تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جمع معاونان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دستاوردها و افق‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن تشریح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در جمع معاونان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی
دستاوردها و افق‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن تشریح شد
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حضور در جمع معاونان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور، افق‌های پیش‌رو و دستاوردهای سازمان دارالقرآن‌الکریم را حول محور «فعالیت‌های موثر قرآنی» تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: دستاوردها و افق‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن تشریح شد



به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی قره‌شیخلو بعدازظهر سه‌شنبه 5 اسفندماه 1393 در جمع معاونان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور حضور یافت و ضمن تبیین افق‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن‌الکریم نظرات و دستاوردهای این مجموعه قرآنی، پیشنهادات آنها را شنید و به برخی از سؤالات نیز پاسخ داد. به دنبال فعالیت قرآنی موثر هستیم قره‌شیخلو در تبیین سند راهبردی سازمان دارالقرآن، محوریت را به موضوع تربیت و سبک زندگی قرآنی داد و در این باره گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی در هر سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج، در صورت تأثیرگذاری در زندگی مردم موفق خواهد بود.
وی راه‌اندازی کارگاه‌های سبک زندگی از سوی سازمان متبوع خود را نیز در راستای نیل به این هدف اعلام کرد.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی و حوزه مردمی را از دیگر محورهای سند راهبردی سازمان نام برد و با اشاره به اینکه این تعامل باید از درون خود سازمان تبلیغات آغاز شود، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در دوران مدیریت حجت‌الاسلام خاموشی تبدیل به پردیسی متشکل از بخش‌های گوناگون فرهنگی شده است که باتوجه به نزدیکی با فضای قرآنی این دو بخش باید کمک ویژه‌ای به یکدیگر کنند. 90 هزار هیأت مذهبی ظرفیتی ویژه برای فعالیت قرآنی قره‌شیخلو در همین راستا امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان دارالقرآن‌ و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی را یادآور شد که براساس آن فعالیت‌های قرآنی در 90 هزار هیأت مذهبی توسعه خواهد یافت.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه ظرفیت‌ هیأت‌های مذهبی در این زمینه بسیار خوب است؛ از این تفاهم‌نامه به عنوان تفاهم‌نامه‌ای مهم نام برد. تربیت 105 هزار مربی قرآن، یکی از دستاوردهای آموزشی سازمان کادرسازی در حوزه‌های آموزش، مدیریت قرآنی و سایر حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی از دیگر افق‌های پیش‌روی سازمان دارالقرآن در سخنان رئیس این سازمان بود که وی در باره آن گفت: برای تربیت چنین نیروهایی نیاز به شناسایی آنها داریم و سازمان دارالقرآن‌الکریم تاکنون توانسته 105 هزار مربی قرآن را تربیت کند.
این قاری بین‌المللی کشورمان با عظیم توصیف کردن این ظرفیت از امکانات جدیدی که در سازمان دارالقرآن ایجاد شده است خبر داد و افزود: با استفاده از فضای آموزشی موجود و اسکان شبانه‌روزی افراد می‌‌توان در هر دوره 50 نفر را تحت آموزش قرار داد. شبکه قرآنی کشور را باید با مشارکت مردم توسعه داد قره‌شیخلو سازماندهی 2 هزار و 100 مؤسسه قرآنی مردمی و بیش از 4 هزار خانه قرآن شهری و روستایی و حمایت از 4 هزار جلسه قرآن را بخشی دیگر از دستاوردهای سازمان دارالقرآن معرفی کرد و با اشاره به اینکه گسترش شبکه «تشکیلات مردمی قرآن» از افق‌های پیش‌روی سند راهبردی سازمان است، گفت: این شبکه عظیم باید توسط خود مردم و با هزینه خود آنها گسترش یابد.
وی همچنین تصویب استقرار دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات را در سازمان دارالقرآن، فرصتی مناسب برای رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور دانست.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم فعالیت‌های قرآنی کشور را در زمینه‌های مختلف، نیازمند پژوهش‌های دقیق دانست و با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات در استان ها در این زمینه است خواستار یاری رساندن به سازمان دارالقرآن در این زمینه شد و گفت: توسعه اینگونه پژوهش‌ها نیز محوری دیگر از افق‌های مندرج در سند راهبردی سازمان دارالقرآن‌الکریم است. سند جامع قرآن و فضای مجازی در مسیر تصویب قره‌شیخلو فضای مجازی را دیگر افق مورد نظر سند راهبردی سازمان متبوع خود دانست و گفت: سازمان بنا بر مأموریت ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تهیه سند جامع قرآن و فضای مجازی کرد که اکنون مراحل تصویب را در شورا می‌گذراند.
رئیس سازمان دارالقرآن از راه‌اندازی پورتال جامع مؤسسات قرآن برای تبدیل آنها به شبکه اجتماعی خبر داد و با اشاره به اینکه امکان مجازی کردن 50 هزار دوره موجود آموزش قرآن وجود دارد، گفت: در این راستا پورتال سازمان نیز با فضای و گرافیکی جدید در اوایل سال 94 رونمایی خواهد شد.
قره‌شیخلو با اشاره به اینکه حرکت به سوی فضای مجازی هزینه‌های آموزشی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد توسعه فضای مجازی قرآنی را دیگر افق موردنظر سند راهبردی سازمان دارالقرآن دانست. انجمنی متشکل از قاریان نخبه و مستعد کشور وی تشکیل انجمن‌های نخبگان قرآنی را در حوزه‌های گوناگون فعالیت‌های قرآنی، از دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن اعلام کرد و با اشاره به شناسایی و تحت آموزش قرار دادن 100 نوجوانان مستعد در زمینه قرائت قرآن گفت: با این حرکت در واقع انجمن قاریان تشکیل شده است.
قره‌شیخلو تولید 70 عنوان کتاب، نرم‌افزار و بسته آموزشی را از دستاوردهای پنج سال اخیر سازمان دارالقرآن معرفی کرد و گفت: سیاست ما در این حوزه تهیه بسته‌های آموزشی متعدد برای سلایق و ذائقه‌های گوناگون مردم است. افراد با انگیزه بسیاری برای تولید محصولات جدید قرآنی در سراسر کشور وجود دارند رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه تشکیل شبکه تولید محصولات قرآنی یکی دیگر از افق‌های مورد نظر سند راهبردی این سازمان است، به سفرهای استانی خود اشاره کرد و افزود: در این سفرها به نیروهای مستعد و با انگیزه‌ای در این رابطه مواجه شده‌ام که مطمئناً با حمایت از آنها تولید محصولات قرآنی با هزینه‌هایی کمتر از آنچه در پایتخت کشور انجام می‌شود به ثمر خواهد نشست. سازمان دارالقرآن نهادی تصمیم ساز در عرصه قرآنی کشور است قره‌شیخلو تقویت جایگاه سازمان دارالقرآن در تصمیم‌سازی‌های قرآنی کشور را دستاوردی دیگر برای این سازمان دانست و با اشاره به پذیرفتن مأموریت‌های مانند اعطای مدرک تخصصی به حافظان، استقرار دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و تشکیل شورای سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی کشور، آنها را نشانگر ظرفیت‌های بالای موجود در سازمان دارالقرآن دانست.
رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان به رغم نداشتن مأموریتی برای فعالیت‌‌های بین‌المللی نیم نگاهی نیز به این فضا دارد، افزود: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به امضا رسانده‌ایم که ظرفیت‌های موجود در دارالقرآن را به فضای بین‌المللی عرضه خواهیم کرد.
پایان پیام/
 

93/12/06 - 16:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن