تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803989620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اهداف اقتصادی مقاومتی عقب‌تر هستیم/ تکمیل حلقه‌های ناتمام نهضت زنجیره ارزش یعنی اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی‌گوید: اگر زنجیره ارزش هماهنگ و موزون حرکت دهیم، اهداف اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد اما تا حدودی نسبت به اهداف اقتصادی مقاومتی عقب‌تر هستیم، زیرا صنایع تکمیلی توسعه پیدا نکردند.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: عبدالحسین بیات مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی در گفتگو با تراز در پاسخ به این سؤال که نقش صنعت پتروشیمی در اقتصادی مقاومتی چیست، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک مبنای اقتصادی که استحکام، استمرار و پایداری در اقتصاد یک کشور است که در درون مستحکم باشد و در برون هم بتواند ابعاد بین‌المللی و جهانی پیدا کند.

وی افزود: اگر به این مقوله با این مبنا نگاه کنیم و در صنعت نفت نگاهمان به زنجیره و تکمیل آن باشد، منطبق بر اقتصاد مقاومتی است. در صنعت نفت بخش پایین‌دست صنعت پتروشیمی است و در خود این صنعت، صنایع میانی و تکمیلی داریم که با توسعه آن و ایجاد ارزش‌افزوده، منطبق بر اقتصاد مقاومتی است.
معاون اسبق وزیر نفت با بیان اینکه این موضوع در تحریم‌ها ثابت شد، گفت: علیرغم اینکه نفت ما تهدید پذیر و تحریم پذیر است، اما در پتروشیمی وقتی بدخواهان و کسانی که تحریم ظالمان را تحمیل کردند، خیلی نتوانستند پتروشیمی را تحریم کنند.
بیات ادامه داد: خصوصاً در بخش‌های مثل تولید، فروش، بازاریابی و ... که به نتیجه رسیده بودیم، اما تا حدودی نسبت به اهداف اقتصادی مقاومتی عقب‌تر هستیم، زیرا صنایع تکمیلی توسعه پیدا نکردند و اگر به این زنجیره سرعت دهیم، به‌واسطه آن نیازهای اقتصادی، رفاهی و اجتماعی کشور را می‌توانیم تأمین کنیم.
وی گفت: اگر این کار را انجام دهیم نه‌تنها نیازها در درون نظام و از منابع نظام تأمین خواهد شد؛ بلکه می‌توانیم با صادرات آن و تأمین نیاز کشورهای دیگر، امنیت کشور دیگر را به وابسته کنیم.
مدیرعامل سابق شرکت ملی پتروشیمی اضافه کرد: مانند کود اُوره که در سال 90 جشن خودکفایی آن را برگزار کردیم ولی قبل از آن برای تأمین همین نیاز ما یک کشور وابسته و می‌توان گفت یک اقتصاد شکننده و وابسته بودیم.
بیات با بیان اینکه اقتصاد یعنی تأمین نیازهای روزمرگی، آتی و چشم‌انداز آینده است، گفت: زمانی که کود اوره موردنیاز کشاورزی در درون کشور تأمین شد، نه‌تنها کشاورزی خود را از بعد اقتصادی و تأمین نیازهای خودش مستحکم کردیم، بلکه یک صادرکننده شدیم که امنیت غذای کشورهای دیگر به تولید و کشور ما وابسته شد.
معاون اسبق وزیر نفت افزود: درنتیجه اگر به پتروشیمی یک نگاه زنجیره‌ای داشته باشیم و زنجیره ارزش را در کل پتروشیمی هماهنگ و موزون حرکت دهیم، اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت و پتروشیمی محقق خواهد شد.
وی گفت: اعتقادم این است که به نهضت توسعه زنجیره ارزش نیاز داریم. امروز همین شرایط را در آلومینیوم، فولاد، کشاورزی و صنایع دیگر داریم.
بیات تصریح کرد: اگر حلقه‌های ناتمام مانده نهضت زنجیره ارزش را تکمیل کنیم، تمام مزایا و معجزات اقتصادی مقاومتی را می‌توان در درون جامعه و کشور و در افق بین‌المللی ببینیم و اقتصاد مقاومتی می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق جهانی و بین‌المللی تبدیل شود.




يكشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن