تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت از طرح ساماندهي دانشگاه تهران و علوم پزشکي بهترين پشتيباني دولت از اين دانشگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
وزير علوم: حمايت از طرح ساماندهي دانشگاه تهران و علوم پزشکي بهترين پشتيباني دولت از اين دانشگاه است دكتر محمدفرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: حمايت از طرح ساماندهي دانشگاه تهران و علوم پزشکي بهترين پشتيباني دولت از اين دانشگاه است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر فرهادي در مراسم بزرگداشت هشتادمين سال تصويب قانون تأسيس دانشگاه تهران که در تالار فردوسي اين دانشگاه برگزار شد، در خصوص تاريخچه دانشگاه تهران اظهار داشت: هشتاد سال پيش در سال ۱۳۱۳ شمسي با تصويب قانون اول مرکز جامع ملي کشور بنيان نهاده شد و نامش را دانشگاه تهران گذاشتند اکنون در حالي دانشگاه مادر و نماد آموزش علمي کشور نام‌گرفته که سابقه و تاريخ طولاني و خوبي دارد.
وزير علوم افزود: سابقه دانشگاه به هزار و ۷۰۰ سال پيش بازمي‌گردد و در ايران نخستين بار توسط اميرکبير دارالفنون تأسيس شد چندي بعد لايحه تأسيس در سال ۱۳۱۲ تدوين و تهيه شد و در هشت خرداد ۱۳۱۳ مراکز آموزشي اعم از دارالفنون و مراکز ديگر تحت عنوان دانشگاه تشکيل‌شده و به فعاليت پژوهشي اهتمام ورزيدند.
وي در ادامه بيان داشت: از آغاز فعاليت آموزشي اين دانشگاه تاکنون همواره افرادي شايسته و صاحب‌نام مانند همايون، مهدي آذر، محمد غريب، بديع‌الزمان فروزان فر، محمود حسابي، دهخدا، معين، مصطفي چمران، محمد مفتح، مرتضي مطهري، مسعود علي محمدي و محمدابراهيم پاريزي به تحصيل پرداختند.
وزير علوم در ادامه گفت: دانشگاه تهران به دليل برخورداري از پيشينه و قدمت بهره‌برداري از استادان شايسته و دانشجويان ممتاز و امکانات آموزشي و پژوهشي همواره از جايگاه مناسبي برخوردار بوده و حفظ جايگاه اين دانشگاه و توسعه فعاليت‌هاي آن در فضاي تلاش نيازمند برنامه‌هاي منسجم و سالانه و دوره‌اي است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: سياست‌هاي کلي نظام در عرصه فناوري که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ‌شده و اسناد بالادستي و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد براي بهبود اوضاع کشور، سطح انتظارات از دانشگاه‌هاي کشور بخصوص دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران را بالابرده است و اميدوارم اين برنامه بهانه‌اي براي افزايش روند کاري طرح ساماندهي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران باشد که بي‌شک احياي اين طرح مي‌تواند مهم‌ترين پشتيباني دولت از اين دانشگاه باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن