تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799310846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام والمسلمین «زائری»: در کشور ما به مسائلی که تاریخ در برابرشان تعظیم می‌کند بی‌توجهی می‌شود/ «علیرضا قزوه»: دعوت کار بی‌بی‌سی را نپذیرفتم، من متعلق به ایرانم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در مراسم اختتامیه جشنواره شعر «فصل مظلومیت» مطرح شد
حجت‌الاسلام والمسلمین «زائری»: در کشور ما به مسائلی که تاریخ در برابرشان تعظیم می‌کند بی‌توجهی می‌شود/ «علیرضا قزوه»: دعوت کار بی‌بی‌سی را نپذیرفتم، من متعلق به ایرانم
حجت‌الاسلام و المسلیمن «زائری» گفت: مسئله‌ تروریسم و مظلومیت جمهوری اسلامی موضوعی است که به آن پرداخته نشده، در کشور ما به اتفاقاتی که تاریخ در مقابلشان تعظیم می‌کند بی‌توجهی می‌شود.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، آیین اختتامیه جشنواره شعر فصل مظلومیت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا زائری رئیس مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و عضو دائمی دبیرخانه فصل مظلومیت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون حمایت از قربانیان ترور و نقض حقوق بشر و عضو کمیسیون امنیت ملی، عشرت شایق نماینده مجلس و معاون امور اداری فرهنگی شهرداری تهران و علیرضا قزوه دبیر جشنواره شعر فصل مظلومیت شاعر انقلابی و رئیس دفتر ادبیات انقلاب اسلامی ایران، رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری و جمعی از شاعران شرکت کننده در این جشنواره عصر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.

بنابراین گزارش پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوتی از آیات قرآن کریم یک کلیپ پخش شد که در آن تصاویر 17 هزار شهید برای حضار به نمایش درآمد. پس از پخش این کلیپ حجت‌الاسلام والمسلمین زائری رئیس مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و عضو دبیرخانه دائمی فصل مظلومیت پس از خیر مقدم به حضار گفت: از کسانی که در زمینه پرداخت به موضوع قربانیان ترور تلاش کردند تشکر می‌کنم و بدون تردید هیچ حقی تا زمانیکه درست منتقل و به آن پرداخته نشود ماندگار نمی‌شود. ماندگاری حق بستگی به میزان بروز آن در جامعه دارد کسانی که حرفشان ناحق است با تکرار و تثبیت آن را ماندگار می‌کنند ولی ما که صاحب حق هستیم نتوانسته‌ایم آن را به اثبات برسانیم.

وی افزود: در کشور ما اتفاقات بزرگی افتاده است که تاریخ در مقابل آنها تعظیم می‌کند اما ما به آنها بی توجه بودیم یکی از دوستان ما تعریف کرد که برای بازدید از موزه هلوکاست به همراه خواهر زاده‌اش به آنجا رفته است وی گفت بارها قبل از بازدید از موزه به خواهر زاده‌ام تاکید کرده‌ام همه اینهایی که می‌بینی دروغ است اما پس از بازدید از موزه هر دویمان با اشک و گریه از آنجا خارج شدیم.
 
وی با بیان این خاطره گفت: این موضوع نشان دهنده آن است که آنها در قبولاندن ناحق‌های خود هم قدرت دارند، دروغی را می‌توان گاهی عرضه کرد که بر همه اثر کند.
 
وی همچنین اظهار داشت: حادثه‌ی کربلا را هم اگر حضرت زینب (س) بیان و تکبیر نمی‌کرد این اتفاق ماندگار نمی‌شد و جالب است بدانید که در مورد فاجعه کربلا  هم می‌ پرسند چرا اینقدر در این زمینه شلوغ کاری می‌کنید که ما پاسخ می‌دهیم که این به خاطر تجربه از سکوت واقعه غدیر خم است که در آنجا با سکوت و صبر ماجرا به آنجا کشیده شد که حضرت علی خانه نشین شد در اینجا شلوغ می‌کنیم که کلاه سرمان نرود.
 
حجت‌الاسلام ولمسلمین زائری در ادامه عنوان کرد: مظلومیت کشور ما در زمینه تروریسم موضوعی است که به خوبی کار نشده است و در چند وقت اخیر و با تعلل ما مستندات آن در حال نابودی است و کسانی که می‌توانند در مورد آن صحبت کنند یا از دنیا رفته‌اند و یا بناهایی که مربوط به این وقایع است درحال نابودی است.
 
وی ادامه داد: در یک روستای خارجی و در زمان جنگ جهانی دوم دو تا سرباز از دست نیروهای آلمانی فرار می‌کنند و به یکی از خانه‌های آن روستا پناهنده می‌شوند حالا آن خانه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است ولی ما نمی‌توانیم از اتفاقات و اماکن و افراد تاریخی خود استفاده کنیم ما حوزه‌های دیگری غیر از شعر داریم که می‌شود از طریق آنها این موضوع بیان شود.
 
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی می‌تواند در انعکاس این رویدادها به خوبی عمل کند گفت: ما داریم زمان را از دست می‌دهیم و فرصتی برای اینکه دوباره این مستندات جمع شوند نداریم رهبر معظم انقلاب 30 سال پیش فرمودند که برای شهدای هفتم تیر یادمان بسازیم که ما 30 سال برای اینکار عقب ماندیم در خیلی از زمانهای دیگر نیز از موضوع عقب ماندیم و در نتیجه فرصتها از دست رفت.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم این کار جزو اعمال صالح ما قرار گیرد به سخنرانی خود پایان داد.
 
پس از شعر خوانی سه تن از شاعران حاضر در مراسم به نامهای محمد حسین ملکیان، مرضیه فرمانی و قاسم بای حجت‌السلام والسلمین احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون حمایت از قربانیان ترور و نقض حقوق بشر و عضو کمیسیون امنیت ملی برای سخنرانی دعوت شد.
 
وی در ابتدا بیان کرد: پیشینه ترور و تروریست و مسائل و اتفاقات این حوزه را همه می‌دانیم اما تأثیری که در تذکر است در دانستن نیست.
 
حجت‌الاسلام ولمسلمین احمدی در ادامه ابراز داشت: جمهوری اسلامی از زمان ورود و ظهور با پدیده ترور و تروریسم مواجه بود و همانطور که در آن کلیپ نشان داده شد بالغ بر 17 هزار نفر قربانی ترور در ایران بودند.
 
وی افزود: دشمن خیلی تلاش کرد که به موازات کم کاری ما در حوزه تبلیغات علیه ما کارهای زیادی کند آنها تلاش کردند که ما را تروریسم نشان دهند.
 
وی با ابراز تأسف از کوتاهی در این مورد گفت: متأسفانه کاری که باید صورت بگیرد نگرفته است و در برخی از موارد مستنداتی برای ارائه به جوامع بین‌المللی وجود ندارد. چون ما همیشه متهم به ترور بوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه آنها قوانین حقوق بشر را به نفع خود تغییر می‌دهند گفت: آمریکا و اسرائیل در مواردی که به نفع اسرائیل باشد ترور را دفاع از منافع اعلام می‌کنند و اسرائیل غاصب را مستحق حمایت حقوق بشر می‌دانند و درمقابل فلسطین مظلوم را تروریست می‌دانند.
 
وی عنوان کرد: مجلس تصمیم گرفت برای رسیدگی به این موضوع و ساخت آثاری مستند فراکسیون تشکیل دهد و حوزه‌های مربوط به این زمینه را به شکل منسجم جمع‌آوری کند که در این میان تعدادی از نمایندگان مجلس نیز هستند که درباره این موضوع دغدغه خاطر دارند و می‌توانند به تهیه آثار کمک کنند.
 
پس از سخنرانی حجت‌ الاسلام والمسلمین زائری یک کلیپ پخش شد که در آن موضوع کودکان قربانی ترور مطرح می‌شد در پایان کلیپ آمار تکان دهنده‌ی 1500 کودک ترور از 17هزار قربانی اعلام شد.
 
پس از پخش کلیپ مجری برنامه عنوان کرد: این کلیپ برای اولین بار پخش می‌شد و به زودی قرار است ازطریق رسانه ملی به پخش عمومی برسد.

عشرت شایق نماینده مجلس و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای سخنرانی دعوت شد.
 
وی بیان کرد: وقتی حجت‌الاسلام ولمسلمین زائری به مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در سرچشمه رفت همه گفتیم که چشمه به سرچشمه خود رسیده است و یکی از یادگاران حادثه هفتم تیر برای اقدامات فرهنگی منصوب شده است.
 
وی با ابراز تأسف از آمار 1500 کودک قربانی ترور گفت: این اتفاق بسیار مهم و ناراحت کننده است ما زمانی که کودک بودیم در محضر شهید مدنی قرار داشتیم شهید مدنی خوش چهره و خوش کلام بود که اگر ضد انقلابی‌ترین افراد هم با او هم کلام می‌شدند به راه راست هدایت می‌شدند اما آنها نمی‌آمدند چون می‌دانستند چه اتفاقی می‌افتد.
 
شایق تصریح کرد: اگر حقوق بشر این است که آمریکا و اسرائیل نسخه آن را برای ما می‌فرستند ما آن را نقض می‌کنیم و براین نقض افتخار می‌کنیم؛ هر کس شریعت ما را نقض کند ما مقابلش می‌ایستیم، در بحث حقوق بشر که آنها گلوله‌های آتشین را به سمت ما می‌فرستند بزرگترین جنایت و خیانت این است که به افکار و ذهن مردم ما هجوم می‌آورند ما تشیع ناب داریم و جانمان را فدای انقلاب و رهبر می‌کنیم ما مظلوم هستیم اما مظلومی که در مقابل دشمن تا پای جان می‌ایستد.

وی افزود: دشمن می خواهد بین نسل ما و نسل جدید اختلاف و فاصله ایجاد کند اما ما بوسه بر آستان مادرانی می زنیم که چنین فرزندانی تربیت کردن که در خدمت انقلابند و با این مضامین شعر می گویند. شایق با بیان اینکه شاعر انقلاب باید به پای آرمان های انقلاب بایستد گفت: من از طرف شهرداری تهران برای برگزاری دوره بعد جشنواره شعر فصل مظلومیت اعلام آمادگی می کنم و می گویم که برای قربانیان ترور باید شکایت به دادگاه های بین المللی بکنیم. «علیرضا قزوه» رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری بیان کرد: جمعیت سالن مظلومیت جشنواره را تکمیل می کند، اما جمعیت مهم نیست حق بودن مهم است؛ این روزها جشنواره ها انقلابی با این مظلومیت روبرو می شوند. وی افزود: یادم می آید که کنگره ی چهاردهم شعر دفاع مقدس در قصر شیرین کرمانشاه بود و همزمان با آن حجت الله ایوبی که در آن زمان رایزن ما در فرانسه بود مرا به فرانسه دعوت کرد اما من با مشورتی که با خانم صفارزاده داشتم کرمانشاه را انتخاب کردم. قزوه یادآور شد: یک بار هم مرحوم قیصر امین پور مرا به یک مراسم در لندن دعوت کرد و من به خاطر اینکه در آنجا تجهیزات فراهم بود با 3 دلار به لندن رفتم. در مراسم لندن نیروهای ضد انقلابی نمی خواستند که من سخنرانی ام را انجام دهم اما در نهایت جو به نفع من شد و من سخنرانی ام را در مورد ادبیات فلسطین انجام دادم. در لندن حتی از طرف بی بی سی هم پیشنهاد کار داشتم، اما نپذیرفتم چون متعلق به ایران هستم. این شاعر همچنین بیان کرد: گاهی بودجه های سنگین به جاهایی واریزی می شود که نهایت کار سرانجام و سودی ندارد اما به کسانی که در عرصه فرهنگ و شعر خدمت می کنند سخت گیری می شود. اینها نرا گفتم که بدانید می شد غرب نشین شد و با پول های آنچنانی زندگی کرد ولی ما متعلق به همین جا هستیم. کسانی بودند که در حد شاگرد هم نبودند اما با تغییر اسم و فضا به همه جا رسیدند. بنابر این گزارش؛ بخش بعدی به اهدای جوایز برگزیدگان اختصاص داشت. اسامی برگزیدگان بدون رتبه بندی: رضا نیکوکار قاسم بای مرضیه فرمانی سودابه مهیجی محمدحسین ملکیان مهدی مهدی زاده علی سلیمانی مسعود طاهری علیرضا قنبری زهرا شعبانی گفتنی است؛ در پایان از کتابی که شعر شاعران جشنواره در آن درج شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

ثبت‌نام بیش از 2700 ناشر داخلی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران
اطلاعیه دبیرخانه دایمی جشنواره صنعت چاپ برای تحویل آثار شرکت کنندگان
کتاب«نیم قرن خدمت» رونمایی می‌شود
کتاب «آینه در کربلاست» انتشارات سروش منتشر شد
تسامح‌های بدون پشتوانه به شبه نویسندگان میدان می‌دهد
حجت الاسلام‌والمسلمین «ابوترابی»: دشمن امروز نمی‌تواند هزینه تعرض به آسمان، دریا و زمین جمهوری اسلامی را ارزیابی کند
برگزیدگان شانزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس معرفی شدند
کارگاه «درسنامه شاهنامه» در شیخ هادی برگزار می‌شود
«عـلی جنتی»: جشنواره صنعت چاپ حامی خوبی برای این صنعت است
ما نیازمند یک حرکت بزرگ کتابخوانی در ایران هستیم




کد خبر: ۵۱۴۳۷۶۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن