تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803876287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نيرو: كسي ادعا نكرده كه تورم صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير نيرو: كسي ادعا نكرده كه تورم صفر است
وزير نيرو در ارزيابي سخنان رئيس‌جمهور مبني بر اينكه توانسته‌ايم تورم را به صفر رسانيم، گفت: كسي ادعا نكرده كه تورم را به صفر رسانده‌اند بلكه تورم در يك مقطع به صفر رسيد اما تورم نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرد به طوري كه به زير 16درصد رسيد.


وزير نيرو در ارزيابي سخنان رئيس‌جمهور مبني بر اينكه توانسته‌ايم تورم را به صفر رسانيم، گفت:   كسي ادعا نكرده كه تورم را به صفر رسانده‌اند بلكه تورم در يك مقطع به صفر رسيد اما تورم نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرد به طوري كه به زير 16درصد رسيد.
به گزارش «جوان» حميد چيت‌چيان با اشاره به اينكه پيش از اين دوره‌هاي خشكسالي در كشور هشت ساله بوده است، گفت: اكنون 14 سال است كه وارد دوره خشكسالي شده‌ايم و اين نشان‌دهنده تحولات و تغيير اقليم است.
چيت‌چيان در برنامه نگاه‌يك گفت: در سال جاري بارش‌ها از ابتداي مهرماه تاكنون 22 درصد نسبت به سال‌هاي گذشته و 10‌درصد نسبت به سال گذشته كه سال خشكي بود، كاهش يافته است. وي با بيان اينكه نوع بارش‌ها تغيير كرده، برف بسيار كم باريده و ميزان بارش در هر بار نيز كاهش پيدا كرده است، از تبخير بارش‌هاي 10 ميليمتري خبر داد و تصريح كرد: در نتيجه افزايش درجه حرارت كره‌زمين ميزان تبخير آب بسيار بالا رفته و اين در حالي است كه بيش از نيمي از آب مصرفي كشور از طريق چاه‌ها تأمين مي‌شود. چيت‌چيان با تأكيد بر اينكه يارانه‌اي بودن قيمت برق موجب نبود مديريت مصرف شده گفت: متوسط مصرف برق در ايران بسيار بيشتر از ديگر نقاط دنياست و بيش از 50 درصد مشتركان قبوض برق آنها كمتر از 6 هزار تومان است، اين در حالي است كه همين مشتركان براي گوشي موبايل خود ممكن است 60 هزار تومان پرداخت كنند. وي افزود: همين امر موجب مي‌شود مشتركان نسبت به صرفه‌جويي در مصرف برق بي‌اعتنا باشند، بنابراين بايد نظام صحيح تعرفه‌گذاري در برق و حتي آب تدوين شود.
وي در ادامه به بحث قيمت برق اشاره كرد و گفت: هركشوري كه رشد سريع داشته براي برق يارانه پرداخت نمي‌كند و در مقابل در كشورهايي هم كه يارانه براي مصرف برق پرداخت مي‌كنند، رشد مطلوبي ديده نمي‌شود. چيت‌چيان قيمت تمام شده هركيلو‌وات برق را بدون در نظر گرفتن هزينه سوخت 80 تومان عنوان كرد و گفت: با در نظر گرفتن هزينه سوخت اين رقم به 200 تومان مي‌رسد، اين درحالي است كه به طور متوسط از مشتركان بابت هر كيلو وات در سال جاري 50 تومان دريافت مي‌شود.
وزير نيرو در ادامه گفت: كسي كه برق كم‌مصرف مي‌كند، به عنوان مثال 200 كيلو وات بابت هر كيلووات 150 تومان يارانه دريافت مي‌كند اما كسي كه هزار كيلو‌وات ساعت برق مصرف مي‌كند، بابت هر كيلو وات 150 تومان يارانه دريافت مي‌كند نتيجه‌اي كه مي‌شود گرفت آن است كه اين سيستم دريافت يارانه اول از همه باعث بي‌عدالتي مي‌شود.
    اقتصاد آب و برق متكي به درآمدهاي خود نيست
چيت‌چيان خاطر نشان كرد: زماني مي‌توانيم اقتصاد قوي در بخش آب و برق داشته باشيم كه اين بخش براي هزينه‌هاي خود متكي به درآمدهاي خود باشد. وزير نيرو با اشاره به اينكه درهيچ كشوري چه پردرآمد و چه كم‌درآمد، تعرفه برق اينقدر پايين نيست، گفت: در سال 89 با اجراي هدفمندي يارانه‌ها يك بار قيمت‌ها به طورجهشي بالا رفت و بعد از آن ديگر متوقف شد، اين در حالي است كه بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد ظرف پنج سال قيمت حامل‌هاي انرژي به قيمت‌هاي واقعي اقتصادي برسد.
وزير نيرو ادامه داد: قيمت برق در اين سال‌ها ثابت مانده، در حالي كه هزينه بنگاه‌هاي برق دائم همراه با تورم در حال افزايش است.
   نگران خاموشي برق در سال آينده هستيم
چيت‌چيان گفت: اين موضوع موجب شد رشد ظرفيت توليد برق از 8 درصد در سال‌هاي گذشته به 2درصد برسد و با اين شرايط در سال آينده به 2/1 درصد مي‌رسد و اين نگراني ايجاد شود كه در سال‌هاي آينده خاموشي داشته باشيم.
چيت‌چيان با اشاره به اينكه وزارت نيرو و صنعت آب و برق يكي از بخش‌هاي موفق و پيشرو در امر خوداتكايي است، گفت: درحال حاضر نيروگاه‌هاي بادي، حرارتي، آبي و همچنين پست‌هاي بزرگ برق، شبكه‌هاي انتقال و توزيع، حساس‌ترين تجهيزات و سيستم‌هاي كنترل همه اينها به دست صنعتگران داخلي ساخته مي‌شود. وي ادامه داد: علاوه بر اين توربين‌هاي 5/2 مگاواتي بادي و توربين‌هاي 660 مگاواتي بادي همه تجهيزاتش به طور كامل در داخل ساخته مي‌شود و در بحث صادرات تجهيزات نيز موفق عمل كرده‌ايم. وزير نيرو اظهار داشت: رشد بهره‌وري و تقويت رقابت‌پذيري اقتصاد از مسائل مورد تأكيد رهبري است و در اين زمينه نيز برنامه جهادي طراحي كرده‌ايم كه از مهر امسال تا مهر سال آينده ميزان تلفات شبكه انتقال و توزيع را به زير 10 درصد در برق برسانيم.
   نصب سيستم هوشمند كاهش تلفات آب
وزير نيرو در خصوص تلفات آب نيز گفت: در شهرهاي قم، مشهد، شيراز و تهران سيستم هوشمند كاهش تلفات آب را به اجرا گذاشته‌ايم و اين امر به تدريج در 147 شهر كشور توسعه پيدا مي‌كند. وي افزود: توانسته‌ايم از اين طريق تلفات 7/24 درصدي شبكه‌هاي آب شهري را به 2/19 درصد تا سه، چهار سال آينده كاهش بدهيم. وي تصريح كرد: اميدواريم با توجه به جهت‌گيري‌هاي رهبري در اقتصاد مقاومتي بتوانيم از تمام ظرفيت‌هاي كشور استفاده كنيم تا سطح مديريت منابع آب را بالا ببريم. وزير نيرو افزود: شبكه برق كشور به هفت كشور منطقه متصل است و به چهار كشور تركيه، عراق، پاكستان و افغانستان ما صادركننده خالص هستيم. وي ادامه داد: از كشورهاي جمهوري آذربايجان و تركمنستان واردات برق داريم و در مورد كشور ارمنستان نيز مبادله برق داريم.
وزير نيرو اظهار داشت: مجموعاً در سال حدود 12ميليارد كيلووات ساعت برق صادر مي‌كنيم كه اين در كل كشورهاي منطقه منحصر‌به‌فرد است. چيت‌چيان در ادامه بدهي انباشته شده بخش برق را حدود 24هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: با اين شرايط سرمايه‌گذاري در اين بخش كم مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن