تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«استراحت مطلق» مميزي شرعي شده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «استراحت مطلق» مميزي شرعي شده
سيدضياءالدين دري كارگردان شناخته شده ايراني كه تجربيات قابل توجهي در ژانر تاريخي داشته است يكي از اعضاي شوراي پروانه نمايش است و تقريباً زودتر از بسياري از مخاطبان به همراه همكارانش در اين شورا فيلم‌ها را بازبيني مي‌كند
نویسنده : حامد مظفري 


سيدضياءالدين دري كارگردان شناخته شده ايراني كه تجربيات قابل توجهي در ژانر تاريخي داشته است يكي از اعضاي شوراي پروانه نمايش است و تقريباً زودتر از بسياري از مخاطبان به همراه همكارانش در اين شورا فيلم‌ها را بازبيني مي‌كند.  دري درباره حاشيه‌هايي كه بر سر عدم اكران برخي فيلم‌هاي مجوزدار پديد آمد به سينماژورنال گفت: درباره اينگونه فيلم‌ها بايد فيلم به فيلم صحبت كنيم. مثلاً ماجراي فيلم «خانه پدري» متفاوت است از «عصباني نيستم».

  مشكلات «خانه پدري» از دولت قبل به جا مانده
ضياءالدين دري گفت: در مورد فيلم عياري ماجرا به دولت فعلي برنمي‌گردد و مشكلات آن پيشامدي بود كه از دولت قبل به جا مانده بود و در نهايت باعث شد فيلم نتواند به اكران خود ادامه دهد.  وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا جلوگيري از اكران فيلم‌هاي مجوزدار مانند «عصباني نيستم» و «خانه‌پدري» سبب‌ساز سلب اعتبار پروانه نمايش نمي‌شود، گفت: ببينيد، وزارت ارشاد وقتي در برابر مخالفان نمي‌ايستد كه مي‌بيند از صدور پروانه نمايش سوء استفاده شده به بيان بهتر وزارت ارشاد درست آنجايي كه مي‌بيند بخشي از مخالفان ادعاهاي درست مطرح مي‌كنند در موضع خود تجديدنظر مي‌كند.

  وزارت ارشاد آنجايي عقب‌نشيني مي‌كند كه خللي بر كار وارد است
وي ادامه داد: مدير رده بالاي سينما اگر اطمينان داشته باشد فيلم قابل دفاع است بايد آن را پيش وزير كشور، رئيس‌جمهور و حتي بالاتر ببرد و سعي كند درباره شبهات با آنها صحبت كند. وزارت ارشاد آنجايي عقب‌نشيني مي‌كند كه خللي بر كار وارد است.
امسال و در آستانه جشنواره و سپس به هنگام برگزاري آن نيز تعدادي فيلم حاشيه‌ساز داشتيم. شايد اين حواشي به اندازه سال قبل نبود اما در مورد فيلمي چون «خانه دختر» سبب ساز معلق ماندن وضعيت پروانه نمايش اثر شد. دري درباره وضعيت «خانه دختر» به سينماژورنال گفت: در جلسه‌اي كه بنا بود «خانه دختر» بازبيني شود من نبودم و زماني رسيدم كه نمايش فيلم تمام شده بود. من فقط صورتجلسه را خواندم و نظرات همكاران ديگر كه اصلاحاتي را پيشنهاد كرده بودند ديدم.
وي درباره تعابيري كه برخي رسانه‌ها از «خانه دختر» بيرون كشيده‌اند، بيان داشت: حتماً در ساختمان بصري فيلم، حركتي صورت گرفته كه شبهاتي را مطرح كرده است. وقتي برداشت چند نفر درباره فيلم برداشت خاصي است حتماً اشاراتي در فيلم بوده كه اين برداشت را ايجاد كرد و حالا كارگردان اثر اگر واقعاً قصدش چيز ديگري بود مي‌تواند راش‌هاي شبهه برانگيز را حذف كند.

  يك سري اصلاحات جزئي به «استراحت مطلق» وارد شده
سيدضياءالدين دري درباره تازه‌ترين فيلم عبدالرضا كاهاني يعني «استراحت مطلق» و وضعيت مميزي آن به سينماژورنال گفت: يك سري اصلاحات جزئي به فيلم وارد شده و كاهاني نيز در نسخه مجوزگرفته اين اصلاحات را اعمال كرده است.  اين عضو پروانه نمايش درباره بحث برانگيز بودن نماهاي دو نفره زن و مرد محوري داستان بيان داشت: كاهاني پيش خود فتواي شرعي صادر كرده كه چون بازيگران اين دو كاراكتر زن و شوهر هستند مي‌تواند يك سري نماها را با حضور آنها نشان دهد در صورتي كه مميزي‌هاي شرعي شامل حال همه بازيگران و همه فيلم‌ها مي‌شود.
دري درباره شنيده‌هايي مرتبط با مميزي سياسي «استراحت مطلق» اظهار داشت: فيلم هيچ اشاره سياسي ندارد و مميزي‌هاي آن نيز مربوط به مقولات شرعي است.
 
 مميزي «دلم ميخواد» در حد يكي دو كلمه است
يكي ديگر از فيلم‌هاي بحث برانگيز امسال «دلم مي‌خواد» بهمن فرمان آرا است كه دري درباره حذفيات وارده به آن بيان داشت: مميزي چنداني به فيلم وارد نشده و در حد يكي دو كلمه از كل فيلم حذف شده است. عدم حضور در جشنواره هم ربطي به مميزي ندارد.  سيدضياءالدين دري درباره اصلاحات كمدي «نهنگ عنبر» هم به سينماژورنال اظهار داشت: بعد از اولين نمايش فيلم در شورا، يك سري اظهارنظرات مطرح شد و كارگردان نيز سعي كرد با نهايت صبوري و تعامل فيلم را مجدداً تدوين كند.  وي ادامه داد: اتفاقاً اين اصلاحات به نفع فيلم تمام شد و سبب‌ساز آن گرديد كه لحظات خوبي در «نهنگ عنبر» وجود داشته باشد و باعث شود فيلم تفاوت‌هايي با كمدي‌هاي هم رده خود داشته باشد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن