تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بندر شهيد رجايي رکورددار ترانزيت غيرنفتي بنادر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۵۶ب.ظ)
بندر شهيد رجايي رکورددار ترانزيت غيرنفتي بنادر کشور مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي با اشاره به آخرين حجم ترانزيت غيرنفتي در اين بندر به عنوان مهم ترين تجاري کشور، رقم اينگونه عمليات بندري را حدود ۵ ميليون تن اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابراهيم ايدني، مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي، در نشست سالانه مديران، معاونان و مشاوران سازمان بنادر و دريانوردي به گزارش يازده ماهه سال ۹۳ پرداخت و اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون ۶۵ ميليون و ۹۸۷ هزار و ۳۵۵ تن کالاي نفتي و غير نفتي تخليه و بارگيري شد.
وي ادامه داد: از کل عمليات انجام شده در اين بندر، ۴۴ ميليون و ۳۰۷ هزار و ۶۴۶ تن مربوط به کالاهاي غير نفتي و ۲۱ميليون و ۶۷۹ هزار و ۷۰۹ تن نيز به مواد نفتي اختصاص دارد.
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان از رونق عمليات ترانشيپ براي تبديل بندر شهيد رجايي به بندر کانوني منطقه خبر داد و گفت: طي اين مدت، يک ميليون و ۵۹۲ هزار و ۴۴۸ تن کالا با خطوط فيدري از اين بندر به ساير بنادر ترانشيپ شد که ۵ درصد افزايش داشته است.
وي در ادامه اظهارات خود حجم ترانزيت کالاهاي غيرنفتي طي سال جاري را ۴ ميليون و ۹۴۵ هزار ۷۳۲ تن عنوان کرد.
عالي ترين مقام حوزه دريايي و بندري هرمزگان که در نشست سالانه مديران، معاونان و مشاوران سازمان بنادر سخن مي گفت، از رشد ۲۶ درصدي حمل و نقل ريلي در بندر شهيد رجايي طي سال ۹۳ خبر داد.
ايدني همچنين در بخش ديگري از اين نشست جذب ۱۲ هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي در سال ۹۳ را از جمله اقدامات برجسته بزرگترين بندر تجاري كشور بر شمرد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از رشد چشمگير ۱۷۰ درصدي اين بخش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته و حدود سه برابر شدن اين بخش از عمليات بندري، خبر داد.
ايدني ميزان کابوتاژ (حمل و نقل ساحلي) اينگونه کالاها طي سال جاري بيش از ۵۲۵ هزار تن عنوان کرد و با اشاره به آخرين حجم صادرات غيرنفتي انجام شده در بزرگترين بندر تجاري کشور، رقم آن را ۲۳ ميليون و ۹۴۲ هزار ۵۵۶ تن دانست.
وي از تخليه و بارگيري يک ميليون و ۶۶۸ هزار و ۷۴۹ TEUکانتينر در اين بندر طي سال جاري خبر داد و گفت: طي ۱۱ ماه گذشته، عمليات کانتينري در بزرگترين بندر تجاري ايران به ميزان ۳ درصد رشد مثبت داشته است.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي در بخش ديگري از سخنان خود به آخرين وضعيت عمليات تخليه و بارگيري کالاهاي نفتي در بزرگترين بندر تجاري ايران اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاري تا کنون، ۴ ميليون و ۶۴۱ هزار و ۸۶۶ تن مواد نفتي از طريق پايانه هاي نفتي اين بندر به خارج از کشور صادر شد.
ايدني ميزان ترانزيت اين نوع کالاها را ۵۳۲ هزار و ۵۴۳ تن اعلام کرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه گذشته، ۱۲۲ درصد افزايش داشته است.
وي ضمن بيان اين مطلب که بيش از يک ميليون و ۳۱۰ هزار و ۳۳۸ تن مواد نفتي از طريق اين بندر به داخل کشور وارد شد، ميزان کاپوتاژ مواد نفتي طي سال جاري را ۱۵ ميليون و ۱۶۷ هزار و ۸۶۲ تن اعلام کرد.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي تعداد شناورهاي ورودي به اين بندر طي سال جاري را ۳ هزار و ۵۸۷ فروند اعلام کرد و گفت: از اين ميزان، دو هزار و ۸۴۵ فروند شناور بالاي هزار تن و ۷۴۲ فروند از کشتي هاي پهلو گرفته در بندر شهيد رجايي، زير يک هزارتن وزن داشته اند.
وي يادآور شد: منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي به عنوان دروازه طلايي اقتصاد کشور ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزيت و تخليه و بارگيري حدود ۸۵ درصد کالا کانتينري در سطح کل بنادر کشور را پشتيباني مي کند.
ايدني اضافه کرد: اين بندر با ۴۰ پست اسکله توانايي پهلودهي کشتي هايي اقيانوس پيما با آبخور ۱۷ متر و ظرفيت ۱۴۵هزار تن را دارد.
لازم به ذکر است، نشست سالانه مديران، معاونان و مشاوران سازمان بنادر و دريانوردي امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۳ در تهران در حال برگزاري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن