تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802912487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دستگیری دزد مسلح طلافروشی تا باند زورگیری از قاچاقچیان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از دستگیری دزد مسلح طلافروشی تا باند زورگیری از قاچاقچیان
کد خبر: ۴۸۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 11 March 2015


سارق مسلحی که با شلیک گلوله دست به سرقت از یک طلافروشی در کرج زده بود، در کمتر از ۵۰ساعت دستگیر شد.

به گزارش همشهری، اين در حالي بود كه كارآگاهان پليس استان البرز در عملياتي ديگر اعضاي باندي را كه اقدام به زورگيري از قاچاقچيان مشروبات الكلي مي‌كردند به دام انداختند.

صبح ديروز سردار كامراني‌صالح، رئيس پليس استان البرز در جمع خبرنگاران از جزئيات كشف 2پرونده متهم در كرج خبر داد.

نخستين پرونده، سرقت مسلحانه‌اي بود كه شامگاه 15اسفند، در خيابان شهيد بهشتي اين شهر رخ داد. آن شب، زماني كه طلافروش 50ساله در حال گفت‌وگو با يكي از مشتريانش بود، مرد جواني قدم به طلافروشي وي گذاشت و درباره قيمت چند سرويس طلا پرسيد. او ماسك بهداشتي به‌صورت داشت و وانمود مي‌كرد كه به‌خاطر بيماري از آن استفاده مي‌كند اما به محض اينكه مشتري نخست طلافروشي از آنجا خارج شد، يك قبضه كلت كمري از زير پيراهنش بيرون كشيد و به تهديد مرد طلافروش پرداخت. او براي ترساندن صاحب مغازه‌ گلوله‌اي كنار پاي او شليك كرد و پس از آن شروع به جمع‌آوري طلاها كرد.

سارق مسلح درحالي‌كه حدود 300گرم طلا جمع‌آوري كرده بود، با ديدن مردمي كه متوجه صداي شليك گلوله شده بودند از مغازه بيرون دويد و با شليك يك تيرهوايي پا به فرار گذاشت و در تاريكي شب ناپديد شد. وقتي ماجرا به پليس گزارش شد، تيمي از مأموران راهي محل حادثه شدند. آنها به بررسي تصاوير ضبط شده در دوربين مداربسته پرداختند و با تحقيقات انجام شده توانستند به سرنخ‌هايي از سارق مسلح دست پيدا كنند.

 تحقيقات نشان مي‌داد كه پاتوق مرد سارق همان حوالي است. در ادامه، وي در يكي از قهوه‌خانه‌هاي اطراف ردگيري شد و مأموران با زيرنظر گرفتن اين محل توانستند او را در كمتر از 50ساعت پس از سرقت دستگير كنند. با كشف كلت كمري و طلاهاي مسروقه در داخل قهوه‌خانه، اين مرد به اداره آگاهي انتقال يافت و در بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف كرد. وي مدعي شد با انگيزه پولدار شدن نقشه سرقت مسلحانه را طراحي و چند روز پس از زيرنظر گرفتن طلافروشي مورد نظر آن را عملي كرده بود.

    زورگيري‌هاي سريالي

دومين‌ پرونده‌اي كه رئيس پليس استان البرز به تشريح جزئيات آن پرداخت، دستگيري مأموران قلابي بود. اعضاي اين باند با پوشيدن لباس نظامي، سر راه قاچاقچيان مشروبات الكلي كمين مي‌كردند و پس از متوقف كردن آنها، دست به سرقت محموله‌ها مي‌زدند.

تحقيقات پليس براي دستگيري اين باند از حدود يك‌ماه پيش شروع شد. مأموران در آن زمان گزارش‌هايي از فعاليت باند مأموران قلابي در منطقه پمپ‌بنزين آفتاب دريافت كردند.

 بررسي‌هاي بيشتر نشان داد كه اعضاي اين باند با يك قاچاقچي مشروبات الكلي در يكي از شهرهاي غربي كشور در ارتباط هستند. ماجرا از اين قرار بود كه قاچاقچي حرفه‌اي پس از فروش محموله‌هاي مشروبات الكلي به قاچاقچياني كه از تهران و كرج نزد او مي‌رفتند، مشخصات خودروي آنها را در اختيار باند زورگيري قرار مي‌داد. اعضاي اين باند نيز با پوشيدن لباس‌هاي نظامي، به كمين قاچاقچيان مي‌نشستند و به محض ورود آنها به استان البرز، راهشان را سد مي‌كردند و پس از كتك زدن آنها، محموله‌ها را به سرقت مي‌بردند.

ماموران با شناسايي اعضاي اين باند، آنها را زيرنظر گرفتند تا اينكه متوجه شدند اعضاي اين باند شامگاه يكشنبه سوار بر 2 خودروي پرايد، راه يك پژو پرشيا را سد و با چوب و قمه به سرنشينان آن حمله كردند.

همزمان مأموران وارد عمل شدند و در يك عمليات ضربتي، هر 4 مأمور قلابي را دستگير كردند. با دستگيري آنها مشخص شد كه داخل پرشيا به جاي مشروبات الكلي، محموله كاغذديواري است و در حقيقت اعضاي باند اين بار به يك خودروي اشتباهي حمله كرده‌اند.

سردسته باند در بازجويي‌ها گفت: يكي از اقوام دورم در يكي از شهرهاي غربي كشور، وارد‌كننده مشروبات الكلي است. او پس از فروش محموله‌هايش به قاچاقچيان كرجي و تهراني، مشخصات خودروي آنها را در اختيار ما قرار مي‌داد و ما هم با كمين در مسير راهشان، دست به سرقت مشروبات الكلي مي‌زديم و آنها را مي‌فروختيم. ما تا‌كنون از 5قاچاقچي با اين شگرد سرقت كرده‌ايم اما در سرقت آخر به يك خودروي اشتباهي حمله كرديم و همزمان دستگير شديم. به گفته سردار كامراني‌صالح، براي اعضاي اين باند قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن