تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799459412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سردار حاج علی فضلی»: اقتدار موشکی ما مرهون «سرلشگر شهید احمد کاظمی» است/ «مرتضی فرهنگی»: خاطرات فرماندهان جنگ ما مثل توپ‌خانه ادبیات جنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در مراسم رونمایی از کتاب «خط تماس» مطرح شد
«سردار حاج علی فضلی»: اقتدار موشکی ما مرهون «سرلشگر شهید احمد کاظمی» است/ «مرتضی فرهنگی»: خاطرات فرماندهان جنگ ما مثل توپ‌خانه ادبیات جنگ است
«سردار حاج علی فضلی» در مراسم رونمایی از کتاب «خط تماس» گفت: رشد و شکوفایی موشکی ما از لحاظ اقتدار، سرعت، قدرت و اجرا مرهون «شهید احمد کاظمی» است.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم رونمایی از کتاب "خط تماس" که امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، سردار احمد حق طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر کتاب انقلاب اسلامی گفت: کتاب "خط تماس" کتاب بسیار فاخری است و سبک و سیاق آن چیز دیگری است.
 
وی ادامه داد: در قالب رمان کتابی نوشته شده است که قطعه ای از آن برای من جذاب بود در این کتاب نویسنده مثل کارآگاهی که بعد از جرم وارد صحنه می شود و با شواهد پی به ماجرا می برد با توجه قرائن و شواهد آن چنان لحظه سقوط هواپیمای حامل شهید احمد کاظمی را به تصویر کشیده که خواننده باور می کند دوربینی در هواپیما بوده و لحظات را ثبت و ضبط می کرده، این ممکن نیست مگر این که محمد رضا بایرامی اشراف کاملی بر شخصیت ها داشته باشد و گذشته را مرور کند.
 
همچنین "سردار حاج علی فضلی" یکی از همرزمان شهید احمد کاظمی در بخش دیگری از مراسم رونمایی از کتاب خط تماس گفت: خدا را از بابت این همه لطف و عنایت که به این شهدای بزرگوار داشت سپاسگزاریم.
 
وی ادامه داد: من تقریباً همه شهدای عرفه را می شناختم و کاظمی را 5، 6 سال پیش، پیش از شهادتش می شناختم این ارتباط تا چند ساعت قبل از شهادت برقرار بود.
 
این همرزم شهید احمد کاظمی اظهار داشت: کتاب خط تماس اثر ماندگار فرهنگی برای نسل امروز و نسل های آینده بوده زیرا نسل امروز ما در متن اتفاقات گذشته شهید بوده اند.
 
سردار فضلی افزود: به نظرم شهید کاظمی همان 25 ، 26 سال قبل که آرزوی شهادت را در سر می پروراند باید آن را در آغوش می کشید.
 
وی تصریح کرد: اگر بگوییم شهید کاظمی هزاران بار در معرض شهادت قرار گرفت افسانه نبوده و حقیقت دفاع مقدس است و به نظر شهادت این شهیدان در زمانی خاص تاثیر گذار تر است.
 
این همرزم شهید کاظمی پس از شرح خاطره ای از جبهه فیاضیه اظهار داشت: شهدا، شهدا را بهتر می شناسند کاظمی همیشه به دنبال پیچیده ترین راهکارها بوده و در هر عملیاتی که سخت بود دشوارترین محور را به وی می سپردند.
 
سردار فضلی ادامه داد: در صورتی که گذشته را مرور کنیم شهدای عرفه هر کدام از یک گوشه کشور بودند زیرا لشکر 8 نجف آباد ترکیبی از اقوام مختلف بوده است.
 
وی تصریح کرد: در مقطع دفاع مقدس کاظمی همزمان با کار نظامی کار فرهنگی و اخلاقی می کرد و همیشه لبخند بر لب داشت و در حال یادگیری و فراگیری بود.
 
این همرزم شهید کاظمی گفت: شهید کاظمی همواره به بهداشت عمومی لشکر برای رزمندگان و آشپزخانه توجه خاصی داشت و ریزه کاری ها را تا پایان ادامه می داد و اسراف در لشکر وی تعریفی نداشت.
 
سردار فضلی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به تعبیر امروز در لشکر شهید احمد کاظمی رعایت می شد و وی در حفظ و نگه داری اموال بیت المال شهره بود.
 
وی تصریح کرد: شهید کاظمی باید همان اوایل به مقام شهادت نایل می شد و تبسمی که همواره بر لب داشت تا روزهای آخر هم بر لبان وی نقش بسته بود.
 
وی افزود: شهید کاظمی دوره های سختی را پشت سر گذاشت و رشد و شکوفایی موشکی ما همان طور که از لحاظ تخصصی و هدایت وام دار شهید حسن تهرانی مقدم بوده از لحاظ اقتدار، سرعت و قدرت و اجرا مرهون احمد کاظمی است و اگر این شهید بزرگوار نبود اقتدار موشکی ما هم نبود.
 
سردار فضلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه شهید کاظمی همواره می گفت که آقا برای شهادت من دعا کنید اظهار داشت: شهید کاظمی وقتی که یقین بر سقوط و شهادت خود داشت ضبط صوت کوچکی را از جیب خود درآورده و آن را روشن کرد این نشان از آرامش و سکینه این شهید بزرگوار دارد.
 
وی ادامه داد: احمد کاظمی یکی از حامیان جدی انتشار ارزش ها بود و امروزدر جامعه اسلامی ما بوی شهادت به مشام می رسد.
 
سردار فضلی اظهار داشت: رزمندگان امروز در سامرا می جنگند تا ما در این حیات آرام و امن جمهوری اسلامی ایران زندگی کنیم.
 
وی ادامه داد: بیاییم برای پیروزی این رزمندگان در آن سوی مرز همیشه دعا کنیم و خواهش من از شما این است که برای مجاهدین همه کشورهای اسلامی و به خصوص رزمندگان افغانی دعا کرده و خانواده های آن ها را تکریم کنیم زیرا این رزمندگان مظلوم هستند و در مبارزه در مقابل تکفیری ها در سوریه از همه سبقت گرفته اند.
 
همچنین محمد رضا بایرامی نویسنده کتاب "خط تماس" در بخش دیگری از این مراسم با ذکر دو خاطره جدی و غیر جدی گفت: شاید 6 الی 7 سال قبل بود که از روزنامه همشهری با من تماس گرفتند تا در مورد شهید کاظمی کاری انجام دهیم من گفتم انجام می دهم و بعد هم پیش خودم گفتم که چه بهتر که با این بهانه بتوانم در رابطه با زندگی شهید احمد کاظمی کتابی بنویسم.
 
وی ادامه داد: متن ارسالی از سوی روزنامه همشهری را خواندم و دیدم که درباره شهید احمد کاظمی است و مسئولان روزنامه همشهری در مقابل اجتناب من در خصوص نگارش این کتاب گفتند که تاریخ چاپ اعلام شده و عقب افتادنی نیست گفتم می نویسم اما فکر می کنم که کار خوبی از آب در نیاید و این کار با عنوان همیشه پرواز چاپ شد.
 
بایرامی در خصوص واکنش محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مقابل خواندن کتاب "همیشه پرواز" گفت: قالیباف این کتاب را بهترین کتاب نوشته شده درباره سبک زندگی شهید احمد کاظمی می دانست.

وی ادامه داد: سال ها قبل انتشارات فاتحان از من خواست  تا کار دیگری را درباره شهید احمد کاظمی به نگارش درآورم و من در مرحله نخست این کار را دشوار دیدم اما پس از مدتی به نقطه اطمینان رسیدم و علی رغم تمامی مشکلاتی که از آن میان می توان به اظهار نظرهای بلوف آمیز همرزمان شهید اشاره کرد این کتاب را به پایان رساندم .

بایرامی اظهار داشت: به هیچ عنوان کار تشریفاتی و سفارشی انجام نمی دهم و دست به نگارش کتابی می زنم که به آن علاقه داشته باشم.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: در طی نگارش کتاب هایی درباره زندگی شهدا جنگ های دوستانه و گاه خصمانه ای پیش می آید اما چگونگی به اتمام رسیدن این جنگ ها بستگی به دو طرف قضیه دارد.

وی تصریح کرد: نوشتن درباره شهدا به خصوص در حیطه داستان نویسی بسیار سخت است و من اصلی دارم که طبق آن هر چه خانواده شهید گفته اند و آن را تایید کرده اند باید نوشته شوند اما با دیگران جای بحث وجود دارد.

بایرامی تصریح کرد: گاهی حساسیت های بیش از حد علاقه مندان به یک شهید کار را برای نویسندگان و کارگردانان فیلم که کار آن ها بر اساس تخیل گذاشته شده دشوار می کند.

وی ادامه داد: آن جا که بحث داستان و تخیل و وادی خاص آنها پیش می آید کلیتی وجود دارد که باید در اجزاء نمود پیدا کند کار نویسنده این است که تخیل کند و با تخیل کاری انجام دهد که اجزاء در کل درست در بیایند.

بایرامی افزود: بهتر است نگاه کنیم که درباره شهدایمان به لحاظ کیفی چه کاری انجام می شود بسیاری از کتاب هایی که درباره شهدا به نگارش درآمده کپی برداری و تکرار مکررات است.

این نویسنده اظهار داشت: شکل کلی کتاب "خط تماس" به گونه ای است که 24 ساعت آخر زندگی شهید احمد کاظمی را روایت کرده و در غالب آن تمامی نکات زندگی وی را تا حدودی به تصویر کشیده است.

نویسنده کتاب خط تماس خاطر نشان کرد: هر کدام از شهدای ذکر شده در این کتاب به قدری دراماتیک هستند که نمی توان به راحتی از کنارشان گذشت.

مرتضی فرهنگی نویسنده مطرح کتاب های دفاع مقدس پس از ذکر خاطره ای در باب اسارت عبدالکاظم فرمانده تیپ 111 عراق به دست رزمندگان ایرانی گفت: کتابی مثل کتاب خط تماس که انتشارش را به همه افراد دست اندرکار در نگارشش تبریک می گویم کتابی است که ما را با فرماندهان جنگی مان آشنا می کند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد ما نفهمیم که فرماندهانمان چه بودند و چگونه جنگیدند مانند عراقی هایی هستیم که به دلیل نبود امکانات نمی توانند تاریخ فرماندهان خود را جمع آوری کنند و برای این کار از کشور امارات بهره گرفته اند.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: خاطرات احمد کاظمی جزء کتاب های شیرین و خواندنی بوده که درباره شهیدان نوشته شده و کار خوب زمانی خوب است که تداوم داشته باشد.

فرهنگی قلم را ادامه دهنده سلاح دانست و از نهادهای مسئول جمع آوری خاطرات شهدا خواست تا این قلم را از کسی نگیرند زیرا این قلم ها و شهدا تکرار نمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: ادبیات جنگ در همه جای دنیا ادبیات امید است و سرباز زمان جنگ ارزشمند است و خاطرات فرماندهان جنگی ما مثل توپخانه در ادبیات جنگ به حساب می آید.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

هم‌افزایی در فعالیت‌ها هدف اصلی شورای تعاملات استانی است
ساخت سالن گمرک بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران
اظهار نظر حداد عادل در خصوص نامه سرگشاده 47 سناتور آمریکایی/ مجید مجیدی چهره سال 93 از منظر رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
«رسول یونان» در آخرین نشست مینی‌مال نیاوران
اعتبار بن‌های کاغذی خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمدید شد
مهناز افشار، صابر ابر و هنگامه قاضیانی در مسابقه داستان دهه شصت
«خاطرات دفاع مقدس» در صدر پرفروش‌ترین‌های «سوره‌ مهر»
مناسبات ایرانیان با حجاز در دوره‌های مختلف منتشر شد
داستان‌نویسان از «گنج پنهان» قهرمانان دفاع مقدس ایده می‌گیرند
علیرضا قزوه: ما باید به یک حرف واحد برسیم/ امروز بزرگان در ادبیات انقلاب کم کاری می‌کنند




۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن