تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر پیشین ایران در لبنان: آمریکا منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای برای نابودکردن داعش است / شش قدرت برتر جهان مقابل اقتدار ایران زانو زده اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سفیر پیشین ایران در لبنان: آمریکا منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای برای نابودکردن داعش است / شش قدرت برتر جهان مقابل اقتدار ایران زانو زده اند
سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: آمریکا و غرب هنوز هم به صورت جدی به دنبال نابودی داعش نیستند و آمریکا تصمیم دارد تا پس از دستیابی به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران داعش را به صورت کامل نابود کند.
به گزارش نامه نیوز رکن آبادی، وزیر پیشین ایران در لبنان در نشستی که با موضوع بررسی نقش ایران در تقویت محور مقاومت در منطقه در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق برگزار شد، اظهار کرد: اسرائیل از سال 1978 به ترویج روحیه ناامیدی و حرکت به سمت سازش با این رژیم در میان فلسطینیان را آغاز کرد و در همان زمان نیز انور سادات پادشاه پیشین مصر ضمن سفر به اراضی اشغالی این رژیم را به رسمیت شناخت.


او ادامه داد: امام موسی صدر ده سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هسته مرکزی جبهه مستضعفین در لبنان را تشکیل داد که بعدها حزب الله از این گروه انشقاق پیدا کرد و تشکیل شد. در سال 1982 اسرائیل در حمله به لبنان تا بیروت نیز پیشروی کرد اما ایستادگی حزب الله باعث جلوگیری از ورود اسرائیل با پایتخت لبنان شد. از این تاریخ به بعد موازنه قدرت با عملیات‌های شهادت طلبانه به نفع حزب الله تغییر کرد. همچنین در سال 1990 نیز به دلیل شروع انتفاضه اول فلسطین و ادامه عملیات های شهادت طلبانه، آمریکا و اسرائیل که احساس خطر می کردند پیشنهاد برگزاری کنفراس صلح را به فلسطین می دهند که نتیجه آن امضای قرارداد اوسلو در سال 1993 می‌شود. مهم ترین بند این قرارداد به رسمیت شناختن اسرائیل توسط فلسطین بود که از سوی یاسر عرفات امضا شد.


رکن آبادی در ادامه گفت: اسرائیل پس از شکست از لبنان در سال 1996 تلاش کرد تا با خیانت به سرلشکر آنتوان لهب که درواقع جاسوس نظامی اسرائیل در ارتش لبنان بود به دلیل کینه ای که مردم لبنان از همکاری او با اسرائیل داشتند میان مردم لبنان و نیروهای لهب جنگ داخلی راه بیاندازد. پس از اتمام جنگ و دستگیری سرلشکر آنتوان لهب و نیروهای او این توطئه اسرائیل با هوشیاری سید حسن نصرالله که دستور داد پس از دستگیری این افراد خائن آن‌ها را شکنجه نکنند خنثی شد.


سفیر پیشین ایران در لبنان در ادامه اظهار کرد: پس از سرنگونی صدام حسین توسط آمریکا، آمریکا و اسرائیل که می خواستند نظام ایران را نیز از سر راه بردارند ابتدا تلاش کردند بازوان ایران که حزب الله بود را در جنگ 33 روزه لبنان نابود کنند که زمینه حمله به ایران فراهم شود البته در این جنگ نیز از نیروهای مقاومت شکست خوردند. پس از این شکست و پی بردن رژیم صهیونیستی به حزب الله اسرائیل تصمیم گرفت به ضعیف ترین حلقه مقاومت یعنی نوار غزه حمله کند. در سال 2009 ،2 هزار و 200 نفر از اسرائیل به سمت شهر کوچک غزه حرکت کردند که با عملیات های شهادت طلبانه نیروهای مقاومت حتی یکی از این تانک ها به غزه نرسید.


او ادامه داد: اسرائیل به دلیل آنکه حزب الله درگیر جنگ با نیروهای تکفیری در سوریه بود در سال 2013 تصمیم گرفت که ابتدا قدرت حزب الله را با بمباران منطقه ای اندازه گیری کند و سپس به آن حمله کند. در صورتی که حزب الله پاسخی ندهد به آن معنی خواهد بود که حزب الله تضعیف شده است و اسرائیل می تواند حمله خود را آغاز کند اما حزب الله با کمک حمایت های نظامی ایران به منطقه پاسخ این حمله اسرائیل را با موشک های خود داد.


در سال 2014 نیز رژیم صهیونیستی که فکر می کرد حماس به دلیل اختلاف با ایران به شدت تضعیف شده است می تواند به جبهه حماس حمله کند که البته در این جنگ نیز رژیم صهیونیستی به گفته معاون وزیر جنگ اسرائیل پس از 51 روز جنگ در غزه شکست خورد.


رکن آبادی در ادامه گفت: در تابستان 1999 آمریکا و ناتو تصمیم گرفتند تا با حمله با سوریه بشار اسد را برکنار کنند و حتی روز حمله نیز مشخص شده بود که البته این امر با اتخاذ مواضع قوی از سوی مقام معظم رهبری در حمایت همه جانبه از سوریه لغو شد. هم اکنون اگر حمایت های نظامی، مالی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت نبود تاکنون این جبهه نابود شده بود.


هم اکنون نیز شش قدرت برتر جهان مقابل اقتدار جمهوری اسلامی ایران زانو زده اند و مجبور به مذاکره هستند. خود غرب نیز اذعان دارد که در مواجهه با ایران تنها گزینه دیپلماسی جواب می‌دهد.




منبع: ایسنا


۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن