تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798442654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار کتاب موهن با وزارت ارشاد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
انتشار کتاب موهن با وزارت ارشاد
انتشار کتاب موهن با وزارت ارشاد مسئولان ارشاد به جای رسیدگی به اینکه چطور می شود کتابی که در اروپا و آمریکا مجوز نمی گیرد، در کتاب فروشی های تهران همچون نقل و نبات توزیع می شود.


به گزارش فرهنگ نیوز ، توجیهی که اخیرا برای چاب و صدور مجوز کتابهای موهن و مساله دار می شود، قابل تامل است. چند روز پیش یکی از مسئولین در وزارت ارشاد گفته بود: مگر چند نفر با این کتاب ها فاسد می شوند.

توجیهاتی از این دست که راه را برای گسترش صدور مجوز به کتابهای موهن و ضد اخلاقی باز کرده است، در آخرین دسته گلی مجموعه اداره کتاب به آب داده است. رمان لولیتا که در زمان انتشار به زبان اصلی در فرانسه، انگلیس، آرژانتین، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و آمریکا موهن شناخته شد، اخیرا و به فراوانی در کافه های تهران و برخی فروشگاههای کتاب دست به دست می شود و شاید مسئولین امر با این استدلال که «مگر چندنفر فاسد می شوند؟» هم قرار است دست روی دست بگذارند.

نوشتن کتاب یا ترجمه آن در کشورهای همسایه و انتقال آن به ایران، ایده جدیدی است که متخلفان در این حوزه به شدت آن را دنبال می کنند. بعد از چاپ کتاب موهن «من این نسل» در آذربایجان و انتقال آن به ایران که نویسنده اش (سردبیر خبرگزاری کتاب) مورد تقدیر معاونت فرهنگی ارشاد هم قرار گرفت! حالا رمان مستهجن لولیتا که اتفاقا فیلم مستهجنی نیز از روی آن ساخته شده بود، در کافه های تهران و کتاب فروشی ها دست به دست می شود.

لولیتا در افغانستان ترجمه و به چاپ رسیده است و قیمت ریالی نیز بر روی آن هک شده است. همین مسئله نشان می دهد که کتاب برای مصرف کننده داخلی و با هدف خاص به چاپ رسیده است.

در این میان مسئولان ارشاد به جای رسیدگی به اینکه چطور می شود کتابی که در اروپا و آمریکا مجوز نمی گیرد، در کتاب فروشی های تهران همچون نقل و نبات توزیع می شود، با استدلال ها و توجیه هایی که متاسفانه برای از سر باز کردن دغدغه مندان مطرح می شود، در تلاش اند اصل قضیه را نادیده بگیرند.

توزیع کالای غیر اسلامی و به طور خاص کتب ضاله که بالاتفاق مراجع درباره حرمت آن فتوا داده اند در دولت یازدهم به راحتی اتفاق می افتد.

مترجم این کتاب موهن که ساکن کاناداست درباره انگیزه های انتشار ترجمه فارسی این کتاب در افغانستان می گوید: «در سال‌های اخیر از خواننده‌های جدی ادبیات و دانشجویان پیام‌هایی می‌گرفتم که 'آیا می‌شود ترجمه‌ بی‌سانسور و دقیقی از لولیتا خواند؟' می‌شد و باید چنین می‌شد اما کجا می‌شد چاپ و منتشرش کرد؟ به‌یقین چاپ ترجمۀ بی‌سانسور این اثر در ایران ناممکن بود اما خوشبختانه دنیای مجازی را داشتیم و عزیزانی هم بودند که از انتشارش در وب‌سایت‌های پرخواننده‌شان استقبال کردند. پس از آن‌که دو یا سه پاره از ترجمه را منتشر کردیم، پیام‌هایی از دو ناشر افغانستانی رسید که خواستند این اثر را بی‌سانسور و به صورت کتاب چاپ کنند. از میان این دو، نشر زریاب موافقت کرد که هم‌زمان با انتشار آن در دنیای مجازی، به کارهای چاپ آن سروسامان بدهد».

نکته تامل برانگیز اینجاست که ناشر افغانی گفته تنها تعدادی از این کتاب به ایران برده شده و در انجا به چاپ بعدی و فراوان رسیده است.

این مسائل غیر فرهنگی و ضد فرهنگی همه در دولتی اتفاق می افتد که مدعی رابطه نزدیک با مراجع تقلید است و گفته است از نظرات آنان استفاده می کند!
 

منبع: سراج24


93/12/4 - 16:50 - 2015-2-23 16:50:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن