تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي ايران براي اعطاي بورسيه‌هاي تحصيلي به لبناني‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۳۹ب.ظ)
ابراهيمي‌ترکمان در ديدار با وزير آموزش عالي لبنان خبر داد: آمادگي ايران براي اعطاي بورسيه‌هاي تحصيلي به لبناني‌ها رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صبح امروز، ۱۲ اسفندماه با الياس بوصعب، وزير آموزش عالي و پرورش لبنان ديدار و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران بر اعطاي بورسيه‌هاي تحصيلي به خصوص زبان فارسي تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوذر ابراهيمي‌ترکمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صبح امروز، 12 اسفندماه با الياس بوصعب، وزير آموزش عالي و پرورش لبنان ديدار و درباره راههاي توسعه همکاري‌هاي تهران و بيروت در حوزه فرهنگي و آموزشي گفت‌وگو کرد.
در اين ديدار که محمد فتحعلي، سفير کشورمان حضورداشت، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به جايگاه مطلوب زبان فارسي و استقبال لبناني‌ها از اين زبان، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي اعطاي بورسيه‌هاي تحصيلي به ويژه زبان فارسي آمادگي دارد و همچنين، خواستار اقدام متقابل طرف لبناني‌ها هستيم.
وي با اشاره به دريافت بورسيه‌هاي تحصيلي دانشجويان لبناني، براي تحصيل در ايران، خواستار بررسي راه هاي ارتقاء تدريس زبان و ادبيات فارسي با همکاري دانشگاه لبنان شد و گفت: جايگاه مطلوب زبان فارسي در لبنان مي تواند موجب گسترش هرچه بيشتر روابط دو کشور گردد.
ابراهيمي‌ترکمان با اشاره به اينکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي داراي بيش از 80 نمايندگي فرهنگي در 60 کشور است، گفت: يکي از اهداف اين سازمان اعطاي بورس تحصيلي به ويژه در حوزه زبان فارسي است.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به گذشت 36 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، محتواي کتب درسي دانش آموزان لبناني را در خصوص ايران قديمي دانست و گفت: اين سازمان براي بروز رساني اطلاعات موجود در کتب درسي لبنان آمادگي دارد.
وي به سفر سه ماه پيش خود به لبنان و ملاقات با دکتر عدنان سيد حسين، رئيس دانشگاه لبنان اشاره کرد و گفت: اين سازمان آمادگي دارد تا گروه زبان فارسي دانشگاه لبنان را به مقطع کارشناسي ارشد و دکترا ارتقاء دهد.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به تعداد قابل توجهي از فارغ‌التحصيلان لبناني از دانشگاه‌هاي ايران، آن را موجب خدمات علمي به دولت و ملت لبنان دانست.
الياس بوصعب وزير آموزش عالي و پرورش لبنان با تاکيد به اينکه انقلاب اسلامي از زندگي مشترک طوايف و پيروان اديان مختلف در ايران صيانت کرد، گفت: گسترش و تقويت همه جانبه روابط و به ويژه همکاري هاي فرهنگي، علمي و آموزشي تهران و بيروت ضروري است.
وي به سفر اخير خود به تهران براي شرکت دراجلاس وزيران علوم، فناوري و نوآوري جنبش عدم تعهد اشاره و اظهارات حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس را بسيار مهم توصيف کرد.
وزير آموزش عالي لبنان با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران درحوزه فناوري در ميان کشورهاي جهان در رتبه 17 قرار دارد، گفت: خواستار گسترش و تقويت روابط و همکاري هاي دانشگاه هاي لبنان و ايران هستيم.
وي، گسترش روابط و همکاري هاي فرهنگي و اقتصادي بين ايران و لبنان را خوب ارزيابي و خاطرنشان کرد: در اين دو عرصه، فرصت هاي زيادي فراروي دو کشور وجود دارد.
ابراهيمي ترکمان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در راس هياتي براي شرکت در ششمين دور گفت‌وگوي ديني با کليساي ارمني حوزه سيليسي با عنوان «همکاري مسلمانان و مسيحيان براي ايجاد صلح عادلانه در منطقه» 11 اسفندماه به لبنان سفرکرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن