تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820843531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شلیک موشک بالستیک از کره شمالی/ وضعیت در یک قدمی جنگ قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


خبرگزاری آلمان؛
شلیک موشک بالستیک از کره شمالی/ وضعیت در یک قدمی جنگ قرار دارد
واشنگتن این پیشنهاد را تهدیدی غیرمستقیم به انجام آزمایش‌های هسته‌ای جدید از سوی کره شمالی تلقی کرده و آن را رد کرده بود.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، کره شمالی همزمان با مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا که در آن بیش از ۲۰۰ هزار سرباز شرکت دارند، دو موشک کوتاه‌برد شلیک کرد. گفته می‌شود این دو موشک بالستیک از نوع "اسکاد" بوده‌اند.    

کره شمالی در اوایل فوریه سال جاری میلادی نیز دست به آزمایش موشکی زده بود.     روز دوشنبه (۲ مارس/ ۱۳ اسفند) رزمایش مشترک سالانه ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی آغاز شد. در این مانور ۲۰۰ هزار سرباز ارتش کره جنوبی و ۳۷۰۰ سرباز آمریکایی شرکت می‌کنند.   وب سایت دویچه وله نوشته است: کره شمالی این همکاری نظامی را اقدامی تحریک‌آمیز متخاصمانه علیه خود می‌داند و حال به این رزمایش واکنشی نظامی نشان داده است.    

    به نقل از خبرگزاری آلمان به نقل از فرماندهی کل کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی همزمان با مانور مزبور دو موشک کوتاه‌برد بالستیک از نوع "اسکاد" شلیک کرده است.   این دو موشک که برد آنها بر حدود ۵۰۰ کیلومتر بالغ می‌شده، از سواحل غربی کره شمالی شلیک شده و پس از پیمودن مسافتی بالغ بر ۴۹۰ کیلومتر در آب‌های دریای ژاپن (دریای شرق) فرود آمده‌اند.   پیش از این واکنش نظامی نیز کره‌شمالی با لحنی تند به رزمایش مشترک آمریکا و همسایه جنوبی خود اعتراض کرده و آن را خصومت‌گرایی تلقی کرده بود.    

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا     رسانه‌های کره شمالی به نقل از مقامات ارتش خلق این کشور نوشته بودند که "وضعیت در شبه‌جزیره کره در یک قدمی جنگ قرار دارد".   کره جنوبی و آمریکا در مقابل اتهامات کره شمالی را که رزمایش مشترک دو کشور را آماده‌سازی در راه شروع جنگ خوانده بود، بی‌اساس دانسته و آن را رد می‌کنند.   بی بی سی نیز با پوشش این خبر آورده است: رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای گفت که این موشک ها اوایل دوشنبه پرتاب شد و احتمالا از نوع اسکاد سی و اسکاد دی بوده است.    

    او گفت که ارتش در مورد هرگونه پرتاب های تازه هوشیار خواهد بود.   در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که کره شمالی اعلام کرد در صورتی که آمریکا از انجام رزمایش مشترک با کره جنوبی چشم‌پوشی کند، این کشور نیز از انجام آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای صرف نظر خواهد کرد.   واشنگتن این پیشنهاد را تهدیدی غیرمستقیم به انجام آزمایش‌های هسته‌ای جدید از سوی کره شمالی تلقی کرده و آن را رد کرده بود.   این نخستین بار نیست که تنش‌های میان پیونگ یانگ و سئول با برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی بالا می‌گیرد. کره شمالی دو سال پیش حتی تهدید کرده بود که در صورت انجام چنین مانور مشترکی دست به ضربه‌ای هسته‌ای خواهد زد.     103  



۱۱/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن