تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803518198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز سال 94 با هدف ترويج گفتمان سازي صنايع دستي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۶ب.ظ)
آغاز سال 94 با هدف ترويج گفتمان سازي صنايع دستي کشور معاونت صنايع دستي سال 94 را با هدف ترويج گفتمان سازي براي تغيير سليقه ها، آرمانها، بينش ها و نگرش هاي جامعه هدف آغاز مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، بهمن نامور مطلق معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در نشست رسانه‌اي با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين حوزه افزود: در سال 93 با بضاعت مختصر معاونت صنايع‌دستي در ابتدا به اصلاح وضعيت آماري و راستي آزمايي پرداختيم که در اين حوزه کساني که شايسته حمايت بودند به‌طور واقع شناسايي شوند و کساني که شايسته دريافت تسهيلات صنايع‌دستي نيستند به‌خصوص در بحث بيمهٔ هنرمندان صنايع‌دستي از اين حوزه خارج شوند.
وي در زمينه افزايش تعداد بيمه‌شدگان صنايع‌دستي طبق آمار موجود در سال‌هاي گذشته گفت: درمجموع در حدود 70 هزار بيمه‌شده صنايع‌دستي داريم که در چند سال گذشته حدود 90 درصد از تعداد هنرمندان تحت پوشش بيمه کاسته شد؛ تلاش ما بر اين بود که اين تعداد افزايش يابد البته با پيگيري‌هاي انجام‌شده اين آمار به 20 درصد در سال جاري رسيد که اميدواريم با تخصيص اعتبار بيشتر رو به افزايش باشد.
وي بابيان اين مطلب که در زمينه توسعه صنايع‌دستي، ايجاد و راه‌اندازي جايگاه‌هاي متعدد فروش و ارائه تخصصي صنايع‌دستي از اهميت ويژه‌اي برخوردارند افزود: تابه‌حال بخش عمده ارتباط ما با حوزه توليد بوده است اما در برنامه‌هاي آتي سعي داريم که در حوزه فروش نيز ارتباط‌هاي معنادار و مؤثري برقرار کنيم. به اين دليل که اگر فروش خوب نباشد به‌طور حتم توليد صنايع‌دستي هم در کشور با مشکل مواجه مي‌شود.
نامور مطلق در رابطه با راه‌اندازي بازارچه‌هاي سوغات زيارتي در مشهد مقدس افزود: اين نمايشگاه‌ها با استقبال کم‌نظيري روبرو بود که طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته مقصد بعدي اين نمايشگاه استان قم و عتبات عاليات است.
وي در حوزه صادرات صنايع‌دستي نيز چنين ادامه داد: در حوزه صادرات وضعيت مناسب‌تر است، در سال 93 معاونت صنايع‌دستي در 7 نمايشگاه خارجي شرکت داشت که با برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده اين تعداد را به 12 نمايشگاه در سال آينده مي‌رسانيم. تلاش مي‌کنيم نقاط فروش خارج از کشور را که درگذشته در اختيار داشتيم و ازدست‌داده‌ايم را بازيابي کنيم.
وي همچنين در زمينه گسترش مراکز فروش خارج از کشور گفت: با توجه به برنامه‌ريزي کلان در حوزه ارائه و فروش هماهنگ و برنامه‌ريزي‌شده صنايع‌دستي با توجه به درخواست 5 فروشنده ايراني در کشورهاي قبرس، استراليا، امارات و 2 مرکز در هلند، تسهيلاتي براي فروش صنايع‌دستي کشورمان ارائه شد.
معاون صنايع‌دستي در ادامه نشست با اشاره بر لزوم ارائه صنايع‌دستي به‌منظور توسعه آن گفت: با راه‌اندازي (شو روم‌ها) که در فضاي موجود در محل سازمان طراحي‌شده، صنايع‌دستي اصيل کشورمان براي بازديد، معرفي و خريد سفرا و هيات هاي تجاري که به ايران سفر مي‌کنند به نمايش گذاشته مي‌شود.
وي تصريح کرد: امسال 620 بازارچه موقت داشتيم که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزايش داشته و اين افزايش به دليل برگزاري نمايشگاه در مراکز استان‌ها است.
وي در زمينه تلاش براي توسعه و قدرتمند سازي صنايع‌دستي گفت: از موضوعاتي که در هفته گذشته به نتيجه رسيد اختصاص 4 درصد تعرفه بر کالاهاي ورودي خارجي است که با تلاش رياست سازمان و همکاران پرتلاش در اين حوزه صورت گرفت. اين اختصاص سهميه به‌طور تأثيرگذاري به رونق صنايع‌دستي کمک مي‌کند.
وي در مورد ديگر اقدامات انجام‌شده براي آشنايي بيشتر مردم با صنايع‌دستي افزود: در اين حوزه با تشويق دستگاه‌ها براي خريد صنايع‌دستي به‌عنوان کالاي هديه و اعطاي صنايع‌دستي به‌عنوان هداياي غير نقدي بانک‌ها و با اختصاص صنايع‌دستي براي جوايز غير نقدي بانکي با رشد 70 درصدي روبرو شديم.
معاون صنايع‌دستي گفت: اتفاق مهم ديگري که در حوزه صنايع‌دستي رخ داد تشکيل فراکسيون صنايع‌دستي در خانه ملت، مجلس شوراي اسلامي است. به اين منظور که صنايع‌دستي در ساليان در کشور ما مغفول مانده و ديده نشده است حال با رايزني‌هاي صورت گرفته صنايع‌دستي يک پايگاه پيدا کرد که مي‌تواند در پيشبرد مباحث حقوقي کمک‌کننده باشد.
وي کالاي قاچاق را سم کشنده صنايع‌دستي برشمرد و افزود: با پيگيري‌هاي گسترده در اين زمينه سعي در کاهش اين معضل داريم ازجمله با ايجاد فروشگاه‌هاي نشان‌دار در کشور مي‌توان صنايع‌دستي اصيل و صد در صد داخلي را به مردم کشور و گردشگران ورودي عرضه کرد تا خريد در اين حوزه با اطمينان بيشتري از سوي مردم انجام شود.
نامور مطلق تاکيد کرد: از ديگر اقدامات معاونت صنايع‌دستي مي‌توان به اخذ مجوز ايجاد پايانه تخصصي صادرات صنايع‌دستي، حمايت و تجليل از فروشندگان صنايع‌دستي، برگزاري همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي متنوع، حمايت از تشکيل شوراي عالي تشکل‌هاي غيردولتي و راه‌اندازي شوراي عالي گوهر به رياست رئيس سازمان ميراث فرهنگي اشاره کرد.
وي تاکيد کرد: در همين راستا گسترش و تحکيم بازارهاي داخلي، رفع موانع توليدات صنفي، توسعه طرح سوغات زيارتي از 5 درصد به 15 درصد اجرايي شده و نيز طرح سوغات خاطره‌اي که ازهر استان الماني از جاذبه‌هاي شاخص آن به‌عنوان سوغات خاطره‌اي به گردشگران عرضه شود، که درفاز اول اين طرح در مورد استان اصفهان و شيراز است اجرايي مي‌شود از اهم فعاليت‌هاي سال 94 است.
نامور مطلق در پايان تاکيد کرد: معاونت صنايع‌دستي سال 94 را با هدف ترويج گفتمان سازي براي تغيير سليقه‌ها، آرمان‌ها، بينش‌ها و نگرش‌ها آغاز مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن