تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804651770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا گوگل میلیون‌ها دلار صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چرا گوگل میلیون‌ها دلار صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند؟
شاید تعجب‌آور باشد‌ شرکتی با گستردگی گوگل، سرمایه‌های خود را صرف خرید دامین‌های اینترنت کند؛ شغلی که معمولا سیاست‌گذاران بخش تبلیغات در اینترنت بیش از همه به دنبال آن هستند؛ اما اکنون می‌بینیم که شرکت گوگل، میلیون‌ها دلار را صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند که شاید اغلب آن‌ها به کسب و کار گوگل نیز نمی‌خورند!
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شاید تعجب‌آور باشد‌ شرکتی با گستردگی گوگل، سرمایه‌های خود را صرف خرید دامین‌های اینترنت کند؛ شغلی که معمولا سیاست‌گذاران بخش تبلیغات در اینترنت بیش از همه به دنبال آن هستند؛ اما اکنون می‌بینیم که شرکت گوگل، میلیون‌ها دلار را صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند که شاید اغلب آن‌ها به کسب و کار گوگل نیز نمی‌خورند!

شگفت‌آور نیست که گوگل ۲۵ میلیون دلار‌ صرف خرید یک دامین gTLD (Generic Top Level Domain) می‌کند؛ خرید دامین: app که با بهایی چهار برابر قیمت آخرین رکورد ثبت شده در خر‌ید دامین‌ها چنانچه سیاست‌های آتی گوگل در نظر آورده شود، چندان تعجب‌آور هم نیست.

نکته اینجاست که دامین ۲۵ میلیون دلاری. app تنها یکی از gTLD‌هایی است که جزو ۱۰۰ دامین بر‌تر دسته بندی شده است. گوگل پیش از این نیز حدود ۲۰ میلیون دلار برای خرید انواع gTLD سرمایه‌گذاری کرده است. گویا این شرکت در حال گسترش حضور خود در کسب و کار‌های مربوط به دامین‌های اینترنتی است و چالشی را با شرکت‌های مطرح در این حوزه همچون GoDaddy و Network Solutions آغاز کرده است.

این موضوع خبر از استراتژی جدید شرکت گوگل دارد؛ هرچند بخش مهمی از دامین‌های خریداری شده از سوی گوگل مربوط به وب‌سایت‌ها و خدمات این شرکت است (همانند. google و. nexus) اما زمانی که به فهرست دامین‌های خریداری شده از سوی این شرکت نگاهی بیندازیم موضوع بسیار جالب‌تر می‌شود.


چرا گوگل میلیون‌ها دلار صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند؟



گوگل هیچ توضیحی درباره چرایی خرید این دامین‌ها نداده است؛ اما برای مثال در درخواستی که برای ثبت دامین.‌ app به شرکت آیکان داده ‌به خوبی می‌توان دید که هدف اصلی از این خرید، کسب جمع‌آوری اطلاعات و کسب در‌آمد از طریق تبلیغات است. این دامین به تمامی طراحان برنامه امکان می‌دهد ‌با استفاده از لینک کردن تمامی اپلیکیشین‌های خود در زیر یک چتر واحد، محتوای آنلاین خود را‌ کلی متمایز سازند.

البته گوگل اشاره کرده ‌که دامین. app هیچ ارتباطی با پروژه این شرکت و هدف آن در Paly Store ندارد. همچنین این شرکت اطمینان داده ‌که اقدام در راستای خرید دامین‌ها و همچنین دامین. app ‌اقدامی «خوش خیم» است که تهدیدی را علیه هیچ شرکتی متوجه نمی‌سازد.
 

چرا گوگل میلیون‌ها دلار صرف خرید دامین‌های اینترنت می‌کند؟



همه این اشارات گوگل البته به هیچ وجه مشخص نمی‌سازد که هدف نهایی این شرکت از خرید‌های میلیونی دامین‌ها به چه منظور و هدفی است؛ هر چند هدف اولیه آن یعنی کسب درآمد به روش خاص گوگلی کاملا بارز و مشهود است.

اما زمانی که این حجم از خرید دامین‌ها یا آدرس‌های پایه‌ای اینترنت را در کنار سلطه بی‌چون و چرای این شرکت در جستجوی اینترنتی و تبلیغات آنلاین قرار دهیم، به خوبی می‌توان درک کرد که خرید این دامین‌ها، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های این شرکت برای کنترل جریان اطلاعاتی در اینترنت است.

در اینجاست که مجله «فوربس» با هشیاری پیشنهاد می‌کند ‌کاربران اینترنت، سیاست‌گذاران و نهادهای نظارتی و تنظیمی باید پیش از هر چیز، از این موضوع اطمینان یابند که این استراتژی جدید گوگل «شرورانه» نخواهد بود.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC
بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۵ + قیمت
شستشوی مغزی عروس‌های جهادی انگلیس در توئیتر




۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن