تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820018819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم همگرايي براي كاهش قربانيان سوانح رانندگي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لزوم همگرايي براي كاهش قربانيان سوانح رانندگي
نویسنده : حسين فصيحي 
به ارقامي كه سازمان پزشكي قانوني درباره سوانح رانندگي امسال منتشر كرده، نگاهي بيندازيد. در 10 ماهه امسال 14هزار و 579 نفر در سوانح رانندگي جان خود را از دست دادند. 11 هزار و 236 نفر از قربانيان مرد و 3 هزار و 343 نفر هم زن بوده‌اند. 9 ‌هزار و 477 نفر از جانباختگان در محورهاي برون‌شهري، 3 هزار و 881 نفر در مسيرهاي درون‌شهري، يكهزار و 143 نفر در محورهاي روستايي و 78‌نفر در مسيرهايي نامعلوم كشته‌ شده‌اند. همچنين در اين مدت 262 هزار و 182 مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند كه از اين تعداد 187‌هزار و 716 نفر مرد و 74 هزار و 466 نفر زن بودند. در نوروز امسال - 25 اسفند 1392 تا 15 فروردين1393- يكهزار و 84 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند.
درباره 14 هزار و 579 نفر كه در سوانح كشته شدند چگونه مي‌توانيد فكر كنيد؟ اينكه سال گذشته مثل چنين لحظه‌اي همه آنها در سلامت كامل بودند و اكنون در خاك سرد آرميده‌اند. اينكه بي‌احتياطي يك نفر سبب شد افراد بي‌گناهي از زندگي‌ ساقط و در قعر گور آرام بگيرند و چشم‌هايي را براي هميشه به انتظار بگذارند. باور غلطي در فرهنگ عمومي ما شكل گرفته و آن فرار از مسئوليتي است كه مرتكب شده‌ايم. انداختن تقصير به گردن ديگران، بهترين راه فرار از اين مسئوليت است. اگر جاده‌اي چراغ ندارد، در بدترين حالت، شب را مي‌توان در جايي سپري و در روشنايي روز از آن مسير عبور كرد. اگر تردد در مسيري دشوار است، تا زمان بهبود آن، مي‌توان از مسير دور‌تري عبور كرد، اما در سلامت به مقصد رسيد. در مسير غير‌مجاز مي‌توان سبقت نگرفت، فاصله طولي را مي‌توان رعايت كرد، با سرعت مجاز مي‌‌توان رانندگي كرد، هنگام رانندگي مي‌توان به جلو توجه كرد و روي خودرو كنترل داشت، حق تقدم ديگران را مي‌توان رعايت كرد، بدون خستگي و خواب‌آلودگي هم مي‌توان رانندگي كرد و.... پليس همواره رانندگان را به رعايت اين نكات توصيه كرده است. پليس تا زماني كه در جاده يا خيابان حضور دارد رانندگان متخلف را جريمه و خودروهايي را هم توقيف مي‌كند. تجربه نشان داده برخي متخلفان هم كه همچنان از چشم پليس به دور مانده‌اند، گرفتار خواهند شد. برخورد و جريمه، مجازاتي است كه قانونگذار براي تنبه متخلف در نظر گرفته اما تجربه نشان مي‌دهد كه تكرار تخلف‌ها به دور از چشم پليس امري بديهي تلقي مي‌شود كه لازمه رفع آن گسترده‌شدن فرهنگ عمومي براي ارتقاي آگاهي در رانندگي افراد است. توجه داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيد نامتان در شمار آمار فوق قرار نگيرد، توصيه‌هاي پليس را جدي بگيريد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن