوانح رانندگي وزير راه و شهرسازي گفت: به برکت تلاش پليس‌راه، پليس‌راهنمايي و رانندگي و تمام افرادي که در سطح راه‌هاي کشور فعاليت مي‌کنند شاهد کاهش ۷ درصدي سوانح جاده‌اي بوديم، اما؛ کاهش تلفات نياز به تغيير پارادايم، تغيير نگاه و تغيير رويکرد دارد تا بتوانيم جان‌هاي عزيز رانندگان و خانواده‌هاي آن‌ها را بيشتر محافظت کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در دهمين همايش سراسري مديران پليس‌راهنمايي و رانندگي که در مرکز همايش‌هاي ستاد فرماندهي نيروي انتظامي صبح امروز ۱۸ اسفندماه برگزار شد، گفت: قطعات پليس‌راه و پليس‌راهنمايي و رانندگي نقش بسيار مؤثر در ايمني جان مردم در حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري دارد. اگر از ميان کارکنان دولت و نظام بخواهيم نمونه‌هايي را مثال بزنيم که متحمل کار سخت و بهره‌وري بالا هستند يک نمونه برجسته آن کارکنان پليس است که در آفتاب، باد٬ باران، برف و در محيط‌ هاي سخت بدون داشتن ميز و سرپناه به مردم خدمت مي‌کنند.
وي ادامه داد: من به‌عنوان يک شهروند و يک مسوول از صميم قلب از پليس‌راهنمايي و رانندگي تشکر مي‌کنم که صادقانه از روي اخلاص و وجدان انساني به مردم سرزمين ايران خدمت مي‌کند تا زمينه رفاه بيشتر و ارتقاي ايمني جان مردم فراهم آيد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه مديريت بسيار شايسته‌اي را در رأس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مشاهده مي‌کنيم، اظهار کرد: سردار مؤمني و ساير همکاران وي نه فقط به صورت تخصصي فعاليت انجام مي‌دهند، بلکه توانستند موضوع ايمني و اهميت آن را از طريق آموزش‌هاي چهره به چهره و همچنين از طريق رسانه‌ها به يک موضوع اجتماعي تبديل کنند که باز هم وظيفه خود مي‌دانم از مجموعه اقدامات اجتماعي که توسط پليس‌راه و راهنمايي و رانندگي در کشور انجام مي‌شود، تشکر کنم.
وي افزود: زياد اين مطالب را شنيديم که طي ۴۰ سال گذشته دچار تحولات ساختاري شديم اما تمرکز جمعيتي در شهرهاي بزرگ و تهران امروز تبديل به يک معضل بسيار مهم شده است، به‌طوري‌که پس از ۳۶ سال از انقلاب جمعيت کشور به ۷۷ ميليون نفر رسيد، ۷۲ درصد از اين جمعيت را جمعيت شهري تشکيل مي‌دهد که معادل بيش از ۵۵ ميليون نفر مي‌شود، اين نشان مي‌دهد که جمعيت شهري ايران طي اين مدت ۵.۵ برابر افزايش‌ يافته است، بنابراين مفهوم آن رشد شهرنشيني، افزايش تعداد اتومبيل و مظاهر زندگي شهري است.
آخوندي با بيان اينکه امروز بيش از ۱۶ ميليون خودرو در سطح جاده‌هاي کشور تردد مي‌کنند، حال‌ آنکه در اوايل انقلاب آمار ترددها کمتر از ۲ ميليون خودرو بود، افزود: اين تحولات پس از انقلاب نشان مي‌دهد که با يک پديده اجتماعي با سرعت بسيار زياد مواجه هستيم، به‌طوري‌که تصور مي‌کنيم ميزان تردد خودروها در ايران طي ۲۰ سال آينده به ۵۰ ميليون خودرو افزايش يابد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه نمي‌توان با موضوع اجتماعي به صورت بروکراتيک و اداري برخورد کرد، ادامه داد: بايد همه جوانب را در قالب موضوعات اجتماعي بررسي و بازنگري کنيم.
آخوندي با تاکيد بر اهميت ايمني در جاده‌ها گفت: اين موضوع به قدري اهميت دارد که سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ ميلادي از سوي سارمان ملل متحد به‌عنوان دهه ايمني راه در جهان ناميده شده است که در اين راستا تمام ادارات در جهت افزايش ايمني راه‌ها بايد با يکديگر هماهنگ شوند.
وي اظهار کرد: در جهت ارتقاي ايمني نياز به راه ايمن‌تر، خودرو ايمن‌تر، انساني با رفتار کم خطرتر و اقدامات امدادي بيشتر براي حادثه‌ديدگان داريم، بنابراين موضوع ايمني ابعاد صنعتي، بهداشتي، مديريتي و اعمال قانون و همچنين بعد انساني دارد که طي دو سال گذشته در کميسيون ايمني راه‌ها به اين موضوعات توجه شده است.
مقام عالي وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه موضوع ايمني بايد از مرحله طراحي جاده تا مرحله بهره‌برداري و نگهداري همواره مورد توجه باشد، تاکيد کرد: ايمني بايد از همان آغاز طراحي راه مورد توجه قرار گيرد؛ ايجاد استراحتگاه‌ها، اقامتگاه‌ها، نحوه اتصال به راه‌هاي شرياني کشور و ترافيک شهري نيز بايد از همان ابتداي طراحي جاده مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: راه‌ها موجود زنده و پويايي هستند که مرتبا مورد فرسايش قرار مي‌گيرند، بنابراين همه بخش‌هاي آن بايد به صورت سالانه اعم از علايم، خط‌کشي‌ها و ساير موارد ارزيابي شوند، طي دو سال گذشته در کميسيون ايمني راه‌ها موفق شديم همه راه‌هاي شرياني کشور را مورد ارزيابي قرار دهيم.
اين عضو کابينه دولت يازدهم توضيح داد: در بخش مربوط به خودروي ايمن‌تر چه در سطوح خودروهاي عمومي و شخصي اقدامات خوبي در کميسيون ايمني راه‌ها صورت گرفته، به‌طوري‌که با هماهنگي سازمان استاندارد تمام اتوبوس‌ها مورد بررسي قرار گرفتند که در اين زمينه حتي يک تيم بررسي بين‌المللي نيز به ايران دعوت شد در نتيجه مشخص شد مالکان بسياري از اتوبوس‌ها پس از بهره‌برداري تغييراتي در اتوبوس‌ها اعمال مي‌کردند که کميسيون موظف کرد تا همه اتوبوس‌ها براي بررسي مجدد به کارخانه سازنده ارجاع داده شوند، اين موضوع براي کاميون‌ها و خودروهاي شاسي بلند نيز در کميسيون ايمني راه‌ها مطرح است.
وزير راه و شهرسازي افزود: بر اساس تصميم کميسيون ايمني راه‌ها هر گونه تردد سرويس‌هاي نقليه ادارات که براي درون شهر مورد استفاده قرار مي‌گيرند براي ايام نوروز ممنوع اعلام شد، بنابراين موضوع ايمني خودرو در دستور کار کميسيون ايمني راه‌ها قرار دارد البته راه بسيار زيادي براي کاهش سوانح در پيش داريم، اما؛ در جهت توجه به استانداردهاي اجباري تلاش مي‌کنيم گرچه کيفيت خودرو با درآمد مردم ارتباط مستقيم پيدا مي‌کند.
وي با بيان اينکه مديريت ايمني راه محصول مشترک سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و پليس‌راهنمايي و رانندگي است، گفت: طي دو سال گذشته اين هماهنگي‌ها بين دو مجموعه به‌خوبي وجود داشته است.
آخوندي در توضيح مطلب فوق افزود: استفاده مشترک از سخت‌افزار و همچنين در حوزه ميزان تبادل اطلاعات از جمله همکاري‌هاي مشترک سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و نيز پليس‌راهنمايي و رانندگي است؛ در حوزه استفاده مشترک از سخت‌افزار براي اولين بار تمام دوربين‌هايي که توسط پليس و سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در جاده‌هاي کشور نصب شده‌اند به يک مرکز واحد متصل شدند، در بخش تبادل اطلاعات نيز طي دو سال گذشته هماهنگي‌هاي بسيار خوبي ميان دو دستگاه انجام شد.
وي با اشاره به مديريت جسم راه و مديريت تردد گفت: مديريت جسم راه بر عهده وزارت راه و شهرسازي و مديريت تردد نيز بر عهده پليس‌راهنمايي و رانندگي است که در اين زمينه نيز همکاري خوبي بين دو مجموعه وجود دارد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در نظر داريم تا در هر ۲۰ کيلومتر از راه‌هاي شرياني کشور حداقل يک دوربين کنترل سرعت داشته باشيم، گفت: در حال حاضر حدود ۴۵۰ دوربين ثبت سرعت در جاده‌هاي کشور نصب هستند که طي ۳ سال آينده به ۲۲۰۰ دوربين افزايش مي‌يابد که براي نصب حدود ۱۸۰۰ دوربين ثبت سرعت تأمين اعتبار شده است. مذاکرات مفصلي را در چند ماه گذشته با يک شرکت انجام داده‌ايم تا مراحل نصب اين دوربين‌ها به صورت يکپارچه انجام شود و اطلاعات به صورت آنلاين در اختيار مردم و همچنين در اختيار پليس براي اعمال قانون و در اختيار ساير اقشار، اعم از متخصصان و افراد عام قرار گيرد، اميدواريم امسال اين قرارداد امضا شود و از سال آينده مراحل اجرايي نصب اين دوربين‌ها آغاز شود.
وي با تاکيد بر اهميت نگهداري سيستم‌هاي هوشمند گفت: ممکن است عده‌اي براي تأمين منافع خود بخواهند اين دوربين‌ها را غيرفعال کنند، بنابراين نگهداري از آن‌ها يکي از موضوعات بسيار مهم است.
آخوندي با اشاره به کاهش ۷ درصدي سوانح در مجموع حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري که پيش از سخنراني وي از سوي سردار مؤمني، رئيس پليس‌راهنمايي و رانندگي کشور، اعلام شد، گفت: به برکت تلاش پليس‌راه، پليس‌راهنمايي و رانندگي و تمام افرادي که در سطح راه‌هاي کشور فعاليت مي‌کنند شاهد کاهش ۷ درصدي سوانح جاده‌اي بوديم، اما؛ کاهش تلفات نياز به تغيير پارادايم، تغيير نگاه و تغيير رويکرد دارد تا بتوانيم جان‌هاي عزيز رانندگان و خانواده‌هاي آن‌ها را بيشتر محافظت کنيم.
وي به دو اصل دسترسي به اطلاعات آزاد و همچنين اصل آموزش به منظور ارتقاي ايمني اشاره کرد و گفت: تغيير رفتار رانندگان يک موضوع بسيار مهم اجتماعي است، قاعدتا انديشه ما اين است که اگر اطلاعاتي که از تردد در جاده‌ها و سوانح در اختيار پليس است در اختيار رانندگان نيز قرار گيرد، مي‌تواند در رفتار رانندگان تأثيرگذار باشد، بنابراين اصل دسترسي آزاد به اطلاعات و اصل آموزش به رانندگان اصول بسيار مهم است.
وزير راه و شهرسازي از راه‌اندازي سامانه جامع سوانح رانندگي خبر داد و گفت: تمام اطلاعات سوانح از طريق اين سامانه (۱۴۱.ir) در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، اين سامانه حاوي تمام اطلاعات جاده‌اي وزارت راه و شهرسازي، اطلاعات تردد خودروها، پليس، هلال‌احمر و امداد و نجات است که در قالب يک سامانه جمع‌آوري و به صورت آنلاين براي همه قابل‌مشاهده است، محل رخداد حادثه، وضعيت تردد خودروها نحوه امدادرساني و ميزان تلفات از جمله اطلاعاتي است که در اين سامانه قرار دارد.
وي افزود: البته تمام اطلاعات اين سامانه بايد يکپارچه‌ شده و طي سه سال آينده تبديل به يک سامانه ملي و جامع شود.
آخوندي گفت: اگر فرهنگ رانندگي از طريق پليس، رسانه‌ها و صداوسيما به مردم آموزش داده شود مي‌توانيم شاهد تغيير رفتار رانندگان طي ۵ تا ۱۰ سال آينده باشيم، به همين منظور کميته اجتماعي و فرهنگ رانندگي در کميسيون ايمني راه‌ها تشکيل‌ شده است.
همچنين وزير راه و شهرسازي از راه‌اندازي سامانه تلفني و امداد مشترک SOS خبر داد و توضيح داد: نمونه اين سامانه در قم راه‌اندازي شده است که همه دستگاه‌ها مانند پليس، هلال‌احمر، امداد و نجات و ساير دستگاه‌هاي خدمات رسان به صورت يکپارچه به ارائه خدمات مي‌پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن