تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805164008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار داغ اجاره کارت‌های بازرگانی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزها کارزارهای انتخاباتی اتاق‌های بازرگانی، بدعت‌هایی را به خود می‌بیند که حتی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر با تجربه کابینه یازدهم را نیز به تعجب واداشته، او اما پیش از آنکه کار از کار بگذرد، دست به قلم شده و دستوری را به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی صادر کرده که جلوی استفاده از اجاره کارت‌های بازرگانی برای کسب رای هرچه بیشتر را در انتخابات بگیرد.

به گزارش تراز ، چند روزی بیشتر به برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی باقی نمانده است و هر دم از باغ این رای‌گیری بری می‌رسد و خبرهایی به گوش می‌رسد که چندان شایسته بخش خصوصی کشور که قرار است بار سنگین دولت را به دوش بکشد، نیست.

بخش خصوصی که این بار با شعار مبارزه با فساد و رانت‌خواری به عرصه انتخاباتی ورود پیدا کرده است و تقریبا در شعارهای انتخاباتی اکثر ائتلاف‌ها و گروه‌هایی که برای حضور در این انتخابات تشکیل شده‌اند، به چشم می‌خورد اما گویا چشمه فساد همین نزدیکی است و برخی چندان خود را از آن سیراب کرده‌اند که به نظر می‌رسد نتوانند از آن دل بکنند.

موضوع از آن قرار است که این روزها، بازار اجاره کارت‌های بازرگانی داغ شده است؛ شاید هم رقابت آنچنان فشرده است که برخی شانسی برای حضور دوباره خود در ساختمان خیابان وزرا نمی‌بینند و شاید هم، می‌خواهند کرسی‎های بیشتری را به طیف حامی و مورد علاقه خود اختصاص دهند.

در این میان اما برخی شیطنت‌ها و تحت تاثیر قرار دادن‌های انجمن نظارت برای صدور برخی مصوبات نیز مشاهده می‌شود، به این معنا که برخی انجمن نظارت را مجبور به صدور بخشنامه‌هایی می‌کنند که در ورای آنها، مقاصد عده‌ای خاص را تامین می‌کند اما گویا محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق برخی اعضا در جریان قرار گرفته و با نامه‌هایی که از سوی آنها دریافت کرده، به این موضوع ورود پیدا کرده است.

در واقع، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی، به تازگی مصوبه ای را داشته که براساس آن، هیات مدیره تشکل‌ها می‌توانستند کارت‌های بازرگانی اعضای تشکل خود را جمع کرده و از طرف آنها وکیل باشند که رای بدهند.

برخی اعضای ائتلاف‌ها نیز که البته چند دور‌ ای هم عضو هیات نمایندگان بوده اند، دست به کار شده اند و با اطلاع پیش از موعد از این مصوبه، کارت‌های بازرگانی تشکل‌های حامی خود را جمع کرده تا در روز رای گیری انتخابات اتاق بازرگانی در هجدهم اسفندماه، رای‌ها را به نفع خود مصادره کنند.

اما این اقدام، با برخورد وزیر صنعت، معدن و تجارت مواجه شده و او روز گذشته دستور داده تا این مصوبه انجمن نظارت اصلاح شده و کسی حق رای دادن به جای فرد دیگری در انتخابات اتاق را نداشته باشد.

البته در دوره قبلی انتخابات اتاق‌های بازرگانی، ارایه رای وکالتی از سوی برخی دیگر، پذیرفته شده نبود و همین امر، سبب شد تا بسیاری از رای‌های غیرواقعی ریزش کرده و تنها خود اشخاص با در دست داشتن کارت‌های بازرگانی، به پای صندوق‌های رای بروند، اگرچه علیرغم این تدابیر، باز هم برخی رای‌های غیرواقعی به صندوق رای انداخته شد.

طی روزهای گذشته نیز برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در هشدارهایی اعلام کردند که بیم آن را دارند که عده‌ای با کارت بازرگانی غیرواقعی، پای صندوق‌های رای حاضر شوند، به این معنا که آنها کارت‌های بازرگانی که متعلق به آنها نیست ولی در روز رای گیری از سوی عده‌ای خاص، در اختیارشان گذاشته می شود را دریافت کرده، پولی در مقابل این همکاری می‌ستانند و رایی به نفع کاندیدای مورد نظر به صندوق رای می اندازند.


منبع: تابناک


دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 12:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن