تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813052292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن مهر به کرامت انساني طبقه محروم جامعه خدشه وارد کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۳۶ب.ظ)
رئيس دانشکده هنر و معماري واحد علوم و تحقيقات: مسکن مهر به کرامت انساني طبقه محروم جامعه خدشه وارد کرده است رئيس دانشکده هنر و معماري واحد علوم و تحقيقات گفت: مسکن مهر پاسخ مسأله بد مسکني در کشور ماست. مسکن مهر به کرامت انساني طبقه محروم جامعه ما خدشه وارد کرده است، همچنين اکثر منابع مالي کشور چيزي حدود 50 درصد آن صرف ساختن مسکن مهر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حميد ماجدي در اين نشست گفت: کشور ما تا دههٔ 40 شمسي با مشکل مسکن مواجه نبوده است اگر هم مشکلي در رابطه با مسکن وجود داشت عدم وجود واحد مسکني براي خانوارهاي شهري نبود، بلکه اين مشکل مربوط به مسائل ايمني بود و اينکه بافت‌هاي قديمي و فرسوده در مقابل مخاطرات طبيعي ناامن بودند.
وي بابيان اين که مسکن يکي از سه نياز اوليه يک جامعه است، ادامه داد: کساني که در بافت‌هاي فرسوده و يا زاغه‌ها زندگي مي‌کنند باعث به وجود آمدن تبعات اجتماعي زيادي ازجمله: عدم دسترسي به خدمات شهري، نداشتن شغل مناسب و بيکاري مي‌شود.
وي تصريح کرد: واحدهاي مسکن مهر که تعداد آن‌ها بالغ‌بر 2 ميليون واحد است با ضوابط فعلي و استانداردهاي موجود بافت فرسوده محسوب مي‌شوند. هم‌چنين شهرسازان نيز مقصر مي‌باشند زيرا با برنامه‌ها و طرح‌هاي موجود که بدون کار کارشناسي درست انجام‌شده است باعث حاشيه‌نشيني مي‌شوند.
دکتر محمد نقي زاده، استاد دانشگاه و عضو هيأت علمي واحد علوم و تحقيقات در رابطه با مشکل بد مسکني در اين نشست گفت: يکي از مشکلاتي که در رابطه با مسکن و حاشيه‌نشيني با آن روبه‌رو هستيم تغيير شيوهٔ زندگي است و براي رفع آن بايد ياد بگيريم که چگونه از ابزار و ادوات موجود استفاده کنيم.
دکتر کمال‌الدين شهرياري از استادان رشته شهرسازي و نماينده سابق مجلس ايران در اجلاس اسکان بشر گفت: در حال حاضر کمبود مسکن و عرضهٔ مسکن مشکل اصلي کشور ما نيست؛ بلکه اين مشکل به مسائل مالي و تأمين مالي مسکن برمي‌گردد.
وي اظهار داشت: اگر در کشور با مشکل بدمسکني روبرو هستيم به دليل اين است که حاشيه‌نشين‌ها و بد مسکن‌ها تجلي سرخوردگي ناشي از مهاجرت‌هاي بي‌ رويه به کلان‌شهرهاست.
دکتر شهرياري بابيان اين مطلب که نبود شغل مناسب، خدمات کافي در روستاها و شهرهاي کوچک به‌خصوص براي اقشار جوان و تحصيل‌کرده باعث رشد روزافزون پديده مهاجرت شده است، افزود: مهاجران از طرف کلان‌شهرها نيز پس‌زده مي‌شوند و به حاشيه‌هاي شهرپناه مي‌برند.
وي تاکيد کرد: اگر در کشور به بحث آمايش سرزمين، ايجاد تعادل منطقه‌اي و توزيع متعادل جمعيت توجه مي‌کرديم امروز با اين مشکلات مواجه نمي‌شديم.
دکتر شهرياري تصريح کرد: سياست‌هاي غلط و نادرست مسؤولان و هم‌چنين وزراي مسکن و شهرسازي که مسائل شهرسازي و بالادست مسکن را به‌درستي نمي‌شناسند و تنها به کالبد مسکن توجه دارند باعث شده است که امروز دچار بحران بدمسکني و حاشيه‌نشيني باشيم.
به گفته وي بحران بدمسکني و حاشيه‌نشيني منجر به ساخت مسکن در کوه‌هاي اطراف تهران به‌عنوان مسکن مهرشده است و اين مسأله باعث به وجود آمدن بدترين بدمسکني در آينده مي‌شود.
دکتر حسين ذبيحي از استادان دانشکده هنر و معماري واحد علوم و تحقيقات در اين نشست گفت: مسکن داراي ابعاد متفاوتي است و نبايد صرفاً بخش کالبدي مسکن را در نظر گرفت بلکه بايد به قسمت‌هاي غير کالبدي آن نيز پرداخت که شامل ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و روان‌شناختي است.
وي ادامه داد: تمرکز بيشتر برنامه ريزان مسکن در کشورهاي در حال‌ توسعه ازجمله ايران بر روي مسائل مربوط به کالبد مسکن است و اين مسأله‌ساز است.
دکتر مرتضي طلاچيان از اساتيد دانشکده هنر و معماري واحد علوم و تحقيقات نيز در اين نشست تخصصي گفت: مسکن تنها مسأله حاد کشورهاي در حال‌ توسعه و جهان سوم از جمله کشور ما نيست؛ بلکه مشکل اساسي ما به فقدان برنامه‌ريزي در سطح کلان در مديريت شهري بازمي‌گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن