تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804238398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنايع دستي بايد از روش هاي نوين بهره مند شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۱۰ق.ظ)
مدير کل ميراث فرهنگي قزوين: صنايع دستي بايد از روش هاي نوين بهره مند شود نخستين دوره آموزشي آشنايي با خوشه هاي کسب و کار صنايع دستي با حضور هنرمندان و نمايندگاني از استان هاي منطقه شمال کشور توسط ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين طي دو روز برگزار شد.
به گزارش خبرگزار موج، محمد علي حضرتي مدير کل ميراث فرهنگي قزوين در جمع معاونين و کارشناسان صنايع دستي و هنرمندان استان هاي منطقه شمال کشور (قزوين، البرز، تهران، مازندران، گيلان، سمنان و گلستان) اجراي نخستين دوره آموزشي توسعه خوشه هاي صنايع دستي در منطقه شمال به ميزباني استان قزوين را رويدادي مثبت خواند و افزود: يکي از دغدغه هاي بزرگ دولتمردان در جهان فراهم آوردن فرصت هاي شغلي براي سطوح مختلف جامعه به خصوص جوانان و توانمندسازي بانوان است و حوزه صنايع دستي که جز صنايع کوچک به شمار مي رود مي تواند با در اختيار نهادن کارگاه هاي کوچک و امکانات خانگي زمينه را براي توليد محصولات متنوع فراهم آورده و به رونق اقتصادي خانوار کمک نمايد.
وي با اشاره به نقش به سزاي توسعه صنايع دستي و هنرهاي سنتي در جهت کارآفريني و ايجاد فرصت هاي شغلي براي اقشار مختلف جامعه افزود: قريب به دو دهه است که استراتژيست ها و برنامه ريزان اقتصاد اجتماعي رويکرد نويني را در حوزه صنايع دستي ارائه نموده اند و آن توسعه صنعتي مبني بر خوشه سازي است که مورد حمايت سازمان هاي جهاني مانند ILO و بانک جهاني نيز واقع شده و اتفاق بسيار مهمي را گرچه با تاخيري نسبتا طولاني به وجود آورده اما اين روند مي تواند حوزه صنايع دستي را دچار تحول نمايد.
حضرتي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر ضرورت بازنگري در مباني و روش هاي مورد استفاده در اين صنعت تصريح کرد: براي بهره برداري مناسب از صنايع دستي بايد در سازماندهي، توسعه و ترويج آن رويکرد هاي سنتي را کنار گذاشته و روش هاي نوين را جايگزين نماييم و به جاي تمرکز بر روي رشته هنري خاص، ريشه هاي يک صنعت را بر اساس مزيت هاي اجتماعي آن در محدوده جغرافيايي شناسايي و ارزيابي کنيم. به عنوان مثال زمينه ساخت سفال لعابدار که در استان قزوين سابقه درخشاني دارد را براي توليد و ارائه به بازار فراهم نماييم.
اين مقام مسؤول رويکرد توسعه صنايع دستي مبني بر خوشه سازي را از اولويت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دانست و اظهار داشت: اميدواريم برگزاري دوره آموزشي خوشه هاي کسب و کار صنايع دستي بتواند فضاي مناسب و کارآمدي را براي مبادله اطلاعات و شيوه شناسي در اين حوزه فراهم آورده و اين دوره آموزشي نقطه آغاز تحول در حوزه صنايع دستي باشد.
گفتني است؛ کارگاه آموزشي سيستماتيک استفاده از الگوي توسعه خوشه اي براي توسعه صنايع دستي، توسط دکتر عزيز محمدلو عضو هيات علمي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين برگزار و مباحثي در خصوص شناسايي خوشه هاي کسب و کار، شناسايي سازمان ها و نهادهاي پشتيبان ، شناسايي الگوهاي توسعه خوشه هاي کسب و کار، بازاريابي و شناسايي بازار، ايجاد شبکه و... براي شرکت کنندگان قزويني و استان هاي منطقه شمال کشور ارائه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن