تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819700993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه اي براي گسترش دستگاه هاي کارت خوان نداريم/ سطح کيفي 97.5 درصدي پرداخت هاي الکترونيک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۸ب.ظ)
مدير کل فناوري بانک مرکزي: دغدغه اي براي گسترش دستگاه هاي کارت خوان نداريم/ سطح کيفي 97.5 درصدي پرداخت هاي الکترونيک از ابتداي سال جاري تا نيمه اسفند تعداد تراکنش هاي شتاب به 13 ميليارد و تراکنش هاي سيستم شاپرک به 14.5 ميليارد رسيده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ناصر حکيمي مدير کل فناوري بانک مرکزي درخصوص وضعيت شبکه هاي شتاب و شاپرک در روزهاي پاياني سال، اظهارکرد: درباره گسترش دستگاه هاي کارت‌خوان‌هاي سيار هيچ دغدغه‌اي وجود نداشته و از لحاظ امنيتي مشکلي نيز نخواهد بود چرا که ممکن است در مکان‌هايي امکانات مخابراتي کامل نبوده و محدوديت اينترنتي وجود داشته باشد که در اين شرايط از سرويس هاي سيار استفاده مي شود و از نظر اجرايي مشکلي را ايجاد نخواهد کرد.
وي در ادامه درخصوص تصميم اخير بانک مرکزي در رابطه با محدود کردن سقف دريافت چک سه بانک و ارتباط آن با چکاوک تاکيد کرد: اين موضوع هيچ ارتباطي به چکاوک ندارد و در حال حاضر چهار اتاق پاياپاي هم فعال هستند، بنابراين اگر چکاوک هم وجود نداشت اين بخشنامه بانک مرکزي باز هم اجرايي مي شد.
حکيمي اشاره اي هم به آخرين وضعيت بررسي کارمزدگيري از صاحبان کارت خوان‌ها داشت و گفت:‌ اين موضوع همچنان در نوبت بررسي شوراي پول و اعتبار است و ما جزييات کاملي را به طور محرمانه به اين شورا گزارش کرده ايم اما با توجه به حجم برنامه‌هاي شورا بايد منتظر بمانيم تا نوبت به بررسي موضوع کارت‌خوان‌ها برسد.
مدير کل فناوري بانک مرکزي در ادامه به توضيحاتي در مورد وضعيت شبکه پرداخت الکترونيک در روزهاي پاياني سال پرداخت و گفت: تاکنون وضعيت پايدار و مطلوبي داشته ايم به گونه اي که حدود 99.9 درصد تراکنش‌ها در شبکه شتاب و 99.3 درصد در شاپرک موفق بوده بنابراين کمتر از يک درصد تراکنش ناموفق وجود داشته که بيانگر وضعيت مطلوبي است.
حکيمي افزود: در ايام اخير تراکنش‌هاي روزانه در شتاب بين 53 تا 56 ميليون و در شاپرک بين 58 تا 59 ميليون بوده است. از ابتداي سال تا نيمه اسفند تعداد تراکنش هاي شتاب به 13 ميليارد و در شاپرک به 14.5 ميليارد رسيده است.
مدير کل فناوري بانک مرکزي با اشاره به افزايش سطح کيفي خدمات براي عملکرد بانک‌ها در پرداخت الکترونيک گفت:‌ از تير امسال سطح کيفي که بايد بانک‌ها خود را با آن منطبق کنند را به 97.5 درصد افزايش داده ايم بنابراين اگر عملکرد آن ها از اين مقدار کمتر باشد بايد هزينه آن را بپردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن