تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819574696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت وقف براي توسعه فرهنگي کشور بسيار بالا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۳ب.ظ)
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ظرفيت وقف براي توسعه فرهنگي کشور بسيار بالا است وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر ظرفيت عظيم وقف در توسعه فرهنگي کشور گفت: انسان‌هاي خير مي‌توانند به چاپ برخي از کتاب‌ها کمک کنند تا شاهد بهره‌مندي از توان وقف براي رشد فرهنگي کشور باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نقش متقابل نهاد وقف و رسانه براي توسعه و ترويج اين سنت حسنه، گفت: اهميت و ويژگي سنت حسنه وقف براي کشور و جامعه برکسي پوشيده نيست و هم از آن‌سو همه‌کساني که در حوزه رسانه فعاليت مي‌کنند، اعم از روزنامه‌نگاران، برنامه‌سازان صداوسيما، هنرمندان و سينماگران و ساير کساني که مي‌توانند اين فرهنگ را به مردم منتقل کنند، بر اين امر واقف‌اند.
وي افزود: دست‌ اندرکاران رسانه بايد ابزار رسانه‌اي خود را در اختيار مردم قرار دهند تا مروج فرهنگ متعالي وقف در کشور باشند، يکي از نمونه‌هاي موفق ساخت سريال پرده‌نشين است که به صورت کاملا حرفه‌اي به موضوع وقف پرداخت و ما بايد بيش از اين به ساخت توليدات موفق رسانه‌اي اهتمام داشته باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: فرهنگ وقف به‌ تدريج بايد جاي خود را باز کند تا آثار و نقش بي‌بديل و منافع آن براي مردم تبيين شود و متوليان وقف هم بسياري از اقداماتي که به‌خصوص طي چند قرن اخير به ثبت رسيده است و امروز ما شاهد بهره‌وري از منافع اين موقوفات هستيم به مردم عرضه کنند تا آحاد جامعه با آن آشنا شوند.
جنتي عنوان کرد: اکنون بسياري از بيمارستان‌ها، مراکز آموزشي، درمانگاه‌ها، مدارس و...، ازجمله موقوفاتي است که از گذشته به‌جامانده است و ميليون‌ها نفر دارند از آن متنعم مي‌شوند، بنابراين رسانه‌ها نيز براي آگاهي مردم بايد اين دستاوردها را معرفي کنند.
وي افزود: موضوعي که من بر آن تاکيد دارم استفاده از فضاي مجازي براي توسعه و ترويج فرهنگ وقف است، ما بيش از اين مي‌توانيم از شبکه‌هاي اجتماعي بهره‌برداري کنيم تا آحاد جامعه با اين مقوله آشنا شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نقش وقف در رشد و پيشبرد اهداف فرهنگي کشور هم گفت: همان‌طور که مي‌دانيد از گذشته تاکنون هزاران مدرسه، حوزه علميه و مرکز فرهنگي و قرآني، مسجد و حسينيه در کشور ساخته‌ شده است که ثمره سنت حسنه وقف بوده و به گسترش فرهنگ، علم و دانش‌اندوزي و معنويت کمک کرده است.
وي اظهار کرد: حتي بسياري از مراکز آکادميک و دانشگاهي کشور نيز ازجمله موقوفات کشور هستند، اما؛ اکنون ما علاوه بر اين موضوعات مي‌توانيم از ظرفيت موقوفات براي حمايت از فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي بيش از پيش بهره‌مند شويم، بنابراين نيازمند فعاليت و بسترسازي براي جهت‌دهي به نيات واقفان هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: حتي انسان‌هاي نيکوکار مي‌توانند براي چاپ برخي از کتاب‌ها که ناشر و يا مؤلف آنها توان چاپ ندارند، بخشي از اموال خود را وقف کنند تا شاهد بهره‌مندي از توان وقف براي رشد فرهنگي کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن