تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799776668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصادی مقاومتی نسخه و درمان اصلی اقتصاد کشور / اقتصاد کشور را نباید با مذاکرات هسته‌ای پیوند زد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز:فتحی پور می‌گوید: باید در تصویب قوانین، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار و آن را اجرای کنیم و اگر این اتفاق بیافتند، تولید و ثروت ملی کشور افزایش پیدا می‌کند و نباید ب همه‌چیز را به مذاکرات هسته‌ای و به‌پای تحریم ببینیم و این تصمیم، تصمیم غلطی است.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تراز، در خصوص بودجه سال 94 و افت کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی کشور اظهار کرد: باید در قوانین مانند بودجه‌های سالانه و برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است، وابستگی اقتصاد کشور به نفت را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید وابستگی به نفت کاهش پیدا کند، افزود: مذاکرات ایران و 1+5 منتج به نتیجه نشود و یا شود؛ نباید هیچ تفاوتی در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور پیش بیاید و نسخه اصلی و درمان اصلی اقتصاد کشور همانی است که رهبر معظم انقلاب  برای بقیه راه کشور تصویب و ابلاغ کردند و آن را پیچیدند.
فتحی پور ادامه داد: باید تصویب این قوانین، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهیم و آن را اجرایی کنیم و اگر این اتفاق بیافتند تولید و ثروت ملی کشور افزایش پیدا می‌کند.
کسری بودجه نباید از طریق افزایش نرخ ارز در کشور تأمین شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به کاهش 60 درصدی قیمت نفت ادامه داد: کسری بودجه نباید از طریق افزایش نرخ ارز در کشور تأمین شود؛ بلکه با افزایش صادرات غیرنفتی می‌توانیم تولید ملی کشور را افزایش دهیم. اگر تولید ملی افزایش پیدا کند، درآمدهای کشور افزایش و وابستگی به نفت کاهش می‌یابد.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر ایران در مذاکرات با 1+5 به توافق نرسد، چه اتفاقی می‌افتد، بیان کرد:  نباید به این موضوع دامن بزنیم و همه‌چیز را به مذاکرات و به‌پای تحریم ببینیم زیرا نه‌تنها رشد اقتصادی نخواهیم داشت، بلکه کشور را دوباره به سمت‌وسوی محوریت واردات می‌بریم و این تصمیم، تصمیم غلطی است که تولید را نابود می‌کند، بیکار افزایش می‌یابد، فساد می‌آورد.
شرکت‌های دولتی زیان ده هستند
نماینده مردم در خانه ملت بابیان اینکه الآن باید تمام فكرمان متمركز به این باشد که بدنه دولت کوچک شود و شرکت‌های دولتی بر اساس قانون اصل 44 واگذار شوند، اضافه کرد: رقم کل بودجه کشور بالای 800 هزار میلیارد تومان است که 600 هزار میلیارد تومان آن بودجه شرکت‌های دولتی است که به آن‌ها اختصاص می‌یابد که همه آن‌ها هم زیان ده هستند.
فتحی پور با طرح این سؤال که چرا باید بدنه دولت این‌قدر بزرگ باشد، گفت: میزان کار مفید در کشور که بتواند تأثیرگذار باشد، در حال حاضر حداکثر 25 دقیقه است که با این کار و حقوقی که می‌پردازیم، کشور را تن‌پرور کرده و بار می‌آوریم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید همه شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: باید دولت تصدی‌گری‌اش را کاهش دهد. و بدنه‌اش را خیلی خیلی از آن حالت چاقی به حالت لاغری دربیاورد تا بتواند تحرک داشته باشد و خودش را جمع کند، بلند شود و حر کت و نظارت کند.
دولت چاق مثل آدم چاق نمی‌تواند خودش حرکت دهد
وی با بیان اینکه وقتی آدم چاق باشد، نمی‌تواند خودش حرکت دهد، گفت: دولت چاق مثل آدم چاق است و به‌سختی حرکت و پیشرفت می‌کند و این  مشکل بزرگی است.
فتحی پور  با بیان این مطلب که باید تقاضا برای درآمدهای نفتی را در کشور کاهش دهیم و ارزش‌افزوده را ایجاد کنیم تا صادرکننده باشیم، افزود: باید کشور درزمینه اقتصاد بسیج شود، مگر ژاپن چه‌کار کرد یا در چین چه اتفاقی افتاد و یا دیگر کشورها چه‌کار می‌کنند که پیشرفت کردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: رشد اقتصادی یک کشور منوط به منابع انسانی و ثروت‌های آن کشور است که کشور ما هم از منابع طبیعی و هم منابع انسانی توسعه‌یافته برخوردار است. ما منابع زیرزمینی و درآمدهای خوبی مثل نفت و گاز داریم که می‌توانیم به‌صورت صحیح از آن استفاده کنیم.
فتحی پور   تصریح کرد:  نباید بگویم که تحریم هستیم و باید کشور را به سمت و سویی مثل ژاپن و چین پیش ببریم که تا بتوانیم چند کشور را هم وابسته کنیم، نه اینکه خودمان وابسته چند کشور باشیم.
در شعار حمایت می‌کنیم و در عمل هیچ هستیم
وی در پاسخ به این سؤال تولید در کشور ما پشت دیوارهای بلندی مانند بانک‌ها و بروکراسی اداری مانده است، بیان کرد: رفع موانع تولید در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم مقداری از مشکلات آن را حل کنیم؛ البته در کل نمی‌توانیم تغییری ایجاد کنیم و این معضل است که متأسفانه ما از تولید فقط در شعار حمایت می‌کنیم و در عمل هیچ هستیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همه تولیدکنندگان در همه زمینه‌ها و از همه دستگاه‌های دولتی گله‌دارند و برای حل آن در کشور باید یک انقلاب بی افتد.
قوانین مزاحم احصا شد
فتحی پور   ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی مجلس بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وقت گذاشتیم و کل قوانین مزاحم را احصا و  به رئیس مجلس ارائه کردیم که ایشان دستور دادند آن را برای ارائه به حصن علنی مجلس تدوین و آماده کنند.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم مجلس حداقل یک خروجی در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشد، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم قوانینی که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد را ملغی کنیم و بروکراسی اداری را کاهش دهیم و تا  کشور بتواند هم پیشرفت و درآمد  بیشتر کسب کند و همه در بحث امنیت اقتصادی که کشور را می‌تواند توسعه دهد، کاری کرده باشیم.
فتحی پور ادامه داد: این طرح احتمالاً در ابتدای سال 94 به صحن علنی مجلس می‌رود و اگر این اتفاق رخ دهد کمیسیون اقتصادی مجلس به وظیفه‌اش عمل کرده است.




سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 10:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن